Space Rescue: Code Pink – život vesmírného mechanika a milovníka

Sdílet
Sdílet
Sdílet
Keen je údržbářem vesmírné lodi, jejímž posláním je zachraňovat vesmírné trosečníky a pomoci jim v jejich návratu domů i v zotavování se ze zranění. Poslání to je bezpochyby respektuhodné a Keen je odhodlaný vykonávat svou práci naplno, takže vše opravuje o sto šest. Stejně tak pomáhá zbylým členům posádky, respektive členkám, protože zbytek pracovníků lodi je tvořen výhradně atraktivními ženami. Space Rescue: Code Pink je totiž point-and-click humoristickou adventurou s erotickými prvky, respektive jí chce být.

Přinesu, najdu, opravím

Nebudeme si nic nalhávat, Keen není jen jakýsi vesmírný opravář, je to spíše takový kluk pro všechno, a ano, tady je ten dvojsmysl zcela naschvál. Reálně jsem toho moc během hraní neopravil, ale dělal jsem milion jiných věcí. Stal jsem se fotografem, zahradníkem, poslíčkem, kovářem a taky jsem strávil den v lázních. Sem tam Keen i něco pošolíchal, ale jinak dělal všechno možné, jen ne svoji práci.
Space Rescue je hrou jednoho vývojáře, který si říká Robin, a je to na ní vidět. Na jednu stranu z ní je cítit ten zápal a srdíčko, které do ní autor dává, na druhou stranu je hra již rok a půl v předběžném přístupu a soudě dle kapitol jsou hotovy tak dvě pětiny. Herní náplň se skládá z hledání těch správných věcí, které se na lodi skrývají nebo povalují, a jejich následné dopravy na místo potřeby. Nic převratného tu není, prostě obyčejný point-and-click herní mechanismus, již stokrát viděný. Ve hře je sice pár miniher, ale ty jsou svojí propracovaností někde na úrovní edukativních her pro předškoláky, takže slova zábavné nebo zajímavé bych ve spojení s nimi rozhodně nepoužil. Navíc jsou momentálně ve hře jen čtyři a dvě z toho můžete opakovat do zblbnutí, přičemž budou pokaždé stejné.
Ovládání není žádná sláva. Máte sice k dispozici mapu lodi, po které se můžete pohybovat, ale v jednotlivých místnostech je někdy dost nepřehledné, kam dál vlastně můžete jít. O moc lépe na tom není ani vyrábění předmětů, kdy je někdy fakt oříšek, do jaké místnosti musíte doběhnout a na co v ní kliknout, aby se vytvořilo, co potřebujete. Přestože často něco vyrábíte, ve hře se nevyskytuje nic, co by jakkoliv připomínalo nějaké craftící menu.

Erotika? Ano. Humor? Ale kdeže

Jedná se sice o erotickou adventuru, ale není to středobodem celé hratelnosti a smyslu hry. To si musím velice vynachválit, protože je jasně vidět, že primárně chce Code Pink být především odlehčeným humoristickým titulem, kde se vše bere s nadhledem. Nadhled hře skutečně nechybí, ale humor absentuje zcela. Za celou dobu hraní jsem se uchechtl pouze jednou, jinak jsem své mimické svaly protahoval čistě jen z důvodu, aby nezůstaly ve strnulé poloze příliš dlouho. Beru, že na někoho Keenova snaha zakrýt svoji erekci může působit vtipně, na mě to ovšem vůbec nefungovalo.
Co se týče té erotické části, autor skutečně onu fantazii „muže, kterého chce každá“ bere odlehčeně a svým způsobem vkusně. Hra je členěna na jednotlivé příběhy žen na palubě, končící vždy jednoduchou sexuální scénou, která je poměrně banální a svým způsobem vlastně zcela nezajímavá. Tady si milovníci různých fetišů na své rozhodně nepřijdou. Některé nápady spojené s erotikou jsou fajn, ať už jde o vyrábění dvojitého vibrátoru, či obstarávání rostliny, co k životu potřebuje sperma, ale nejedná se o nic převratného. Autor si zjevně uvědomuje, že jeho dítko bude s prominutím taková „kravinka“. Ona ta celé premisa je vlastně hrozně fajn, stejně tak ty dílčí nápady jsou nosné, ale jejich provedení je takové neslané nemastné, takže to není ani vtipné, a ani zajímavě trhlé. Je to prostě meh. Nic víc.

Jednou možná, ale teď rozhodně ne

Hodnotit hry v early accessu je vždycky ošemetné, ale musím si stát za tím, že mimo premisy a vizuálního stylu na Space Rescue: Code Pink není moc k pochválení. Hra je v předběžném přístupu už víc než rok a půl, takže lze jasně vidět, kam směřuje, a to je šedý průměr. Přes snahu mít odlehčený pohled tak hra není vůbec vtipná, erotika je velmi banální a puzzly jsou spíše otravné než zábavné. Je možné, že jednotlivé příběhy začnou být časem propracovanější a zajímavější, ale to je běh ještě na několik let dopředu. Na hře není sice nic vyloženě špatně, ale stejně tak chybí cokoliv, co by přesvědčovalo, abyste sáhli po ní, a ne po konkurenci. Světlé zítřky mohou přijít, ale současné základy a styl tomu vskutku nenasvědčují.
GP uvozovky

Space Rescue: Code Pink má zajímavou premisu v podobě humoristické erotické point-and-click adventury, bohužel právě premisa je na celé hře to nejzajímavější. Grafický styl je fajn, ale jeho animace už moc ne. Hra není vtipná, miniher má tolik, co vysloužilý truhlář prstů na jedné ruce, a celý klikací mechanismus dokáže často frustrovat. Najdou se v ní i fajn nápady a potenciál tam rozhodně je, ale celé je to tak tuctově provedené, že to žádný výrazně kladný dojem nezanechá.

Recenzi pro Gaming Professors napsal František Hampl.

Klady

základní premisa
art style
některé dílčí nápady

Zápory

minimum miniher
nepřehledné ovládání
absence humoru
zdlouhavé
0

Doporučujeme

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn