The Magical Mixture Mill - úvod

The Magical Mixture Mill – čarodějný učeň

21. 4. 2024

The Magical Mixture Mill je podmanivá hra, v níž se hráči vydávají na magickou cestu plnou dobrodružství, jež zažijí během sbírání exotických ingrediencí, vaření složitých směsí a rozšiřování magických automatizovaných linek. Hlavním cílem titulu je udržet své police zásobené lektvary, aby zákazníci byli spokojení a vám se tak mohly kapsy plnit penězi. Postupně budete objevovat nové recepty, odkrývat skrytá tajemství a naučíte se ovládat umění alchymie. Tento naprosto pohlcující svět vám přináší vývojáři z Glowlight, pro něž jde o debutový kousek, společně s vydavatelem HOOK. Jste připraveni ponořit se do jejich kouzelné říše lektvarů?

Učeň čarodějky

Vydejte se s vaším protagonistou na vzrušující cestu plnou magických výzev, abyste se stali nástupce čarodějnice Griseldy. Nejdříve nastoupíte do prodejny lektvarů, kterou vlastní zmíněná čarodějka, a stanete se jejím učněm. Využíváte její znalosti k tomu, abyste se stali mistry ve výrobě nejrůznějších lektvarů. Naučte se využívat své jedinečné dovednosti a přizpůsobte je náročnému světu alchymie. Neustále však mějte na paměti, že s velkou silou přichází i velká odpovědnost. Proto musíte místním hrdinům zajistit, aby každá jednotlivá ingredience použitá během výrobního procesu byla precizně vytvořená. Čím je totiž výrobek kvalitnější, tím lepší má schopnosti a větší bude spokojenost zákazníků. Přijímejte veškeré úkoly, abyste posunuli své schopnosti na další level.

Kdo jsi?

Na začátku hry The Magical Mixture Mill si vyberete jednu z šesti postav. Jedná se o jakýsi druh dobrodruha, který určuje, kým chcete být, jaké máte schopnosti a jak bude vypadat váš příběh. Na výběr máte barbara (Barbarian), zloděje (Rogue), čaroděje (Wizard), Paladina (Paladin), druida (Druid) a v neposlední řadě nekromanta (Necromancer). Každá z těchto postav má svůj speciální originální perk a schopnost. Například nekromant má perk Glowing Skull, díky němuž mimo dílnu vyvolá lebku Merryho, aby vám svítila na cestu. Originální schopností je pak Command Skull, která pověří Merryho sbírat vámi nasekané suroviny. Druid se naopak umí proměnit v lišku, díky níž se pohybuje rychleji po mapě.

Sekera, srp a krumpáč

Ke sběru surovin využíváte jeden ze tří nástrojů (sekeru, srp a krumpáč), který můžete očarovávat u alchymistického stolku v prodejně. Od každého z nich máte možnost získat další dva druhy pro sběr rostlin, sekání stromů a dolování kamenů. Na sběr vyrážíte s batohem, v němž se nachází skřítek jménem Bogglewoggle, který se vám snaží takříkajíc pomoct. Díky němu máte možnost použít za nějaký obnos peněz „recall“, jenž vás dostane odkudkoliv z mapy zpět do prodejny. Tam naopak ovládá výrobu veškerých strojů a umí také rozšířit prodejnu.

Griseldin nedokončený projekt

Čarodějčin nedokončený projekt je kniha s názvem „The Shroompedia“, která je rozdělena do tří kapitol. První z nich pojednává o pěti základních esencích pro výrobu lektvarů. Jedná se o život, mysl, energii, smrt a duši. Druhá kapitola se pak zabývá dalšími lahůdkami a vzácnými věcmi, jež se dají použít do lektvarů. Jedná se o různé brouky, ovoce či drahé kovy. Poslední, třetí kapitola je nazvaná magické mixování. Zde naleznete až dvacet pět různých mixů k výrobě, jež sestávají z oněch pěti základních esencí nakombinovaných do sebe.

The Magical Mixture Mill - návod
The Magical Mixture Mill - denní shrnutí

Automatizace

Titul slibuje automatizaci, k níž se však dostanete až později. Ze začátku hraní nemáte dostatek financí, abyste si mohli udělat nějaký úložný prostor, a chybí vám stroje na výrobu i materiál na zpracování, jelikož se nachází na druhé straně řeky. Neustále nandáváte a vyndáváte materiál z beden, abyste udělali místo na jiný. Pokud toto překonáte, můžete si navrhnout bezproblémový proces automatizace pomocí různých pracovních stanic, jež propojíte výrobním potrubím. Pak už jen doladíte výběr ingrediencí, vyvážení chuti a vše zabalíte do vynikajících lahví, abyste mohli prodávat kvalitní lektvary.

Pomalý vývoj hry

Hlavním problémem The Magical Mixture Mill je její pomalý vývoj. Rozvoj vašeho podnikání v oblasti lektvarů vyžaduje, abyste vlastnili velké množství peněz (které bohužel nemáte) a surovin. Peníze potřebujete na rozšíření podniku, stavbu mostů (díky tomu získáte i potřebné suroviny na výrobu), nové stroje potřebné k výrobě či úložné prostory. Hra postrádá jasný směr na optimální cestě k postupu skrze tutoriál, což vede k tomu, že hráči zabřednou do opakujících se úkolů, jako je naštípej padesát kusů dřeva nebo skliď houby, jen aby naškudlili nějaké finanční prostředky. Než se stihnete rozkoukat, máte odehráno několik hodin, ale reálně jste se moc neposunuli. To může zkazit dojem z ostatních vzrušujících aspektů hry a za mě je to velká škoda.

Dalším problémem je tutoriál, k němuž je někdy dobré vyhledat návod na internetu. Hlavně pokud se už popadesáté snažíte připojit dva výrobní stroje a bedny k sobě. Také návody u některých surovin jsou zavádějící, kvůli čemuž je to pak spíš hokus pokus. Zkoušíte suroviny, které by k sobě mohly patřit, na základě pokus–omyl. Jako takový příklad uvedu výrobu železných ingotů, u nichž je napsáno, že železo se mixuje s „rock“. Dalo by se říci tedy, že s kusem skály/kamene, a světe div se, tak to nefunguje. Na železný ingot potřebujete k železu nakombinovat uhlí. Nevím, proč to v návodu není napsané rovnou. Stejně tak mi přišlo logické vyrábět lahvičky na lektvary ze skla ve stroji na lahve. Až po deseti minutách jsem si všimla, že se to nevyrábí ze skla, ale z vlákna (fiber).

The Magical Mixture Mill nabízí hráčům okouzlující a poutavý zážitek. Rozhodně mě okouzlily postavy a magický svět kolem, který hýří barvami a životem. Začátky jsou tu dle mého názoru krapet krušnější. Pokud však překonáte tyto počáteční problémy, hru si zamilujete. Vymyšlení a mixování nejrůznějších lektvarů i vytváření automatizované alchymistické dílny je zábava, když už konečně pochopíte, jak to postavit k sobě, a vše funguje jak na drátkách.

• barevný a živý okolní svět
  • unikátní schopnosti postav i jejich vzhled
  • možnost si získávat dlouhodobé zákazníky (více peněz do kapsičky)