Impaler - úvod

Impaler – napíchni je všechny

3. 2. 2024

Titul Impaler je minimalistickou arénovou střílečkou, ve které své nepřátele navíc napichujete na hroty. Využívejte je nejen k likvidaci vašich soupeřů a překážek, ale také je zkuste použít chytře, a to například k vystřelení se do výšky, odkud je zabíjení jednodušší a přehlednější. Za titulem Impaler stojí vývojářské studio Apptivus, kteří nejsou pouze vývojáři herních titulů (Impaler a mobilní hra Alien Hero). Tato nezávislá produktová společnost vyrábí také třeba hračky (Pennypult Trebuchet či gumovou pistoli Bandito) nebo software (aplikace GistList pro App Store).

Impaler nabízí hráči retro herní zážitek v podobě pixelartového díla inspirovaného klasickými střílečkami z devadesátých let (jako byly Doom, Wolfenstein či Quake). Musíte překonávat stále se navyšující hordy příšer, z nichž padají peníze, za které si koupíte jedno ze dvou nabídnutých vylepšení. Titul obsahuje skvělý soundtrack a má vlastní engine pro extra plynulé snímkové frekvence. Navíc hráčům přináší něco nového v podobě magických vystřelujících bodců. Díky nim se můžete léčit i vystřelit svého bojovníka do výšky.

Tvrdé začátky z vás udělají mistra

Každé kolo hry Impaler začíná zvolením zbraně a poté už hurá na likvidaci monstrózních soupeřů. Mapa kostela je minimalistická, avšak pokaždé přijde s novým rozložením, různým výběrem monster (sukuby, střílející hlavy soch, ještěrky či zelené slizové želé se zuby) i rozličnými překážkami. Čím více příšer pobijete, tím více penízků na útratu máte. Kromě chechtáčků ze zabíjení dostáváte i odměnu za každou ze tří „uren“, jež dostanete na určité místo. Jako další zdroj peněz slouží speciálně upgradované barely či samotná vylepšení.

Impaler - urna s penízky

Abyste zvítězili proti přesile, musíte být rychlí, agresivní a pokud možno vysoko. Všechny střelné zbraně, a to včetně bodců, fungují na principu přehřívání (pokud moc střílíte, zbraň se vám zavaří a zvonec konec). Munice tudíž není důležitá – nenabíjíte, nepřebíjíte, pouze pálíte a snažíte se neuvařit zbraň. Přiznám se, že je občas zábava sledovat, jak monstra pomalu sjíždějí při nabodnutí po bodci nebo zrovna letí vzduchem.

Jestliže chcete v této hře přežít až k finálnímu bossovi, musíte zůstat neustále v pohybu, a jak jsem již zmiňovala, hojně využívat vystřelování bodců. Nabodnutí nepřátel vás uzdravuje, navíc můžete těmito hroty zablokovat cestu nepřátelům i kulkám a v případě potřeby si bodec vystřelit u nohou. To vás v okamžení vymrští do vzduchu, čímž se dostanete ze sevření monster, mezi něž vzápětí dopadnete a uvolníte rázovou vlnu AoE (díky vylepšením může být pro hordy těchto příšer fatálním úderem do jejich řad).

Hledáš příběh? Tak to jsi tu špatně 🙂

Pokud se vám úspěšně podaří projít všech dvacet úrovní a porazíte finálního bosse, vaší odměnou je vyšší umístění v celkové tabulce všech hráčů hry Impaler. Pokud jste celou dobu čekali od tohoto titulu nějaký příběh, musím vás zklamat. Jediné, co se o příběhu dozvíte, jsou dvě poslední věty po zabití bosse. Ty vám sdělí, že jste právě porazili krále lebek a jeho pomocníky, prý to však není konec.

Systém vylepšení od zbraní až po tělo

V titulu Impaler naleznou hráči až padesát čtyři různých vylepšení pro svou postavu, od zbraní až po úpravy těla. Všechna z těchto zdokonalení jsou rozdělena do několika kategorií, pro lepší orientaci označených určitou barvou:

• Zbraně (oranžová) – zbraně střílí rychleji v bullet-time; zvýší rychlost střelby
  • Bodce (zelená) – září temnou energií a dávají nepřátelům větší poškození; vypouští plyn do blízkého okolí
  • Mapa (modrá) – zvětšení explodujících barelů; penízky pomaleji mizí z mapy
  • Zlato (žlutá) – objeví se speciální boxy plné zlata; aktivuje schopnost přitahovat peníze
  • Zdraví (červená) – přidá dalších dvacet pět procent do celkového života; aktivuje se schopnost uzdravování při zabití soupeře
  • Tělo (růžová) – pokud jste zraněni, monstra jsou od vás odstrčena; při dvojitém skoku se odrazíte mnohem výše
  • Mysl (fialová) – můžete vidět zdraví vašich soků; bodce automaticky zapichují okolní příšery
Impaler - vylepšení těla
Impaler - vylepšení mysli

Kromě těchto vylepšení pro boj hra nabízí k vašemu automatickému vystřelování hrotů ze země ještě nějaké ty střelné zbraně. Na úplném začátku máte k dispozici pouze jedinou zbraň s názvem Perforator (dírkovač), s níž děláte díry do vašich nepřátel. Jak výstižné označení. Zbylé zbraně odemykáte postupně plněním určitých úkolů. Například napíchněte pět set monster na kůl, projděte patnáct levelů nebo zabijte tisíc protivníků. Hráči mohou odemknout celkem sedm dalších zbraní. Jsou to Harvester, Gustav, Plasmatech 3000, Shredder, AC 50, Boomstick a Torment´s Edge.

Titul nabízí hráčům i takzvaný bullet-time, jenž na pár sekund zpomalí soupeře a vy máte možnost je celkem v klidu zlikvidovat. Navíc pokud máte ještě nějaké to vylepšeníčko, stane se z vás nelítostný střelec. Nevýhodou bullet-timu je jeho pomalé nabíjení.

I hudba dělá hru

Hrou vás provází retro syntetické metalové skladby, za nimiž stojí umělec Catton Arthur z Los Angeles v Kalifornii. Jeho hudbu jste mohli zaslechnout i v herních titulech Alien Hero, Bust-N-Rush či Relic Hunters Zero. Originální soundtrack hry nabízí celkem šest skladeb.

Impaler je naprosto návyková retro střílečka, jež vás nenápadně nutí být nejlepším a zkoušet neustále nové taktiky. Přiznám se, že je velká zábava sledovat, jak monstra pomalu sjíždějí po nabodnutí na bodci nebo zrovna letí po výbuchu barelu vzduchem (samozřejmě pokud nejsou roztrhána na cucky). Titul má naprosto jednoduchý koncept, který vás prostě baví. Navíc je to za pár kaček hodně zábavy, neboť hru pořídíte za necelá tři eura, a to se prostě vyplatí. Rozhodně vám doporučuji vyzkoušet.

• velmi chytlavý soundtrack
  • naprosto jednoduché ovládání
  • možnost výzvy skrze jednotlivé levely