Nexomon: Extinction – chyť si svou příšerku

9. 2. 2022

Studio VEWO Interactive Inc. nám přineslo novinku, jež nám umožňuje ponořit se do zcela nového světa a objevovat tak nejrůznější stvoření z celého tamního vesmíru. Samozřejmě, titul dost připomíná jednu velmi dobře známou značku – Pokémon. Jistě si zde nemůžeme nevšimnout nápadných podobností těchto dvou her. Ovšem, mít takovou hru na Steamu je velice dobrá zpráva pro všechny hráče na PC, kteří si pokémony zahrát nemohou. Dokáže se Nexomon: Extinction vyrovnat legendární sérii? A vyplatí se zahrát si jej? To se dozvíte v naší recenzi.

Tajemný vzkaz

Náš příběh začíná velice podivně, jako nepříjemný sen. Probudíme se a padáme dolů z nebes. Následně přichází scéna, jež vypadá jako z dávné minulosti. Opět se dostaneme do reality. Ležíme v posteli a jako na každém správném začátku těchto adventur jsme zaspali. Zrovna v den, kdy se máme stát trenérem. Rychle se tedy oblékneme a vyběhneme ze sirotčinária, které bylo doposud naším domovem. Zde se setkáváme s naší průvodkyní a dalšími budoucími trenéry. Je čas, abychom se vydali na dobrodružství. Odcházíme tedy do lesa, kde nás však překvapí jeden velmi mocný a prastarý Nexomon. Naštěstí s pomocí našich přátel dostáváme svého prvního Nexomona a můžeme se tak bránit. Na výběr máme několik nejrůznějších typů, se kterými budeme zažívat následná dobrodružství, jako jsou klasické vodní, ohnivé a travní, ale např. i psychické nebo elektrické. Tím začíná naše dobrodružství.

Mechaniky jsou pořád stejné

Jak jsme již zmínili, Nexomon: Extinction se velice podobá starým hrám s pokémony. V podstatě jde o to, že procházíte různé traviny, ve kterých spatříte nějaký pohyb. Zde se nacházejí právě zmíněné příšerky, se kterými můžete bojovat nebo je chytit a přidat je tak do své party. Pokud na něco takového narazíte, máte možnosti typu zaútočit, vyměnit bojujícího za někoho jiného z týmu, použít různé lektvary na zvýšení HP či staminy nebo utéct. Každý Nexomon má na výběr ze čtyř útoků, což vám nedává moc velký prostor taktizovat. Co se týče strategií soubojů, stačí si vybrat správný typ Nexomona, kterého nasadíte na vašeho nepřítele, a vítězství máte téměř v kapse. Jednoduchý příklad – stojí-li proti vám příšerka ohnivého typu, stačí proti němu nasadit vodní typ. Pokud není mezi nimi velký levelový rozdíl, máte jistotu, že vždy vyhrajete.

Nexomon velký krokodýl

Vždy je prostor se zlepšit

Pokud se chcete posouvat v příběhu, je nutné se neustále zlepšovat a získávat pro své společníky vyšší levely. Toho dosáhnete díky soubojům s ostatními příšerkami. Na souboje můžete narazit různými způsoby. Kromě toho, že vás po cestě zastaví spousta trenérů, kteří si s vámi budou chtít poměřit své síly, je tu souboj s tím, co najdete v trávě. No, a nakonec tu máme samotný příběh. Ten nás nutí posouvat své hranice, jelikož stále narážíme na nové, silnější a šílenější protivníky.

To by samo o sobě nebylo tak hrozné, kdyby technika nebyla stále repetitivní. Nechápejte mě špatně, je skvělé objevovat nové druhy, chytat je a zápasit s nejroztodivnějšími trenéry. Bohužel, po čase je tato technika už spíše otravná a vy si místo svých původních společníků, ke kterým máte kladný vztah, musíte chytat nové a silnější Nexomony. Navíc se často stává, že po únavném boji, kdy máte téměř všechny své příšerky vyčerpané, vás zastaví trenér, který chce s vámi bojovat. Pokud boj prohrajete, začínáte znovu od posledního uloženého bodu, což může být někdy dost frustrující. Proto doporučujeme hru průběžně ukládat.

Běh na dlouhou trať

Nexomon: Extinction má pro nadšence těchto her s příšerkami rozhodně co nabídnout. Rozsáhlý svět a spousta různorodých druhů, které vypadají buď roztomile, nebo dost drsně. Zajímavý příběh, který nabízí pestré úkoly. Pokud by vám to nestačilo, je tu i velké množství vedlejších úkolů a při plnění některých z nich jsme se dost pobavili. Například jsme narazili na ducha, který chtěl splnit poslední přání, jež je v poslední době dost oblíbené – vymazat internetovou historii. Máte tu možnosti vylepšit si Nexomony s pomocí lektvarů. Ty si můžete vyrobit pomocí úlomků, které nasbíráte na cestách.

Samozřejmě je důležité si dokupovat zásoby. Pokud tedy chcete prozkoumat celý svět, plnit vedlejší úkoly a dozvědět se celý příběh, strávíte u hry mnoho času. To není nijak na škodu, jelikož je zde stále co objevovat. Bohužel, čím více času u hry strávíte, tím vám přijde více stereotypní. Mechaniky soubojů jsou zastaralé a uvítali bychom možnost nějakého zpestření. Pokud máte rádi jednoduchost a nostalgii, překážkou by to být nemělo. Po grafické stránce nemáme co vytknout a některé příšerky jsou unikátním skvostem a pastvou pro oko. Ovladatelnost je jednoduchá a přívětivá. Hudební podkres zde nebyl moc příjemný a během hraní jsme byli nuceni ho ztlumit.

Nexomon: Extinction je zábavnou hrou ve stylu pokémonů. Pokud tedy máte rádi hry s příšerkami, jednoznačně hru doporučujeme. Připravte si spoustu času, jelikož je to opravdu běh na dlouhou trať. Stereotypní styl hraní vám může vynahradit pestrost úkolů, příšerek a příběh samotný, který zde hraje velkou roli. Pro fanoušky příšerek se superschopnostmi hru vřele doporučujeme.

• pestrost a různorodost světa
  • příběh
  • vizuální stránka hry
  • stereotypní mechaniky
  • hudební podkres
  • Datum vydání 28.08.2020
  • 0.0

Anežka Ebrová

Anežka je hráčka již od dětských let. Její vášeň propukla již na základní škole díky školním počítačům, kde ztrácela pojem o časoprostoru. Mezi její první herní lásky patří série Half-Life. No a jak se říká, stará láska nerezaví. Hry od Valve prostě zbožňuje stejně jako střílečky a skákačky. Mezi její další koníčky patří hlavně sport, cestování, knihy a deskovky. Avšak její láskou zůstávají vždy hry, stejně jako pivo - tanková Plzeň 12° středně vychlazená.