Prozraď mi – karetní hra pro páry

28. 9. 2023

Přiznejte se, kdy naposledy jste se se svou drahou polovičkou jen tak posadili a povídali si, ať už o hloupostech, nebo o důležitých tématech týkajících se vašeho vztahu? Problém většiny dnešních dvojic je v komunikaci a může za to moderní uspěchaná doba strkající nám pod nos bizáry z TikToku, přihlouplé NPC streamy a vylomeniny roztomilých kočiček… to poslední nelze z ničeho vinit, protože kočkám jen málokdo odolá, obzvláště když se díky svým lumpárnám dostaly na nejvyšší příčku sledovaného obsahu na internetu. To však stranou. Pokud hledáte způsob, jak smysluplně trávit volný čas s partnerem místo civění do mobilu, karetní hra Prozraď mi vám dokáže, že i po dlouholetém vztahu toho jeden o druhém máte stále co objevovat.

Otevřené otázky a sladké odměny

Prozraď mi od vydavatelství Albi je konverzační karetní hra šitá přesně na míru milostným párům, kteří se nebojí tomu druhému otevřít v odpovědích na otázky pěti témat, jimiž jsou Minulost, Přítomnost, Budoucnost, Do hloubky a Sex a intimita. Ve skladném balení příjemných cestovatelských rozměrů naleznete sto karet s otázkami dvojího typu (lehčí a těžší), dvacet osm karet odměn – protože ani kuře zadarmo nehrabe – a tři další karty popisující pravidla s mantrou pro spokojený vztah. Protože je hra Prozraď mi určena párům, nemá přesně stanovený herní čas, počet hráčů ani věkové omezení. Mějte však na paměti, že kvůli přítomnosti peprnějších otázek by se obzvláště toto jedno téma nemělo dostat do rukou mladších hráčů.

Prozraď mi – témata
Prozraď mi – zadní strana

V balení tak na vás čeká celkem dvě stě otázek, na každé kartě se nachází dvě. Ta horní je brána jako lehčí a ta spodní je náročnější. Hráči si od každého tématu vylosují jednu kartu – dohromady pět – a partnerovi je neukazují. Tím pádem si v klidu můžete rozmyslet, na jakou verzi otázky se rozhodnete odpovědět, aniž byste museli vysvětlovat důvod své volby. Je jedno, zda se hráči v odpovědích budou střídat, nebo nejprve zodpoví všechny své karty jeden a následně druhý. V určování pořadí a přizpůsobování si pravidel v podstatě máte volnou ruku.

Aby to bylo zajímavější, Prozraď mi nabízí těm odvážnějším určitou odměnu. V každé hře se o něco hraje, většinou o úplné vítězství, ale v případě Prozraď mi je to vidina odměny, kterou váš partner musí nevyhnutelně splnit. Odměnu si vysloužíte tím, že se nebudete bát být upřímný a zodpovíte alespoň tři těžší otázky. Poté si smíte vylosovat jednu kartu z balíčku Odměn a těšit se můžete například na pozvání na večeři, vyznání lásky v dopise, plánování večerního rande, na společnou koupel, experimentování v posteli, pozvání do kina nebo na cokoliv dle vašeho vlastního přání. Ve hře jsou totiž i bonusové karty odměn, které fungují jako takový „joker“ a hráč si sám zvolí, co pro něj partner připraví.

Cesta k lepší komunikaci

Jak vidíte, pravidla hry Prozraď mi jsou tuze jednoduchá, i když jsme oba zprvu mysleli, že máme odpovídat na otázky toho druhého, protože pokyny jsou hodně stručné a po prvním přečtení jsme například tápali nad bonusovou kartou. Na druhou stranu nabízí prostor pro určité přizpůsobení, které vám oběma budou vyhovovat.

Důležité je se při hraní uvolnit a nebát se jeden druhému otevřít. U hry je důležitá upřímnost, dát partnerovi prostor pro to, se vypovídat, nenavádět jej k jiným odpovědím ani ho svými reakcemi nevyvádět z míry. Buďte trpělivým posluchačem, tolerujte názory toho druhého, pochopte jeho poznámky a v případě potřeby vymyslete společné kompromisy. Cílem hry je přece jen lépe se poznat, zlepšit svou komunikaci ve vztahu a být k sobě upřímní. Někdo se o tématu dokáže rozpovídat na půl hodiny, jinému k vyjádření svých emocí postačí pár vět, ale snažte se své myšlenky co nejvíce rozvádět. Hru tak dohrajete třeba za pět minut nebo klidně i za hodinu.

Prozraď mi – DO HLOUBKY
Prozraď mi – MINULOST
Prozraď mi – PŘÍTOMNOST
Prozraď mi – SEX A INTIMITA
Prozraď mi – BUDOUCNOST

Na hře se mi hodně líbí, že vás donutí se na chvíli zastavit a trávit společný čas skutečně smysluplně. Odpovídáním na otázky nejenže svému partnerovi otevíráte srdce, sdělujete mu své obavy i postřehy, ale zároveň máte šanci se sami zamyslet nad něčím, co by vás normálně ani nenapadlo. Jen usuďte sami, kdy naposledy jste se sami sebe zeptali, jak byste strávili poslední měsíc svého života, kdy se cítíte opravdu svobodně, jaké věci vás v životě limitují nebo po čem momentálně nejvíce toužíte. Najednou už se nezpovídáte pouze své polovičce, ale i sobě samému, třídíte si myšlenky a možná si uvědomíte, jak jste se doteď emočně zanedbávali.

Hra lásky plná otázek

Pět jedinečných témat vás vystaví otázkám týkajících se intimity, vyhlídek do budoucnosti nebo vážnějším úvahám zaměřujícím se na emoce a tajemství. Přesně tím se zaobírá téma Do hloubky. Ostatní si dle názvu dokážete vydedukovat sami. Každé téma má svou vlastní barvu karet, což výrazně pomáhá k jejich rychlému třídění, a navíc podtrhuje i vizuální efekt. Karty jsou z pevného materiálu, mají na omak příjemně hladkou povrchovou úpravu, a stejně jako text, i krabička od prvního vydání prošla změnou. Je pevnější a poskytuje obsahu uvnitř lepší oporu/ochranu. Je navíc skladná, takže není problém si vše zabalit na cesty a zkrátit si dlouhé chvíle například při cestě vlakem.

Obsah karet kromě dobře čitelného textu a drobného grafického prvku na druhé straně nenabízí nic dalšího, ale v jednoduchosti je krása. Proč překombinovat to, co sází spíše než na užitkovost než na design. Balení obsahuje dost karet na to, abyste i po několika kolech stále naráželi na nové otázky a jen tak se neopakovaly. Nerada to říkám, ale blíží se Vánoce. Už zase? Vždyť byly teprve nedávno! Pokud hledáte cenově dostupný a skutečně zajímavý dárek, Prozraď mi je skvělou volbou pro všechny páry nezávisle na věku nebo zkušenostech. Jestli se vám však partner bude zdráhat otevřít a polezou z něj odpovědi jako z chlupaté deky, je na pováženou, zda se do hry pustit. Přece jen zde lze poměrně snadno a bez úhony o svých pocitech klamat.

Prozraď mi – balení
Prozraď mi – odměny
Prozraď mi – pravidla

V dnešní době, kdy nás moderní technologie a uspěchaný životní styl oddělují od osobního spojení s našimi partnery, je komunikace klíčovým prvkem k udržení silného a zdravého vztahu. Hra Prozraď mi nabízí mnoho pozitivních aspektů pro páry k prohlubování vzájemných citů i vazeb. Je vhodná pro všechny, ať už jste ve vztahu noví, nebo dlouholetí partneři. Navíc přidává prvek odměn, což může být motivační a zábavné. Jediným možným zlepšením by mohlo být více jasné vysvětlení pravidel, aby se hráči rychleji a lépe zorientovali hned na začátku. Prozraď mi je cenným nástrojem pro otevřenou komunikaci mezi partnery a nabízí skvělý způsob, jak kvalitně trávit společný čas s lehkostí a zábavou.

• široké spektrum témat
  • budování vzájemné důvěry
  • smysluplně strávený čas