Teacup - Cover

Teacup – uspořádejme čajový dýchánek

19. 6. 2022
Zdroj náhledu: Smarto Club

Roztomilá dětská hra Teacup od studia Smarto Club vás provede jedinečným dobrodružstvím s pomocí stydlivé žabičky v krásných šatičkách. Před vámi je krásný den a vaše plány na zítřek jsou jasné – uspořádat čajový dýchánek. Během přípravy zjistíte nešťastnou zprávu, a to že vám došly ingredience. Musíte proto zahodit svůj stud a vydat se na výpravu najít nové. Projdete tedy celou oblast malého jezírka a pokusíte se najít vše, aby vaše sešlost dopadla na výbornou.

S herbářem na cestách

Jak už jsme zmínili, je nutné doplnit všechny suroviny, které vám doma chybí, aby si vaši přátelé mohli vychutnat svůj oblíbený čaj. Hned na začátku hry vás jako první ohromí grafické zpracování, které je zde velmi povedeně vykreslené ve stylu malovaných obrázků. Barvy jsou světlé, veselé, pestré a vyvolávají v nás pocit klidu. S hudební stránkou už je to trochu horší, hudba je při spuštění velice hlasitá a doprovodné zvukové efekty trochu nepříjemné, ale všechno se dá naštěstí vyřešit v nastavení.

Návody jsou jednoduše vysvětlené a hratelnost je na tom stejně, stačí vám k tomu klasicky šipky a myš. Jediný problém, který se zde může vyskytnout, je angličtina a hráči, kteří ji neovládají, nemusí pochopit, o co ve hře jde. Pokud však máte byť jen základní znalosti, bude vám to pro pochopení příběhu a plnění úkolů stačit. Celkový design je tedy příjemně laděný, jedinou menší výtku máme ke zvuku, který je místy otravný, až nesnesitelný.

Hezky jedno po druhém

Velice jednoduchý je i způsob hraní. Jako žabička postupně potkáváte spoustu přátel, již vás provádí celou hrou. Pokud chcete získat chybějící ingredience, musíte poprosit o pomoc své přátele. Ti vám většinou vyhoví pod podmínkou, že vy jim na oplátku pomůžete s problémy, které trápí je. Dostanete příležitost si zahrát několik jednoduchých miniher, které jsou opravdu nenáročné a k jejich splnění nepotřebujete vynaložit žádné vysoké úsilí. Teacup vám spoustu chyb odpustí a vy máte zaručené, že projdete hru snadno a v klidu. Úkoly jsou velice nenáročné a zvládnou je téměř všechny malé děti. Problémem by zde mohla být jazyková bariéra, která může zdržet hráče při postupu. Není to však nic, co by výrazně ovlivnilo váš další průchod hrou. Během hraní se budete několikrát vracet na ta stejná místa, což může být někdy dost zdlouhavé. Pokud se vám bude líbit grafická stránka, návrat do lokací si užijete.

Příjemně strávené odpoledne

Mimo hraní miniher a povídání si s ostatními zvířátky si můžete ještě prohlédnout knihu s bylinkami, které budete sbírat. Jsou zde popsány vlastnosti, účinky na tělo i mysl, a dokonce postup přípravy čaje. Pro znalce v této oblasti je tak kniha příjemným počtením a jednoduchým zopakováním. Neznalí lidé si mohou rozšířit své vědomosti. Dále tady najdete variace nejrůznějších zvířátek a jejich převedení do kreslené formy, ještě s oblečením a chozením pouze po zadních, je vcelku kouzelné. Některé dialogy byly velice příjemné a u některých jsme se i pobavili.

Malé a kouzelné

Co skutečně oceňujeme, jsou emoce, které vývojáři dokázali promítnout do každé postavy. Díky jejich řeči těla jsme dokázali odhadnout jejich osobnostní rysy a povahu. Proto na nás hra působila osobněji a dotvářela celek příjemné atmosféry. Achievementy jsou během průchodu hrou snadno sbíratelné, a pokud Teacup dohrajete, jsme si jistí, že je budete mít splněné na 100 %. Herní doba je velice krátká a vysoká pořizovací cena je neúměrná času strávenému ve hře i náročnosti. Jediný odpovídající prvek za vysokou cenu je grafická stránka, o které jsme psali výše.

Nic pro náročné hráče

Jsme přesvědčeni, že Teacup je určena převážně mladšímu publiku. Pro náročnější hráče určitě uspokojivá nebude a jedná se spíše o příjemnou oddechovku. Teacup dokonce někdy utváří tak dobrou atmosféru, že samotného hráče donutí zvednout se ze židle a kontaktovat své blízké. Formou dětské hry nám připomíná, že bychom neměli zapomínat na své nejbližší a že čas strávený s nimi může být velice cenný. Hra nám nabízí jednoduchý příběh, který nám nijak zvlášť neučaruje, a nejlepší pocit jsme měli z jejího grafického pojetí.

Teacup je nenáročná oddechová hra pro děti, která nabízí velmi hezké grafické zpracování a jednoduché úkoly. Rozhodně ji nevyhledávejte, pokud máte rádi náročnější hry nebo výzvy. Krátká herní doba, průměrný příběh a základní ovladatelnost nás nikterak zvlášť neoslovily. Poměr nabídka/cena je zde opravdu nevyrovnaný a hru bychom doporučili koupit ve slevě. Na druhou stranu grafická stránka umí vytvořit pohodovou atmosféru a vykreslení emocí zde funguje perfektně. Pokud si potřebujete odpočinout a zastavit se, doporučujeme uvařit si dobrý čaj a ponořit se do pohádkového dobrodružství

• grafika
  • atmosféra
  • nenáročnost
  • achievementy
  • hudba
  • vysoká pořizovací cena
  • Datum vydání 23.09.2021
  • 0.0

Anežka Ebrová

Anežka je hráčka již od dětských let. Její vášeň propukla již na základní škole díky školním počítačům, kde ztrácela pojem o časoprostoru. Mezi její první herní lásky patří série Half-Life. No a jak se říká, stará láska nerezaví. Hry od Valve prostě zbožňuje stejně jako střílečky a skákačky. Mezi její další koníčky patří hlavně sport, cestování, knihy a deskovky. Avšak její láskou zůstávají vždy hry, stejně jako pivo - tanková Plzeň 12° středně vychlazená.