Lust from Darkness – Logo

Lust for Darkness – země nekonečné extáze

7. 3. 2021

Druhé pokračování psychologického hororu Lust From Beyond od studia Movie Games Lunarium nám za pár dní vychází – přesně 11. března. Než se tak uskuteční, pojďme si představit první díl Lust for Darkness. Jedná se horor s nádechem jemné perverzní erotiky.  Samotná hra je inspirována díly slavných jmen jako je např.  H. R. Giger, Howard Lovecraft a Polským umělecem Zdzisław Beksiński.

Příběh je velice jednoduchý

Ujmete se role Jonathana Moona, kterému se zhroutil svět po tom, co jeho milovaná žena Amanda náhle zmizela. Od zmizení Amandy uplyne rok a Jonathan dostává tajemný dopis od své nezvěstné ženy. Na základě informací, které v dopise obdržel, neváhá a vydává se do odlehlého Yelvertonského sídla, kde se koná okultní obřad pro otevření bran do temného světa Lusst'ghaa – země extáze za hranicemi naší reality. Lidé, kteří byli dlouho pod vlivem tohoto světa, ztrácí rozum a získávají neukojitelnou sexuální touhu.

Hratelnost vás ničím nepřekvapí

Lust for Darkness se inspiroval dvěma staršími tituly jako je Amnesia a Penumbra. S Jonathanem chodíte po rozsáhlém sídle, kde můžete veškeré věci prozkoumávat. Titul se klasicky ovládá W, A, S, D a pohybem myší pak otevíráte dveře, šuplíky, skříně nebo jen můžete otáčet s věcmi, abyste si je mohli lépe prohlédnout a zjistit, jestli něco skrývají.

S Jonathanem budete cestovat mezi dvěma dimenzemi. V našem světě budete prozkoumávat temné sídlo kultistů, které je plné BDSM pomůcek a různých sexuálních hraček. Ve druhém světě Lusst'ghaa  budete plnit pár hádanek a utíkat před bytostmi, které vás chtějí zabít. Nebyla by to země sexuální extáze, kdyby se tu neodehrávaly jisté oplzlosti, i ty budete občas potkávat. Můžete narazit na masturbujícího muže pomocí useklé lidské nohy nebo sexuální sošky všelijakých erotických témat. Ve druhém pokračování jdou tvůrci ještě mnohem dál a mají nám představit mnohem drastičtější sexuální choutky obou světů.

Bohužel si nemůžete prohlédnout temný svět, který je inspirován  Gigerem,  Lovecraftem a Beksińskim. Titul je lineární a nemáte vůbec žádnou možnost, jak se kochat po okolí, protože  vás někdo bude neustále nahánět. Osobně doufám, že druhé pokračování bude otevřenější, abychom si mohli užívat temná umělecká díla.

Pár rozdílů se tu najde

Rozdíl oproti podobným titulům je, že zde nemáte prášky na svou příčetnost, která tu klesá velmi rychle. Nemáte tu ani ukazatel zdraví, jakmile vás nepřítel chytí, je okamžitý konec. Jakmile začnete ztrácet zdravý rozum, obraz se vám bude rozmazávat a Jonathan začne lapat po dechu. Tohle se děje i když  dlouho běžíte – jednoduše to není atletický typ. Pokud dlouho koukáte na své nepřátele nebo mrtvé tělo, začne Jonathan šílet, v tomhle stavu je nejlepší na chvíli zastavit, uklidnit se a dívat se jiným směrem, pokud je to možné.

Dalším rozdílem u Lust for Darkness je ten, že zde nepoužíváte lucerničku ani svíčky, místo toho tu máte pavoučí masku z jiného světa. Ta vám umožní vidět věci, které normálně nevidíte. Masku můžete mít na sobě jen pár sekund, jelikož i díky ní ztrácí Jonathan svou příčetnost. Pokud tohle nastane, opakujte výše zmíněný postup, sundejte si ji a chvíli počkejte, než se uklidní.

Titul obsahuje i pár hádanek, ale neočekávejte, že u nich budete trávit hodiny, většinou jsou za pár minut hotov. S hlavním příběhem se pojí další tři vedlejší, které můžete, ale nemusíte splnit. Jedná se jen o prohloubení a lepší pochopení příběhu. Jediné, co musíte proto udělat, je hledat během vašeho průchodu knížky, deníky nebo vytržené stránky a přečíst si je. Osobně bych vám doporučil alespoň splnit úkol „Cult of Ecstasy“, s těmi se totiž setkáme ve druhém pokračování.

Na co se můžete ve druhém pokračování těšit

V Lust From Beyond hrajete za Victora Hollowaya, ten je mučen svými sny o zemi plné chlípnosti a bolesti. Aby svým snům porozuměl přidává se ke kultu jménem „Cult of Ecstasy,“ kteří znají odpovědi na znepokojivé otázky Victora. Samotná hratelnost prošla menšími změnami. Jakmile Victor začne ztrácet svojí příčetnost, budete si muset vzít prášek, a to samé platí pokud budete zraněni. Bude přidána lucerna pro použití na temných místech. Dokonce budete přes quick time eventy ovládat samotný sexuální akt, tuto mechaniku ale budete moci  vypnout v nastavení. Nakonec bude nově přidán bojový systém, u kterého jsme viděli použití sečných, bodných i palných zbraní. Co nového si pro nás ještě Movie Games Lunarium připravilo se dozvíme 11. března

Lust for Darkness má kratší herní dobu, kterou můžete zvládnout za 3–5 hodin. Závisí to hodně na tom, jestli budete plnit vedlejší úkoly či ne. Přesto se jedná o povedenou hru, která vás díky svému nápaditému příběhu vtáhne do děje. Pokud si tuto hru chcete pořídit kvůli erotice, doporučil bych vám hledat jinde. Velké sexuální orgie tu máte jen dvakrát a k tomu jsou decentně ztvárněné. Titul můžete zakoupit na Steamu za 14,99 €.

• zajímavý příběh
  • grafické zpracování
  • dabing a soundtrack