Project Winter

Project Winter – skoro mrtvý survival, který hezky vypadá

30. 12. 2022

Pokud jste viděli hororový snímek Jack Frost: Sněhový zabiják, tak víte, že v zimě a sněhu vás nečeká nikdy nic dobrého. V Project Winter uvíznete v horské chatě se skupinkou cizích lidí a minimálně jeden z nich se vás pokusí zabít, ne-li všichni. Vývojáři z Other Ocean Interactive přišli s geniálním nápadem a skvělým konceptem, jen zapomněli na jednu velmi podstatnou věc – když uděláte kvalitní multiplayerový survival, potřebujete v něm udržet hráče.

Nenápadný multiplayer připomínající Among Us

Spolu se skupinou několika hráčů se ocitnete v útrobách chaty postavené na okraji civilizace, a protože odklízení cest dělají očividně čeští silničáři, kteří tolik sněhu letos nečekali, uvíznete tam. Zima ale neustává. Vaše skupina se rozhodne, že je na čase se vydat na nedaleké letiště, vzít vrtulník a odletět do bezpečí. Zní to jednoduše, kde je háček? Někteří z vašeho týmu mají za úkol veškerou snahu o záchranu sabotovat. Tím se odhaluje primární cíl celé hry, eliminace ostatních přeživších, a nejste-li onen lovec, přežití.

Nikdo totiž neví, kdo je vrahem a kdo jen touží po záchraně. Všichni automaticky máte předpokládat, že jste klaďasové. Bohužel, nejste a ti „zlí“ mají ještě ke všemu různé výhody. Především jsou zásobováni krabicemi s materiály, čímž získávají oproti ostatním hráčům bonusy. Do toho vás občas potká velmi milý medvěd, jenž se vás snaží sežrat, a to nejhorší, pokuste se jej zastavit, aby to neudělal.

Zdroj: Other Ocean Interactive

Připravte se, Project Winter vyžaduje kontakt s lidmi

Celá hra je stavěná jako multiplayer. Dnes už sice moc hráčů nepotkáte, nicméně Project Winter má velice vychytané připojování do skupin. Ve chvíli, kdy hledáte volné místo do hry, se automaticky připojíte, jakmile se někdo objeví. Ruku v ruce s tím ale jde i to, že celá skupina musí pořádně komunikovat. Kromě mikrofonu potřebujete alespoň nějakou znalost cizího jazyka, nejlépe angličtiny. Já jsem českou skupinu nenašel a hraní s bandou Indů, Filipínců nebo Turků mi lezlo hrozně na nervy, jelikož se často drží svých rodných jazyků, ačkoliv nabízejí anglickou domluvu.

Komunikace se stává primárním faktorem, který ne každý hráč ocení. Nejhorší ale je, když se vaše skupina rozhodne vás odstranit jen kvůli tomu, že vám nerozumí. To je nesmysl, najít zrádce bude skutečně tím nejtěžším, pokud umí svůj charakter hrát. Nedokážu spočítat, kolikrát jsem byl popraven, protože jsem byl vmanipulován do politického kolotoče přiznávání, kdo je a kdo není sabotér, a neměl jsem šanci se obhájit jen běžnou anglickou domluvou.

Dostáváme se k ještě jedné věci. Dokud není skupina plně naplněna, hra se ani nespustí. Vždy musí být plný počet hráčů. Na dnes už pomalu vylidněných serverech je počet, byť jen pětičlenný, někdy docela složité naplnit. Zadávejte k vyhledávání prioritní regiony a rovnou počítejte s tím, že ty evropské skončily v zákopech v horách. Sežeňte si nejlépe pár přátel, s nimiž budete pravidelně hrát.

Navíc potřebujete super skupinu. Pokud se připojíte k nějakým oslům, absolutně si nezahrajete. Dneska už jsou ale aktivní povětšinou srdcaři. Oprávněný strach z oslovské skupiny je sice stále na místě (pár jsem si jich prošel), přesto je tu velká šance na to, že narazíte na skvělý tým, s nímž zažijete jeden úžasný promrzlý kurz přežití.

Zdroj: Other Ocean Interactive

Graficky vcelku povedená hra, ale ovládání zmatečné

Grafika je neuvěřitelně jednoduchá. Neurazí, nenadchne. Kostičky jsou dneska možná už trošku lenost, ale hře velmi prospívají. Vše bez problémů plyne a nemusíte se bát zabugované obrazovky. Skončíte v zamrzlých horách, všude je sníh, takže bílá obrazovka s několika dalšími prvky je skutečně jediné, co vidíte. Přesto má své neuvěřitelné zimní kouzlo.

Zvláštností je sice ovládání, ale to bude možná tím, že hra je dělaná na konzole, a ještě Steam. Dá se předem počítat s tím, že není úplně zkorigované. Já jsem hrál na PC a povětšinou jsem si vystačil s šipkami a WSAD. Zajímavý je soundtrack. Ten připomíná úvodní znělku starého seriálu Walker, Texas Ranger, jen s tím, že hudba buduje více napětí. Ve hře je sice postradatelná (jelikož je vše o komunikaci a neustále slyšíte někoho mluvit), nicméně pokud máte chuť být osamělým vlkem uprostřed zimní bouře, budete „nachlazeni“ vyrazit do akce.

Zdroj: Other Ocean Interactive

Celek jednoduché barevné grafiky s podmanivým soundtrackem a jasným cílem, tedy dostat se k vrtulníku, je až nepřirozeně poddajný. Někdo by řekl, že Project Winter nemůže být špatnou hrou, bohužel občasná nevraživost hráčů je něco, s čím se ne každý dokáže ztotožnit. Pokud máte ale bandu kamarádů a chcete si zahrát s nimi, je tu ideální titul, protože se můžete trollit a vzájemně si pomáhat po nekonečnou dobu.

• jednoduchý design
  • zajímavý námět
  • jasný herní cíl