Proti přírodě 2 Štvanice – úvodka

Proti přírodě 2: Štvanice – recenze

4. 5. 2022

Jak už nám předvedla první kniha této série, autorka Mirka Andolfová rozhodně umí překvapit. Zpočátku poněkud nevinný milostný příběh s lehkým erotickým nádechem se nakonec proměnil v drásavý kriminální thriller, v němž jde o život. Vzhledem k vývoji událostí je samozřejmě kladen mnohem větší důraz na mystiku, nicméně působivost klasického thrilleru zůstává. Díky nakladatelství CREW se nám dostalo do rukou pokračování s názvem Proti Přírodě 2: Štvanice, které se tentokrát zaobírá okultismem.

Svět:
Žánr:

Mirka Andolfová
Mirka Andolfová
Crew
Proti přírodě
Fantasy a sci-fi, Erotické
Denisa Streublová
112
barevný
brožovaná s chlopněmi
říjen 2021
9788076790742

Zdroj: Crew

Větší důraz na mystiku

Proti přírodě 2: Štvanice navazuje na konec prvního dílu. Naše prasnička Leslie, která mívala vášnivé erotické sny o bílém vlkovi, že si nejednou pomokřila polštář, se musí vydat na útěk. Jediní lidé (zvířata), jež kdy milovala, zmizeli a vláda, odpovědná za jejich vraždu, to chce na naši hrdinku hodit. Ke všemu zjišťuje, že vlčí samec, o němž se jí zdálo, je ve skutečnosti starověký bůh jménem Albin, který se jí chce zmocnit. Leslie se ovšem ujme rebelující skupina, bojující proti nekompromisní vládě a záhadné organizaci, v jejímž zájmu je zmocnit se naší prasničky a využít ji pro své nekalé plány.

Přestože byly všechny ostatní aspekty prvního dílu vyloučeny, je docela zajímavé sledovat, jak se vyvíjí vztah mezi naší hlavní postavou a skupinou, do níž patří jiný bílý vlk jménem Khal. Prostřednictvím této skupiny se postupně odhaluje krvavé tajemství týkající se Albina a modrých vlasů naší postavy. Nechci tvrdit, že je to špatně, nicméně zamrzí, že Mirka Andolfová ve druhém pokračování zastínila některé aspekty prvního dílu. Navzdory tomu, že se děj proměnil v thriller, si zachovával jistý smysl pro humor, jehož přítomnosti se ve Štvanici již nedočkáme. Zároveň byla odsunuta snaha vlády kontrolovat všechny své občany na druhou kolej. To je bohužel spojeno se skutečnostmi, že se upustilo i od primárních motivů nevhodných vztahů a osobní svobody.

Krvavé pojetí

Druhý díl přináší nejen více okultismu, ale rovněž víc násilností. Albin dokáže na nějakou dobu převzít kontrolu nad naší hrdinkou. V důsledku toho jsme pak svědky okamžiku, kdy naše milá prasnice někomu utrhne končetinu. Trháním končetin to ale teprve začíná a intenzita brutality se postupně zvyšuje. Přesto si Proti přírodě 2: Štvanice dokáže zachovat jistou roztomilost díky výtvarnému zpracování Mirky Andolfové. Nechápejte mě špatně, na prostřelené hlavě nebo utržené paži není nic roztomilého. Jenže jakmile si uvědomíte, že toto řádění má na svědomí modrovlasá Leslie, která by potřebovala zbrojní průkaz na svůj mohutný hrudník, není to nakonec až tak zlé.

Zdroj: Crew

Spoiler alert!

Proti přírodě 2: Štvanice, ačkoliv se v mnoha ohledech vydalo jinou cestou, vás dokonale vtáhne do svého příběhu. Dopomáhají k tomu nejen krásné ilustrace Mirky Andolfové, ale i dobře propracované charaktery postav. Při čtení se vám odhalují různé události jednotlivých osob. Díky tomu například pochopíte, proč se Khal ze začátku chová jako opravdový hulvát, a najednou vám už ani nebude připadat jako padouch. Co mě však poněkud zklamalo, bylo odhalení hlavního záporáka v tomto pokračování. Očekával bych, že k tomu dojde až na samém konci poslední kapitoly, místo toho, aby byl představen hned ve druhém dějství. To mi akorát poničilo to dramatické „WAU“, které chce zažít každý čtenář, když je opravdu nadšený z určitého čtení.

Konec veselí

První díl Proti přírodě, který se zabýval otázkami totální kontroly nad občany, si dokázal zachovat několik vtipných momentů. Přitom byl barevnější a všeobecně se nesl ve více uvolněném duchu. Druhé pokračování má opačný účinek. Vše je mnohem vážnější, krvavější, a celkový styl představení se změnil z barevně veselého na mnohem temnější, až depresivní. Vzhledem k tomu, jakým směrem se Lesliino dobrodružství ubírá, si myslím, že je to dobrá změna. Po naší hrdince jde přece celá vláda a tajemná organizace a je v jejich zájmu ji zavraždit. Do jejího života navíc zasáhne duch, který je schopen ji na několik vteřin ovládnout. Jen mě mrzí, že věci jako reprodukční program nebo zmiňovaná vládní moc byly vynechány.

Proti přírodě 2: Štvanice je plnohodnotným pokračováním, které bohužel přináší určité negativní prvky. Ty kromě toho, že odhalují hlavního padoucha, nijak nenarušují kvalitně napsaný příběh. Ilustrace Mirky Andolfové jsou stejně skvělé jako v prvním díle a dějové linie jednotlivých postav vás dokážou plně vtáhnout do tajemného děje. Pokud od tohoto dílu očekáváte lehký nádech erotiky, nebudete zklamáni.

• grafické zpracování
  • dokážete se vcítit do osobitých postav
  • text je poutavě zpracovaný a velmi dobře srozumitelný