Kirby and the Forgotten Land – Cover

Kirby and the Forgotten Land – najděte cestu domů

4. 4. 2022
Zdroj náhledu: IGDB

Kirby má letošním rokem již 30. narozeniny, které velkolepě oslavuje první plnohodnotnou 3D hrou pro Nintendo Switch – Kirby and the Forgotten Land. Přestože je 3D zpracování poměrně velkým skokem, je to stále náš starý známý – roztomile tlustá růžová kulovitá postavička s malými pacičkami a červenýma nohama, která dokáže nasávat své nepřátele a kopírovat tak jejich schopnosti. Mimo to může nově pohlcovat i různé předměty, které svým elastickým tělem obepne a dokáže je využít ke svému prospěchu.

Tajemný portál všechny pohltí a přenese

Po spuštění hry se dostáváte na Kirbyho domovskou zemi Planet Popstar, kde si růžový hrdina užívá krásný všední den. Z ničeho nic se ale na obloze objeví obrovská černá díra, která začne vše ve svém dosahu nasávat a přenášet bůhví kam. Kirby se snaží na své hvězdě uniknout, ale jeho snahy jsou marné. Je pohlcen a následně se probouzí na pláži v neznámé zapomenuté zemi. Ihned poté, co se trochu rozkouká, se vydává nové místo objevovat. Zjišťuje, že zde žije nepřátelská smečka, která lapila a zajala jeho kamarády Waddle Dee. Nyní je jeho úkolem zachránit všechny své přátele a najít cestu domů. Jako první zachraňuje svého nového společníka jménem Elfilin.

Rozmanité úrovně, výzvy a skryté poklady

V Kirby and the Forgotten Land máte k dispozici mapu světa, která zobrazuje jednotlivé etapy vaší cesty a v níž se nacházejí a postupně odemykají různé úrovně. Jako první zde nalezneme klasické úrovně, kde je úkolem se dostat z počátečního místa až na konec. Dále tu jsou úrovně výzev, takzvané Treasure Road, kde máte časový limit, pod který musíte úroveň s určitou schopností překonat a za které dostáváte speciální odměny v podobě hvězd. A v neposlední řadě najdeme také úrovně s bossy. Aby se vám úroveň s bossem odemkla, musíte zachránit určité množství Waddle Dee z předchozích levelů.Za každé úspěšné dokončení ze zlaté klece osvobodíte tři Waddle Dee, ale celkově jich můžete zachránit mnohem více. Další jsou buď na různých skrytých místech, anebo je získáte za splnění vedlejších misí a úkolů, které jsou hravým rozptýlením, ale většina je před prvním dokončením úrovně skrytá a dopředu je nevíte. Skutečně se proto vyplatí nehnat se jen bezhlavě k cíli, ale dané levely pořádně prozkoumávat a objevovat skryté chodby, poklady a různé nové mechanismy. Spousta věcí se nachází například na okrajích hratelné mapy, ve vysoké trávě nebo pod kameny. Je zde mnoho předmětů a mincí ke sbírání.

Přívětivá obtížnost

Pokud vám nějaký ten sběratelský předmět uteče nebo se vám nepodaří splnit vedlejší misi napoprvé, nezoufejte. Kdykoliv se k úrovni můžete vrátit a opakovat ji. Pokud máte už dopředu daný cíl, dají se jednotlivé úrovně proběhnout velmi rychle. Bez prozkoumávání a s vyhýbáním se nepřátelům víceméně jen běžíte bez přestávky dopředu. Obtížnosti si můžete kdykoliv i v průběhu úrovně měnit. Stačí si tedy nastavit tu nejnižší a zahrají si i vaše děti bez problému. V průběhu levelu se nachází také velké množství kontrolních bodů, a tak se nemusíte obávat ztráty vašeho postupu, pokud někam spadnete nebo nepřežijete střet s nepřítelem.

Waddle Dee Town

Po porážce vašeho prvního bosse a dokončení první etapy světové mapy se vám také odemkne vaše domovské město – Waddle Dee Town, kde zachránění Waddle Dee staví domky, různé provozy a zvelebují ho. Čím více jich zachráníte, tím více věcí se vám odemkne. Jako první je obchod se zbraněmi, v němž můžete vylepšovat Kirbyho okopírované schopnosti. Není to ale zadarmo, musíte mít nalezené plány, dostatek peněz a také speciální hvězdy za plnění výzev. Ve městě můžete také zajít do kina, na kávu a zahrát si různé minihry, za které dostáváte peníze. Ty můžete investovat například do přístroje na sběratelské kapsle nebo pro zvýšení Kirbyho odolnosti.

Kirbyho kopírovací schopnosti

Kirby, ač malá roztomilá kulička, se nezdá! Jeho hlavní schopností je jeho silný vdech vytvářející malé tornádo, které všechno v dosahu, jak předměty, tak i nepřátele, pohltí. Spolknutím nepřítele okopírujete jeho schopnost. Jako první narazíte na bojovníka s mečem, jehož zbraň si následně přivlastníte, a Kirby bude předvádět své šermířské dovednosti. Jako další se potkáte například s možností házet bomby, se sekacím bumerangem, s ohnivými koulemi, anebo naopak vše okolo sebe zmrazíte a ledovou kostku pak pošlete proti dalším nepřátelům. Celkem můžete objevit dvanáct různých útoků, z toho jsou dva pouze jednorázové, ale zbývajících deset si ponecháváte a můžete je vylepšovat.

Můžete se i vznášet

Útok má dva typy, jednoduchý rychlý útok stisknutím akčního tlačítka nebo silný nabíjecí útok, když tlačítko podržíte. U některých typů můžete silným útokem zaměřovat na konkrétní cíle na dálku. Kromě těchto útoků může také Kirby svým způsobem létat. Nasátím vzduchu ze sebe udělá skutečný balónek a může se vznášet a překonávat různé překážky.

Staňte se autem nebo automatem na nápoje!

Když nasajete malé předměty, můžete je následně tlakem vyplivnout zpět a použít je jako zbraň proti nepřátelům nebo pro ničení různých krabic s odměnami. Speciálním případem je však pohlcení velikých předmětů, které na mapě rozeznáte jistým světélkováním. Těm se Kirbyho tělo plně přizpůsobí a vy následně přebíráte vládu nad těmito neživými předměty. Například se jako první setkáváte s autem, které pohltíte, a následně se můžete vozit po mapě, přejíždět nepřátele, rozbourávat překážky a překonávat větší vzdálenosti. Auto je ale jen začátek. Dále se setkáváte s dopravním kuželem, který můžete použít jako bodec a něco s ním prorazit a propíchnout. Poté například se schody, které můžete převrátit a rozplácnout nebezpečné příšerky, anebo si je jen přemístit tam, kam potřebujete. V rámci výzev se budete stávat také například víkem, jehož odšroubováním získáváte odměny, nebo se můžete stát automatem, který střílí plechovky s nápoji. Věřte, že při všemožných transformacích, ale i celkově se budete s Kirby and the Forgotten Land vřele usmívat.

Kirby and the Forgotten Land je díky 3D zpracování velkým pozitivním skokem ve své sérii a přináší nám nové bojové mechanismy a schopnosti. Svět je velmi rozmanitý, živý a barevný. Každá úroveň je jedinečná a v pozadí je věnována velká pozornost detailům. Objevování veškerých zákoutí vás bude opravdu bavit. Je to roztomilá úsměvná adventura pro všechny věkové kategorie, kterou si můžete ve skvělém tempu užít i v lokální kooperaci.

• rozmanité úrovně, transformace a schopnosti
  • skvělé vizuální živé zpracování
  • grafické efekty
  • minihry
  • lokální kooperace
  • částečně uzamknutá kamera
Nintendo Switch
  • Datum vydání 25.03.2022
  • 0.0

Marcela Grázová

Její první herní zkušeností byl pravděpodobně Tetris, avšak v dětství milovala strategické hry a online FPS, či MMO. Nyní už hraje jen singleplayer a díky recenzím objevila široké spektrum zábavných indie her, nad kterými dříve spíše ohrnovala nos. Vystudovaný farmaceut, milovník fantasy & sci-fi knížek a seriálů, náruživý cestovatel a motorkář.