Source of Madness – akolytou ve světě Lovecrafta

Sdílet
Sdílet
Sdílet
Source of Madness je temná akční rogue-lite plošinovka zasazená do Loam Lands, zvráceného světa inspirovaného Lovecraftem. Hra je tvořena za pomocí procedurálního generování a učením AI (umělé inteligence). Jako hráč se vžijete do role akolyty, který se vydává na cestu za odhalením vesmírných tajemství Loam Lands a The Tower of Madness (tajemné měsíční citadely).
Vývojářem tohoto zajímavého počinu je malé švédské studio Carry Castle, které má na kontě zatím pouze tři hry. Těmi jsou Everything Must Fall (akční puzzle game pro VR v předběžném přístupu), Zen Garden (sloužící k relaxaci, nabízí tři jedinečná hudební prostředí) a právě recenzovaná plošinovka Source of Madness (též v předběžném přístupu).

Předběžný přístup

Source of Madness se nachází v předběžném přístupu, což znamená, že hráči se prozatím proběhnou pouze prvním aktem. V něm se mohou těšit na biomy Loam Lands, Cave of Lost Souls, Forest of Lies a The Moon. Na hráče tu dále čeká jeden větší boss a finální boss prvního aktu. Už teď se tu můžeme seznámit i s The Tower of Knowledge, ve které se nachází strom vašich pokroků a vylepšení vašich akolytů. K použití jsou tu zatím dvě třídy akolytů, jimiž jsou The Generalist a Pyromancer.
Celkem by se v Source of Madness mělo objevit devět biomů a čtyři hlavní bossové jednotlivých aktů. Hra už teď rozhodně působí jako výborná plošinovka, která je samozřejmě temnější a děsivější než ostatní.

Akolyta

Jak už jsem zmiňovala výše, ve hře Source of Madness si zahrajete za akolytu (tedy kultistu). Vaším cílem zde je probojovat se přes Loam Lands a zjistit zdroj všech strašlivých monster, která sužují lidstvo. Zápletka sice není nijak hluboká, ale i tak vám hra poskytuje skvělý zážitek z hraní. Můžete zde komunikovat s vašimi kolegy akolyty a dalšími náboženskými vůdci v citadele. Po cestě můžete narazit i na náhodného obchodníka a několik málo dalších lidí, se kterými si můžete promluvit a zjistit nějaké důležité informace ohledně loru a příšer kolem vás.

Všude číhá smrt

Jedná se o rogue-lite, kdy každé vaše putování do této Lovecraftovy země znamená pro vašeho akolytu většinou smrt a jeho následné znovuzrození. Znovuzrození tu slouží k získávání postupného zisku v průběhu herní smyčky prostřednictvím procedurálně generovaných úrovní. Co však dělá Source of Madness tak unikátním a odlišným, jsou vaši nepřátelé. Hra vezme známý koncept a vloží ho do… AI. Umělá inteligence vygeneruje svoji představu příšer a krajiny kolem na základě parametrů nastavených studiem Carry Castle. Poté je vylaďuje, smyčku po smyčce (každou vaší smrtí v tomto světě), v reakci na vaši hru.
Zajímavé že? Nelidská mysl navrhuje nelidská monstra, která sužují lidstvo, prostě originální a vynikající nápad. V této hře totiž nikdy neuvidíte stejnou věc dvakrát, a už vůbec nebudete tušit, co na vás čeká za branou citadely. Některé příšery jsou opravdu monstrózní a naprosto děsivé (a většinou i s množstvím chapadel).

Slabé stránky

Ač je Source of Madness plné kreativity, má bohužel i nějaké ty slabé stránky. Na začátku je hra velice obtížná, přičemž je hráčův postup pomalý a někdy i dosti neuspokojivý. Občas se stane, že váš akolyta nevydrží ani pár minut a je po něm. Ke všemu navíc nestihnete sebrat nic užitečného nebo nového. Jindy byste mohli hrát klidně hodinu v kuse a občas prostě padáte jako moucha. Buďme ale spravedliví, na hře se stále pracuje, takže je možné, že vše se ještě změní.
Boj tu vypadá trošičku zvláštně. U některých útoků mi přišlo, že dopadají na nepřátele přerušovaně bez ohledu na to, jak mačkám tlačítka. Občas, když vás nepřítel zasáhne, se vaše postava pomalu vystřelí až do vesmíru. Nebojte ale, není to tak, že hra by nebyla zábavná, jen je občas krapet frustrující.
GP uvozovky

Source of Madness je sice v předběžném přístupu, ale i tak mě velice baví. Líbí se mi, že pokaždé přijde s novou výzvou ve formě nových monster a jiného prostředí. Osobně se velice těším na další akty, které doufám, že vyjdou co nejdříve. Pokud máte rádi Lovecrafta, tato hra vám rozhodně nesmí utéct – má totiž velký potenciál.

Klady

procedurálně generovaná monstra
strom dovedností
výtvarný styl
možnost boje na blízko i na dálku
inspirováno Lovecraftem

Zápory

občas přerušované útoky
zásahy nepřátel vás odhodí docela daleko
předběžný přístup
někdy frustrující
0

Doporučujeme

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn