Shuricat – komplet – úvodka

Shuricat – prostě mňaukózní

27. 3. 2023

Shuricat – Legenda o ninja kočkách a Shuricat 2 – Cesta kočičích samurajů jsou malé roztomilé komiksy ve dvou svazcích, které potěší zejména mladší čtenáře a milovníky kočiček. Autorem je italský spisovatel kreslených příběhů Francesco Vacca a za ilustrací stojí slečna Sara Rossi. Díky českému nakladatelství Zanir si toto kočičí dobrodružství můžete vychutnat i vy. V dnešním článku si představíme obě vydání. Pohodlně se usaďte a dejte si sklenici mlíčka.

Hmotnost:
Rozměry:
Rok a měsíc vydání 1:
Rok a měsíc vydání 2:
ISBN 1. díl:
ISBN 2. díl:
Cena (komplet):

Francesco Vacca
Sara Rossi
Zanir
Boris Latýn
1,2 kg (dohromady)
96 a 112
195 × 275 mm
barevný
vázaná
duben 2020
červen 2021
978-80-907476-7-8
978-80-907919-8-5
559,–

Zdroj: Zanir

Shuricat – Legenda o ninja kočkách

Tři malá koťátka

Příběh nás zavede do starověkého Japonska, domova obávaných samurajů a samozřejmě tichých zabijáků, ninjů. Byla to zkrátka krutá doba. Jenomže, jak už jsem řekl, Shuricat – Legenda o ninja kočkách je komiks určený především mladšímu publiku, a proto jsou samurajové vyobrazeni jako psí plemena a ninjové jako kočičky. Tato malá mňoukající stvoření jsou hlavními hrdiny celého dobrodružství. Děj nás nejprve seznámí se třemi sourozenci, Šišan, Čie a Airi, které vidíme jako malá koťata, trénující se svou rodinou, aby se z nich stali budoucí japonští hrdinové. Bohužel jejich idylický večer přeruší děsiví Psí samurajové, jejichž úkolem je vyhubit kočičí klany. Trojici se naštěstí podaří uniknout, ale jejich cesty se rozcházejí, aby se v budoucnu opět setkaly.

Kdo jsou naši hrdinové? Šišan je velký bojovník a jediný chlapec, zatímco Airi je věčně hladová, unavená a nejmladší. Čie je dobrodružné kotě, které rádo okrádá své okolí. Má však jeden malý problém: neumí padat na všechny čtyři jako ostatní. Proto se někdy dostává do pěkných nepříjemností. Čie a Airi přežívají své mládí za pomoci mladého Šiby, člena samurajské rodiny. Bohužel se jednoho dne jejich přítel dostane do maléru, při kterém je přistižen při vraždě šóguna. Kočičí ninjové se musí spojit, aby očistili jeho jméno a zabránili nejhoršímu.

Zdroj: Zanir

Roztomilost sama

Ačkoliv výše uvedený odstavec budí dojem, jako kdyby se jednalo o drama, opak je pravdou. Komiks má krásné, barevné ilustrace doplněné dávkou humoru. Je to ten dětský humor, při němž někdo řekne, že jí jako prase, a pak se vedle něj objeví prasečí rodinka. Na tom samozřejmě není nic špatného a tento druh humoru sem dokonale zapadá. Párkrát jsem se dokonce pousmál. To, že jsou hrdinové komiksu Legenda o ninja kočkách většinou děti (koťata), ho dělá ještě vtipnějším. I když jsou v nepříjemné situaci, kdy jim hrozí, že zabijí jejich psího kamaráda, dokáží si zachovat pozitivní přístup a jistou dávku humoru.

Shuricat 2 – Cesta kočičích samurajů

Děj Shuricat – Cesta kočičích samurajů navazuje na závěr příběhu Shuricat 2 – Legenda o ninja kočkách, ve kterém musí trojice sourozenců bojovat proti Tenguům (ptákům), co napadli jejich nový domov. Jak už naznačuje název komiksu, z našich ninjů se stali neohrožení samurajové, což je poněkud problematické. Psí samurajové ostatně lpí na starých tradicích, a proto se jen velmi těžko smiřují s tím, že se do jejich řad přidala tři malá koťata, přestože jim už několikrát pomohla v boji. V důsledku toho mají Šišan, Čie a Airi před sebou nelehký úkol. Zaprvé si musí získat důvěru samurajů a zadruhé musí zjistit, proč Tenguové neustále útočí na jejich domov, což je přivede do ještě větších potíží, během nichž musí konkurovat ohnivému kočičímu bohu a mocichtivému králi.

Zdroj: Zanir

Dramatické, a přesto kouzelné

Navzdory tomu, že se jedná o poměrně dramatický svazek, si zachovává si jistou dávku humoru a nádherně barevných ilustrací. Jediné, co mě na obou komiksech zklamalo, je jejich délka – například druhý svazek má sto dvanáct stran, ale čtrnáct z nich jsou bonusové ilustrace, jejichž zhlédnutí opravdu stojí za to. Upřímně doufám, že se se Šišanem, Čie a Airi brzy setkáme v jejich nových dobrodružstvích, protože by byla opravdu škoda, kdyby se Francesco Vacca a slečna Sara Rossi vzdali tohoto kočičího příběhu, který si dokáže získat srdce i těch nejdrsnějších kluků.

Svazky Shuricat – Legenda o ninja kočkách a Shuricat 2 – Cesta kočičích samurajů jsou parádními komiksy, které potěší zejména milovníky kočiček a mladší publikum. Příběh, který se zde vypráví, dokáže být humorný, ale místy i vážný, a to vše v doprovodu krásných barevných ilustrací, jež dokáží krásně zachytit jak emoce hlavních hrdinů, tak i jejich okolí. Jediné, co je opravdu škoda, je, že jsou svazky poměrně krátké a že jsou pouze dva komiksy. Doufám, že se brzy se třemi koťátky opět setkáme v jejich dalších dobrodružstvích.

• nádherné ilustrace
  • příběh dokáže být humorný, ale i vážný zároveň
  • poměrně krátké