LEGO 2K Drive – Cover

LEGO 2K Drive – zatím promarněný potenciál

1. 6. 2023
Zdroj náhledu: IGDB

LEGO 2K Drive kombinuje otevřený svět závodních her typu Forza Horizon či The Crew s arkádovými motokárovými závody Mario Kart a Sonic Racing, to vše v rozmanitém a barevném lego světě plném kostiček doplněných o transformaci vozidel dle projížděného terénu. Ano, takový trochu chaos plný závodů, misí, výzev a úkolů, ideální pro rodinné hraní dětí a nenáročných hráčů. Zahrát si můžete sólo, s někým doma na stejném zařízení anebo s přáteli či náhodnými spoluhráči online. K dispozici je příběhový mód, pohárová série, jednotlivé rychlé závody nebo různé minihry.

Svěží estetické lány Bricklandie

Příběhový režim vás zavede do Bricklandie rozdělené do čtyř postupně zpřístupňovaných oblastí. Vaším hlavním úkolem je krok za krokem odemykat různorodé závody, porážet v nich vaše příběhové rivaly, dostávat za to od nich vlajky a postupně se propracovat až k finálovému poháru. LEGO 2K Drive ale není jen o závodech. Jednotlivé prostředím a designem rozlišené oblasti představují otevřený svět plný výzev, sběratelských předmětů a úkolů, které si ale musíte postupně prozkoumáváním zpřístupnit. Všechny NPC, zvířata a většina předmětů jsou sestaveny z lega a vy je za uspokojivého zvuku rozpadajících se kostek můžete rozbíjet. Píši většina, protože občas vás něco nemile překvapí, co projet nejde a tvrdým nárazem vás zastaví. Nicméně prostředí je krásně legisticky barevné a svěží. NPC, konverzace s nimi, úkoly a vůbec celý svět jsou naplněny jednoduchým, až vtipně hloupým humorem.

Pestré, přesto repetitivní výzvy a úkoly

Zmíněné výzvy jsou představovány modrými branami, jejichž projetím odstartujete časomíru a musíte se v uvedeném čase někam dostat nebo něco splnit. Setkáte se například s časovým závodem z bodu A do bodu B, aniž byste rozbili jen jedinou plaňku na plotě, nebo naopak musíte rozbít určitý počet stromů nebo dopravních kuželů. V jiném typu výzvy jsou pak brány umístěny přes domy, které musíte šikovně přeskočit, případně je třeba nadriftovat určitou vzdálenost nebo strávit definovaný čas ve vzduchu. Základní sada výzev je na první pohled rozmanitá, postupně ale zjistíte, že to je v každé oblasti to stejné, stává se repetitivním, a to především, pokud se snažíte získat 100 % achievementů.Druhým typem aktivit jsou různé úkoly a záchranné mise, které mi přišly o dost zábavnější a zajímavější. Budete například pronásledovat pašeráky, sestřelovat je raketami, hledat něčí ztracené kamarády, nahánět uprchlá zvířata, zachraňovat obyvatele před hřbitovními kostlivci či bránit věže před invazí mimozemšťanů. Nicméně i tyto úlohy se postupně opakují a nejde se jim zcela vyhnout. Abyste mohli pokračovat v hlavním příběhu, je potřeba nejen úspěšně závodit, ale také sbírat zkušenosti a zvyšovat si svůj level. Kromě zkušeností lze za plnění získávat i peníze či odemykat nové lego součástky a vozidla. Všechny tyto výzvy a úkoly se odehrávají přímo v daném místě spuštění.

LEGO 2K Drive – Clutch Racington

Nemusíte být první, stačí v závodě porazit vašeho rivala

Oproti tomu spuštění závodu s protivníky vás přenese na novou, samostatně oddělenou trať. V závodech stereotypně startujete z poslední pozice a během několika kol se snažíte dostihnout a předjet vašeho hlavního příběhového rivala. Není třeba skončit na první pozici, stačí ho jen předehnat. Tratě jsou velmi pěkně udělané, pestré, plné různých zatáček, zákoutí, bláznivých překážek, skoků, zrychlovačů, různých cest a power-upů. Power-upy vás mohou udělat transparentními, díky čemuž lze hladce projíždět skrz všechny překážky a soupeře. Jiné typy vás hezky po staru vybaví nejrůznějšími zbraněmi, kterými můžete svým soupeřům znepříjemnit postup vpřed. Házet klacky pod nohy lze dopředu i dozadu, se zaměřením nebo bez. Odpalujete rakety, házíte MP pulzy, stavíte do cesty pavučiny, střílíte anebo seberete vesmírný portál, který vás posune o několik pozic dopředu. Do cesty se vám mohou stavět tornáda, mimozemské talíře, krokodýli, donuty či výbušné miny. Záleží na tématu dané tratě. Za narážení do pevných překážek a soupeřů nebo při zásahu od nepřítele se vaše vozidlo poškozuje a reálně z něj odpadávají kostičky. Následným rozrážením rozbitných překážek se vám však zase sestavují zpátky a vaše zdraví se obnovuje. Za různá driftování, skoky a ničení prostředí také získáváte nitro.

Automatické transformace dle podkladu

Jednou z nejzajímavějších součástí LEGO 2K Drive jsou plynulé transformace aktuálního vozítka dle terénu. Setkat se můžete s vozidly silničními, offroadovými a vodními. Jakmile se při jízdě přesunete na jiný typ terénu, automaticky se vám povoz za zvuku stavění lego kostiček přemění. Tato skutečnost se vám rozhodně neomrzí a pořád vás bude bavit. Jednotlivá auta si odemykáte plněním misí a závodů. Setkat se můžete s nejrůznějšími výtvory typu hamburger, slepice, lunární vozidlo, hloubkový vrták či donut.Všechny mají čtyři základní parametry, které se dle typu mění, nicméně vždy když jde některý do plusu, jiný jde do minusu. Navíc je můžete ještě vylepšovat dalšími perky. Ve výsledku to ale není zas až tak moc významné a jedná se spíše o kosmetický efekt. Závody vás totiž tak nějak uměle pořád udržují v neustálém napětí a dosahu vašich soupeřům. Nelze se úplně ztratit vzadu nebo naopak hodně dopředu utéci. Zpravidla se těsně před cílem odehrává závěrečný souboj o vítězství.

Vytvoř si svůj vlastní závodní stroj, ale bacha na mikrotransakce

Podobně jako v LEGO Bricktales si můžete i zde v kterékoliv z garáži sestavovat a tvořit vlastní vozítka a přenést je na závodní dráhu, a to i v online režimu. Jedná se o velmi detailní systém, který vám dává volnou ruku. Stačí si vybrat základní podvozek a otevře se vám rozsáhlý výběr lego kostek. K dispozici je i celý katalog podrobných tutoriálů, které vás provedou. Nemusíte však stavět vozidla úplně celá od začátku, je tu také možnost jen upravit svá aktuálně vlastněná a vylepšit jejich vlastnosti.Další, co určitě stojí za zmínku, je Unkieʼs Emporium, což je místní obchod, ve kterém si můžete rozšířit svou sbírku, a mimo jiné také umožňuje zakoupení místní měny za reálné peníze. Kromě koupě základní edice LEGO 2K Drive, která se v plné ceně prodává za 59,99 €, je možnost si přikoupit takzvaný Drive Pass ve stylu season passů, který můžete znát z free-to-play her, jako je Fortnite. V tomto obchodě tedy naleznete jak stálou nabídku vozidel, nových kostiček, samolepek a řidičů, tak časově omezenou nabídku, která se pravidelně obměňuje, a pokud nebudete mít dostatek vydělaných peněz, budete muset investovat ty pravé. Nicméně na všechno (kromě Drive Passu) si teoreticky lze vydělat jen prostým hraním, plněním mísí, úkolů a závodů. Vše se dá koupit za obyčejné Brickbuxy, i když to samozřejmě bude poměrně drahé a zdlouhavé.

Split screen je jedno velké zklamání

U lego her bývá zvykem možnost split screenu a hraní na jedné klávesnici. To byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem si LEGO 2K Drive vybrala na recenzi, abychom si mohli s partnerem společně zahrát. Bohužel split screen v PC verzi je frustrující a nedotažený. Vůbec byl prvotně problém druhého hráče do hry dostat. Chtěli jsme hned od začátku společně hrát story mód. První nepříjemné překvapení bylo, že nelze hrát ve dvou na klávesnici a je nutné připojit ovladač. Po jeho připojení jej hra zaznamenala a vydala pokyn zmáčknout tlačítko option pro připojení (PS4 ovladač), po splnění úkonu se akorát objevila nabídka nastavení, a ani po opětovném zuřivém mačkání se druhý hráč nepřipojil. Jen jsem mohla jednu hru ovládat zároveň klávesnicí a zároveň ovladačem… Z prvotního nadšení do hry se tak stala frustrace, co s tím. Po jedné celé třetině hokejového zápasu bylo konečným nalezeným řešením připojit i druhý PS4 ovladač. Abych to tedy shrnula, abyste si na PC zahráli ve dvou, musíte připojit dva ovladače, klávesnice a ovladač nestačí. Zároveň ten první ovladač musíte položit na nějakou měkkou podložku, protože bude mít zpětnou vazbu a bude vám jinak poskakovat po stole a dělat kravál.

Když už se tedy split screen podaří zprovoznit, nastávají v gameplayi další problémy. Jelikož hlavní hráč hraje na klávesnici, herní kampaňový tutoriál mu ukazuje ovládání na PC, vy s ovladačem máte smůlu a musíte si na to přijít nebo si najít sami. LEGO 2K Drive umožňuje označit si v mapě cílové waypointy, kam chcete jet. Označit je může opět pouze hlavní hráč a zobrazí se na jeho půlce obrazovky. Druhý hráč je tedy naprosto slepý a pokouší se jen následovat svého druha. Stejně to bohužel funguje i při použití rychlého cestování v jednom regionu. Přesune to pouze hlavního hráče a druhý musí vše sám dojíždět, což při úkolech, u kterých musí být přítomni pro spuštění oba, je opravdu frustrující. Závody naštěstí může pustit i jen jeden hráč pro oba a přenos mezi rozdílnými regiony také.

Lego 2K Drive je vzrušující, kreativní, i když opakující se závodní hrou s otevřeným barevným světem, úkoly a výzvami, kterými lego zcela prostupuje. Na druhou stranu ji na kolena sráží velmi špatně provedený split screen (aspoň v PC verzi) a mikrotransakční aspekty free-to-play titulů, a to především z toho důvodu, že je hra zaměřena spíše na mladší publikum a selhává tak v dosažení svého plného potenciálu.

• pestré tratě a motivy
  • stavba vlastního vozu
  • rozjíždění a rozbíjení prostředí včetně NPC
  • mechanika poškozování závodních prostředků
  • plynulé transformace vozidel
  • mikrotransakce
  • postupná repetitivnost
  • naprosto zpackaný split screen
  • Datum vydání 19.05.2023
  • 0.0

Marcela Grázová

Její první herní zkušeností byl pravděpodobně Tetris, avšak v dětství milovala strategické hry a online FPS, či MMO. Nyní už hraje jen singleplayer a díky recenzím objevila široké spektrum zábavných indie her, nad kterými dříve spíše ohrnovala nos. Vystudovaný farmaceut, milovník fantasy & sci-fi knížek a seriálů, náruživý cestovatel a motorkář.