Mall Craze – český obchodní tycoon míří na Kickstarter

Share on facebook
Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet
Zdroj: mallcraze.com

Mall Craze míří na kickstarter! Za touto novou českou hrou stojí Milan Timčenko, který přijal naše pozvání k rozhovoru. Rovněž přikládáme odkaz k právě probíhající kampani, kde tento projekt můžete podpořit a umožnit Milanovi už teď skvěle vypadající hru dovést do finální podoby. Nezapomeňte si Mall Craze přidat do vašeho seznamu přání.

Představil byste čtenářům vaši hru, na které jste posledních 18 měsíců pracoval? Na co vše se mohou těšit?

V prvé řadě mockrát děkuji za možnost Mall Craze představit! Jednou větou řečeno – Mall Craze je tycoon z prostředí nákupního centra. Umožňuje postavit si své vlastní obchodní středisko se vším, co k němu patří – obchody, služby, restaurace, kino nebo fitness centrum.
Cílem pak bude postavit obchoďák se všemi těmito prvky. K tomu všemu napomůže správa zaměstnanců, investování do nových produktů a reklamy, udržování pořádku a čistoty, ale hlavně zajištění, aby byli návštěvníci spokojeni a rádi se k vám vraceli.

Je Mall Craze vaším prvním herním projektem?

Pokud nepočítám malé experimenty během studií na škole nebo experimentace se samotným Unreal Enginem, pak je Mall Craze můj první takto rozsáhlý projekt.

Osobně nerad navštěvuji velká nákupní centra. Chodíte vy rád nakupovat, nebo proč jste si z mnoha prostředí zvolil právě obchodní centrum?
Celý nápad vznikl zhruba rok a půl zpátky, když jsem byl nakupovat v obchoďáku. Jsou dny, kdy máte strašnou chuť si zahrát nějakou specifickou hru, a zrovna toho dne mě napadlo si zahrát nějaký tycoon z prostředí obchodního centra. Když jsem pak ale přišel domů, abych hru na internetu našel, zjistil jsem, že poslední takovýto tycoon, který by splňoval mou představu, vyšel před více než 15 lety. V ten samý den jsem pak začal s přípravami pro Mall Craze.
Mall Craze - hudební nástroje
Máte nějaké své oblíbené tycoony, ke kterým se rád vracíte?
Srdcovky jsou původní Zoo Tycoon a Roller Coaster Tycoon 1, 2, 3. Z manažerských her pak nejspíš Czech Soccer Manager.
Pro svou hru vytváříte program, modely, a dokonce i hudbu. Cítíte se více jako programátor, game designér, nebo grafik?
To záleží na tom, jak se zrovna vyspím 🙂 Je pravda, že oborů, které souvisí s herním vývojem, je spousta. Částečně to však ale beru i jako pozitivum. Dovoluje mi to si občas od programování odpočinout a místo toho se věnovat tvorbě modelů či hudbě. Jestli spíše programátor, nebo grafik, nedokážu určit. Nejlépe by asi sedělo obecné pojmenování herní vývojář.

Datum vydání předpokládáte v roce 2022. Můžeme se na Mall Craze těšit už někdy v první polovině, nebo spíše později? Bude hra vydána v předběžném přístupu?

Vydání hry již bylo jednou posunuto. Původní plán byl už letošní rok (2021). Když se na to dívám zpětně, toto datum bylo až moc ambiciózní. Navíc se k tomu přidaly další komplikace spojené s celým loňským rokem. Aktuálně to vypadá spíše na druhou polovinu 2022. Early Access momentálně v plánu není. Pokud se ale situace změní, nebráním se mu.
Plánujete hru jako čistý sandbox, nebo budou v Mall Craze i nějaké mise, kampaň apod.?
Pro hru plánuji vytvořit nejméně dva herní módy. První by byl právě zmiňovaný sandbox, který by sloužil čistě k užívání si stavby a správy nákupního centra. Druhý mód by byla sada výzev či scénářů, kde by hráč musel dosáhnout nějakého cíle. Příklad by mohl být, že hráč dostane již rozestavěný obchoďák. Ten však moc dobře nefunguje a pomocí omezených financí by bylo třeba jej dostat do profitujícího stavu.
V rozhovorech pro jiná média jste uvedl, že vaše hra bude obsahovat například kina či fitness centra. Mě by zajímalo, jestli do hry bude přidán prvek nějaké formy záškodnictví. Například krádeže, požáry, teroristické útoky, aj.
Ve hře bude možnost zaměstnat sekuriťáky. Určitě by bylo fajn, kdyby se pro ně občas našla i nějaká situace, kterou by museli řešit. Vesměs by se ale spíše jednalo o menší prohřešky typu krádež, dělání nepořádku apod. Katastrofické nehody typu teroristický útok, úmrtí, aj. se ve hře neobjeví.
Ve starších článcích se uvádí, že jste se chystal spustit kampaň na Kickstarteru již v únoru 2020. Proč to nakonec nedopadlo?
Je to skutečně tak. Kampaň byla původně plánována na minulý rok. V tu stejnou dobu však začínala situace ohledně covidu a nikdo nevěděl, co bude dál. Původně byl plán přesunout kampaň o pár měsíců na přelom jara/léta. Nakonec jsem se rozhodl na hře ještě zapracovat a zkusit Kickstarter až letos. Když bych to zhodnotil zpětně, beru to jako správné rozhodnutí. Hra teď vypadá lépe než před rokem a také na samotném Kickstarteru mohu sdílet daleko více ukázek ze hry.
Dostáváte zpětnou vazbu, např. od diváků vašich pravidelných vlogů na YouTube?

Mraky nápadů, a nejen na YouTube. Říká se sto lidí, sto chutí, a to se potvrdilo i v případě Mall Craze. Když bych to zprůměroval, na sociálních sítích či Discordu se objeví zhruba jeden nový nápad denně. Většinou se jedná o věci, které by mě třeba ani nenapadly, ale jsou velmi dobré a zajímavé.  Po roce a půl se mi občas stává, že mám o hře až moc ucelenou představu a nové nápady se už z mé hlavy nehrnou tak moc jako na začátku. Zde pak komunita hraje obrovskou roli a vedu si také seznam nápadů od fanoušků. Je to už docela obsáhlý dokument 🙂

Myslíte si, že se hra ujme lépe u nás, nebo spíše v zahraničí?
Otázka, na kterou bohužel ani já nemám momentálně jasnou odpověď. Co se týče čísel jako takových, určitě předpokládám větší zájem ze zahraničí. Už jen z toho důvodu, že je nás v republice pouze 10 miliónů, popřípadě 5,5 na Slovensku. Když bych se na to ale podíval poměrově a měl vzít v potaz velikost populace jednotlivých států, myslím si, že o hru bude větší zájem u nás. Už možná jen proto, že se jedná o českou hru. Sám to pozoruji také na sobě. Mám trochu jiný vztah ke hrám jako je Mafia, Kingdom Come: Deliverance, Czech Soccer Manager než k jiným zahraničním titulům podobného typu. České hráče pak může zajímat fakt, že hra bude obsahovat češtinu.
Share on facebook
Sdilet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn