Tavern of Gods intro3

Tavern of Gods – v kůži boha

24. 2. 2022
Zdroj náhledu: Element Studio

Patrně každý si někdy pomyslel, jaké je to být bůh. Mít neomezené možnosti, moci si dělat, co se vám namane, a mít v rukou osud prostých lidí. Co ale když je bohů víc? Každý z bohů by měl na starost určitou práci nebo činnost. Jak potom mohou bozi relaxovat a trochu se rozptýlit? Přece ve své vlastní oblíbené taverně, nebo hospodě, chcete-li. Tavern of Gods vás staví do role jednoho z bohů, kteří ve své milované krčmě hrají „malou deskovou hru“. Hru, která však rozhoduje o životě a smrti použitých „figurek“.

Tavern of Gods game

Zlaté časy v hospodě

Tavern of Gods je autobattler rogue-lite hra. Pokud tedy umřete, začínáte znova od nuly. Protože zde však chybí tahový systém a pohyb po mřížce, jedná se o podžánr rogue-lite.

Autobattler je v překladu automatická bitva a jde o subžánr strategických her, kde je obvykle obsaženo šachovnicové pole a figurky. Hráči v přípravné fázi rozmístí své figurky, v případě Tavern of God se pak jedná o postavy hrdinů, jejich vybavení a schopnosti. Po jejich zvolení a nastavení pak tyto postavy mezi sebou bojují bez přímého zásahu hráče.

Máte na výběr z několika druhů ras a jejich povolání. Můžete tak zvolit člověka, démona nebo třeba divocha z jiných světů i různá podivná stvoření. Povolání pak mohou být strážce, assassin, čaroděj, vyvolávač nebo válečník, tedy klasická povolání, která se používají v různých fantasy hrách podobného druhu. Každé povolání má samozřejmě své silné a slabé stránky.

Je však čistě na vás, jaké postavy si do své skupiny vyberete a jaký druh hraní vám vyhovuje. Přímé zaměření a stvoření skupiny (která se postupně rozšiřuje) z jednoho povolání může proti některým nepřátelům fungovat. Útok rozhněvaných válečníků ale může být velmi rychle zastaven démonickými vyvolávači, kteří si neváhají vyvolat služebníky pekel na pomoc.

Je tedy důležité i lehce předvídat a vhodně kombinovat. Například kombinace již zmíněných čarodějů s vyvolávači může způsobit poměrně silný úspěch v podobě úžasného DPS. Ovšem na blízko jsou tito hrdinové prakticky ihned mrtví. Nelze lehce říci, která kombinace postav je ideální a univerzální. Záleží kromě jiného také na vybavení a schopnostech vašich hrdinů.

Zdroj: igdb.com

Dvakrát měř a (NE)jednou hraj

Ve hře můžete momentálně získat více než 35 následovníků, nebo hrdinů, chcete-li. Navíc můžete během bitev získávat jejich duše a navyšovat tak jejich dovednosti a atributy. Nedílnou součástí a jedním z důležitých prvků hry je také vybavení pro vaše hrdiny. Navíc vzhledem k tomu, že je ve hře opravdu mnoho vybavení a schopností, můžete vytvářet velmi zajímavé kombinace a buildy. Díky tomu můžete postupně zlepšovat a zvyšovat efektivitu boje, ale také samotných hrdinů. A to zejména i díky tomu, že každé vybavení má rozdílné speciální atributy.

Na konci každého boje získáte také odměny. V taverně za tyto odměny pak můžete odemknout nové hrdiny, talenty a samozřejmě i vybavení.

Každý začátek expedice je jiný a nikdy nevíte, na co narazíte. V boji se setkáte s náhodnými nepřáteli či elitními monstry a všichni budou mít i náhodné speciální schopnosti. Souboje nejsou ani zdaleka (kromě úvodního souboje) jednoduché. Rozhodně musíte myslet dopředu a důkladně si číst vlastnosti různých postav. Čas věnovaný kvalitní přípravě vám může ušetřit spoustu nervů a negativních emocí.

Co však musím jednoznačně této hře vytknout, je prakticky nulový tutoriál. Vysvětlivek je zde opravdu pomálu a budete potřebovat spíše hutnou dávku trpělivosti a odhodlání, abyste plně porozuměli některým aspektům, vlastnostem a prvkům jednotlivých atributů nebo tomu, jak fungují někteří hrdinové v kombinaci s jinými.

Vysoká znovuhratelnost a následné praktické testování to ale dokáže celkem hravě vynahradit. Pokud tedy budete mít dostatek trpělivosti.

Zdroj: igdb.com

Grafika a přátelské rozhraní

Grafické zpracování hry je velmi příjemné. Hrdinové dokáží při souboji vytvořit kolikrát docela půvabnou podívanou plnou různých efektů, výbuchů nebo vyvolávání démonů ze země. Nečekejte však nějaké grafické zázraky, u kterých zůstanete s otevřenou pusou zírat na panoramata.

Různá bitevní pole se mění, takže se nemusíte obávat, že byste stále bojovali ve stejném prostředí. Ocitnete se s vašimi vyvolenými na rozkvetlé louce, ve zřícenině hradu nebo v profesionální aréně. Tyto změny prostředí osvěžují poměrný stereotyp.

I když nemůžete přímo zasahovat do boje, jak bylo uvedeno výše, máte na výběr ze tří možností „podpory“ pro vaše jedince. Nejedná se o něco, co by rozhodlo bitvu (i když v určitých situací může naklonit váhy na vaší stranu), nicméně zvýšení zdraví a jeho regenerace, zrušení debuffů nebo zesílení síly útoku se vždy hodí. Tato podpůrná kouzla nemůžete samozřejmě používat stále, ale pouze několikrát během souboje, případně musíte čekat s časovou prodlevou.

Co jednoznačně stojí za vyzdvihnutí, je krom velkého množství předmětů a vybavení pro vaše hrdiny i přátelské a intuitivní rozhraní. Nemusíte si lámat hlavu s mnoha záložkami a překlikáváním. Jednoduše vyberete hrdinu, u něj vidíte popis a tři sloty pro vybavení, kam můžete dát předměty. Následně vidíte skilly, atributy a vlastnosti. Jednoduché, intuitivní a praktické.

Hrou provází příjemný soundtrack v klidném stylu. Samozřejmostí jsou pak různé zvukové efekty střel a bitevní vřavy. Nejedná se o žádný zázrak, ale takovou klasiku, která odpovídá tomuto typu her.

V některých případech však působí hra lehce nedodělaně. Jde zejména o některé překlepy v textech, které jsou však pár dnů po nahlášení opravovány. Nyní se jedná již spíše o raritu, ale můžete na ni narazit.

Zdroj: igdb.com

Tavern of Gods je velmi příjemnou kombinací žánrů rogue-lite a autobattler. Ovládání je velmi příjemné a intuitivní, a co se jej týče, vše je přehledné. Ovšem je jednoznačně potřeba věnovat hře dostatek času na její plné pochopení, a to zejména v návaznosti na kombinace postav a některých mechanismů. Tutoriál je opravdu nedůkladný. Hra jednoznačně představuje skvělou zábavu pro nadšence tohoto herního žánru, nicméně začátečníkům může působit lehké problémy, protože někdy jsou souboje až nevyváženě obtížné.

• vysoká znovuhratelnost
  • příjemné a intuitivní rozhraní
  • pestrá škála hrdinů, jejich vybavení a schopností