Proti přírodě 1 Probuzení – úvodka

Proti přírodě 1: Probuzení – recenze

25. 3. 2022

Dokážete si představit život ve státě, kde důležitou roli hrají diktátorská pravidla? Pravidla, jež by ovlivňovala váš život natolik, že by dokonce určovala, s kým se máte stýkat? Kdybyste tato zvláštní nařízení neuposlechli, byli byste za to exemplárně potrestáni. V dnešní době je velmi těžké najít spřízněnou duši. Dokázali byste tedy pochopit, že by po vás stát vyžadoval platit vysoké daně, protože jste osamělí – jen proto, že jste ještě nenašli svou pravou lásku? Aby toho nebylo málo, museli byste se přihlásit do seznamovacího programu, jehož prostřednictvím vám sám STÁT najde životního partnera… docela nesmyslné, že?

Pokud ne, je to v pořádku, žádný z nás by takový život nechtěl. Přitom je dost těžké si něco takového vůbec představit. Díky nakladatelství CREW se nám však dostal do rukou komiks s názvem Proti přírodě, který se touto myšlenkou zabývá. Proti přírodě předkládá orwellovský svět, v němž jsou lidé nahrazeni zvířaty.

Autor obálky:
Svět:
Žánr:

Mirka Andolfová
Mirka Andolfová
Mirka Andolfová
Crew
Proti přírodě
Erotické
Denisa Streublová
1125
barevný
brožovaná s chlopněmi
květen 2021
9788074499425

Zdroj: Crew

Svět, ve kterém se určuje, s kým budete mít potomky

Už úvodem jsem naznačil, že komiks Proti přírodě si pohrává s myšlenkou světa, v němž má vláda naprostou kontrolu. Nenechte se však zmást vzhledem samotné obálky, která má jemný nádech erotiky. Uznávám, že Proti Přírodě je prezentován jako erotický thriller, ale až na pár odhalených ňader nic sexuálního neočekávejte. Jedná se o velmi lehkou erotiku, na niž se tento příběh především nezaměřuje.

Místní obyvatelé mohou kopulovat pouze se zvířaty stejného druhu opačného pohlaví, vše ostatní je trestné. Kdybyste se zamilovali a měli sex s jiným živočišným druhem než s tím svým, přinejlepším by vás zavřeli do nápravného zařízení s nálepkou „úchyl“. V horším případě by vás poslali rovnou na jatka. Každý, komu ještě nebylo pětadvacet a není sezdán, musí platit nekřesťanské daně, jejichž sazba se postupně zvyšuje. Proto vláda, podle níž oni sami ví všechno nejlépe, vytvořila aplikaci, kterou jednoduše nazvala „reprodukční program“. Tato služba je bohužel povinná, proto nemáte možnost ji odmítnout. Prostřednictvím této seznamovací sítě vám najdou dokonalého partnera, přičemž ho pod hrozbou vysokých pokut nikdy nezamítnete.

Prasečí slečna Leslie

Hlavní hrdinkou tohoto příběhu je prasečí slečna Leslie, která pracuje jako servírka v místním baru. Jak už to tak bývá (a to i v naší realitě), ve své práci se musí potýkat se šikanou a velmi chlípným šéfem. Zároveň má typické problémy, jako je drahý nájem nebo frustrace z nedostatku sexuálního napětí. Jinými slovy, nemůže si najít muže, protože se nepovažuje za atraktivní… typická to žena.

Jak brzy zjistíte, Leslie má mnohem větší problém. Problém, kvůli kterému by se mohla dostat do velkých nepříjemností, kdyby na to někdo přišel. Naše hrdinka má erotické sny o velkém bílém vlkovi, jenž si ji bere v plné parádě… rozumíme si, ne? Její sny se začnou pomalu promítat i do jejího osobního života, a proto se občas probouzí s poněkud vlhkým (uslintaným) polštářem nebo olizuje skleničku. O těchto problémech naštěstí ví alespoň její nejlepší kamarádka Trish, jež se jí rozhodne pomoci. V důsledku toho se jejich životy obrátí vzhůru nohama, čímž začíná tajemná a nebezpečná cesta.

Zdroj: Crew

Nádherná kresba a živé postavy

Komiks je charakteristický svými výraznými barvami ve spojení s nepřirozeným osvětlením, díky němuž postavy pomalu vyskakují ze stránek. Mirka Andolfo brilantně vykresluje své postavy a pomocí jejich uvěřitelnosti představuje silnou stránku komiksu. Nehledě na to, že postavy jsou velmi dobře napsané a promyšlené, což vám umožní vcítit se do nich a prožívat jejich neštěstí – jsou to obyčejní „lidé“ se svými vlastními problémy. Ať už je to práce, nájem, přátelství, přemýšlení o tom, jak byste měli vypadat, fyzický či psychický tlak, vláda nebo věčné peskování okolí, abyste si konečně našli partnera.

Všechny tyto problémy jsou každodenním standardem, se kterým se v našem světě potýkáme. Díky tomu se tak mnohem lépe ztotožníte s Leslie a jejími potížemi, protože její těžkosti jsou najednou i vašimi starostmi. Další věc, co je na tomto komiksu opravdu skvělá, je to, jak upozorňuje na problém, že pokud se lišíte od ostatních lidí, jste automaticky společností bráni jako problémoví, poněvadž odlišnost je něco špatného.

„Avšak někteří zvrácení jedinci navazují nevhodné vztahy se zvířaty jiného druhu. Nebo, což je ještě horší, dokonce s příslušníky stejného pohlaví! To je tak zvrácené! Chorobné! Ostudné!“

„Vláda má na srdci přežití nás všech. Z toho důvodu vznikla neobyčejná sociální síť ReaLove, která sbírá údaje o každém jedinci. Z nich pak spočítá reprodukční kompatibilitu a najde vhodného partnera pro každého z nás.“

Směsice všeho temného

Ačkoli je svět prezentován jako zlověstný a velmi krutý či násilný, samotný příběh takový není. Mirka Andolfo ve svém příběhu na výše zmíněné aspekty vůbec netlačí, a proto vás tento komiks zaujme, čím víc ho čtete.

Celkově bych tento komiks nepovažoval za erotický thriller, ale spíše za filozoficko-psychologickou detektivku protože psychický útlak a vlastně i teror ze strany vlády je všudypřítomný. Právě to dodává tomuto příběhu tísnivou atmosféru. Současně jsou do toho všeho zapojeny mystické prvky, jako šamanismus či vyvolávání a pečetění samotných stvoření.

Proti přírodě 1: Probuzení je velmi příjemný komiks, nabízející přiměřeně akční podívanou a filozofické i psychologické otázky zasazené do dystopického světa. Díky dobře propracovaným postavám je mnohem snazší se do nich vcítit a prožít s nimi celé toto jedinečné dobrodružství.

• grafické zpracování
  • dokážete se vcítit do osobitých postav
  • text je poutavě zpracovaný a velmi dobře srozumitelný