They Always Run intro

They Always Run – v kůži lovce odměn

15. 1. 2022

Lovci odměn měli vždycky své kouzlo. Často se jednalo o dezertéry z armády, jiným se nelíbilo, že zákony byly na některé zločince příliš krátké, a samozřejmě zde byli i tací, co viděli pouze tučné odměny za kořist. Lovci odměn se tradují již z dob antického Říma, nejvíce jsou však spojeni s Divokým západem. Nicméně čas plyne a je jisté, že lovci odměn zde byli, jsou a budou. Jaký je to pocit, být galaktickým lovcem odměn ve futuristické budoucnosti, vám nabídne hra They Always Run.

They Always Run torture

They Always Run aneb pomstou to začalo

V hlavní roli je galaktický lovec odměn jménem Aiden, který je ve své profesi jedním z nejlepších lovců. Aiden je ale jiný než ostatní lovci – má totiž tři ruce, což z něho dělá chodící (a běžící a skákající) smrtelně nebezpečné stvoření. Aidena se pro jeho schopnosti dokončit i ty nejtěžší zakázky bojí i samotní policisté a většina obyvatel galaxie.

Příběh je určitým způsobem typickou zápletkou o pomstě. Někdo zabil někoho, koho znáte. Vy se následně vydáváte po jeho stopě a v rámci vašeho povolání i na cestu krvavé pomsty. Otázkou však je, kdo koho najde dřív. Někdy je místo hledání cíle lepší nechat se jím najít a dovolit mu, aby se k vám přiblížil. Kdo je však opravdový cíl zakázky?

Samotný příběh je pak doplněn o několik vedlejších zápletek a postranních informací, které celý děj lehce okoření. Můžete nalézt umučené jiné lovce odměn a další zajímavosti. V konečném důsledku se jedná sice o příjemné zpestření a rozvedení příběhu, nicméně jej tento prvek nedokáže udělat až tak zajímavým, jak patrně vývojáři zamýšleli. Ze zápletky pak je spíše pocit, že nastavuje tempo a hratelnost.

K určité nevýraznosti příběhu ve smyslu „nemastné, neslané“ přispívá i fakt, že je prezentován formou textových dialogů mezi postavami. V rámci těchto textových polí však můžete dělat různé textové volby. V případě specifických zakázek se můžete navíc rozhodnout, zda cíl zabijete, nebo jej předáte naživu.

They Always Run tree arms

Parkour, zabíjení a zábava

Hra vám ihned ze začátku ukáže základní principy a ovládání. Seznámíte se se základními útoky, uhýbáním a protiútoky. Navíc jsou již v této fázi vidět různé triky a bojové schopnosti Aidena. Když se vám pak v rámci boje podaří protivníka efektivně zneškodnit, finální útok je zpomalen a vy si tak můžete tento kritický úder ještě více vychutnat. Vzhledem ke grafickému zpracování se jedná opravdu o fajn požitek.

Samotný koncept hry je tedy plošinovka s akční bojovou formou. Jsou zde překážky, kterým se musíte vyhýbat, propasti, které musíte překonávat, zábradlí a různé trubky, po kterých musíte šplhat a skákat. V určité fázi hry můžete dokonce získat hák, díky kterému se můžete dostat na hůře přístupná místa nebo jím rozbít některé zdi. Princip plošinovek je zde tedy v plném proudu.

V tomto smyslu jsou i sekvence honiček. Někoho pronásledujete skrze úroveň, on následně uteče za dveře nebo díru ve zdi, kterou zatarasí, a vy se vydáte parkourovým stylem oklikou.

Co však táhne hru jednoznačně nahoru proti konkurenčním plošinovkám, jsou souboje. Ty jsou opravdu vydařené a posouvají hru o úroveň výše. Již samotný fakt, že máte tři ruce, ve kterých máte dýky, a ještě můžete využívat vaše nohy, vám přináší množství možností. Útočíte na nepřátele zepředu, zezadu, blokujete jejich útoky a střílíte na tři cíle najednou. Samozřejmě nechybí ani úskoky a roll kotouly ve stylu her žánru Souls.

They Always Run beauty

Strom schopností lovce odměn

Velmi pestrý je i strom schopností pro vašeho lovce odměn. Můžete vylepšit vaše bojové schopnosti s dýkami a spojit je do stylu aikida. Nebo si můžete pořídit tři pistole, případně můžete zlepšit dosah vašeho háku. Pomocí mocného úderu vaší třetí rukou můžete také vymrštit nepřátele do vzduchu, případně si odemknete lepší protiútok atd. Vylepšení se kupují za kredity, které získáváte za otevírání beden a lov kriminálníků.

Nicméně i když jste vybaven třemi pažemi a skvělými bojovými schopnostmi, nejste nesmrtelní a boje jsou v pokročilejším stadiu hry poměrně obtížné. Nepřátel je mnoho a mají tendenci vás obklíčit, čímž vám brání v úniku. Na celé obtížnosti a prožitku bojového napětí přidává i fakt, že stimulanty, které vám při užití doplňují zdraví, jsou extrémně vzácné. Obvykle je náhodně dropují pouze silnější nepřátelé.

Grafika a ozvučení

Grafika je na 2D plošinovku opravdu velmi povedená a líbivá. Na grafice je jednoznačně znát hodně věnované práce a úsilí. Vizuálně působí hra velmi esteticky, prostředí a krajiny jsou nádherně zpracované a vypadají, jako by byla hra namalovaná štětcem. Zároveň nechybí ani pestrost barev a určitý důraz na detail.

Prostředí je důkladně propracované, aby vynikly jednotlivé mechanismy úrovně, a zároveň se napříč úrovněmi mění tak, aby odpovídalo pozadí. Dobrá práce byla odvedena také s postavami. Každá postava je velmi dobře nakreslena, s dobrými detaily. Rozmanitost nepřátel je také na výborné úrovni, najdete nepřátele s odstřelovacími puškami či energoštíty, ale také s různými zbraněmi na blízko.

Animace jednotlivých soubojů jsou na mistrné úrovni a skvěle navržené. Tento prvek si vychutnáte zejména v soubojích, kde můžete vidět různé kombinace, například útoky vašimi dýkami a zároveň dolními končetinami. Pokud bych přirovnal souboj k filmu, pak by se každý souboj na blízko dal klasifikovat jako skvěle odvedená práce choreografů.

Bohužel má hra také několik chyb, které ji shazují. Co opravdu zamrzí, je, když skočíte z určité římsy nebo zábradlí a měli byste jasně dopadnout na římsu nebo zem, ale místo toho spadnete do propasti. Případně skočíte z žebříku na římsu a Aiden ve chvíli, kdy by se měl zachytit, spadne dolů.

Dalším nešvarem je určité zasekávání se o bedny, které můžete házet na nepřátele. Někdy se i samotný hod zasekne a není možné s krabicí nic dělat nebo ji namířit výše na nepřítele, co na vás střílí puškou.

Soundtrack, který je zasazen do cyberpunkového stylu, je dalším velkým tahákem celé hry. Hudba se střídá s klidnou melodií do moderní sféry, kláves a elektroniky, nicméně všechno s dokonalou estetikou. Nic není přehnané nebo tlačené do extrému. Hudba tak skvěle doplňuje hru a vystihuje atmosféru dané situace. Samotné ozvučení je samozřejmě na stejné úrovni. Slyšíte pohyby, údery dýk a mečů a samozřejmě výstřely, kovové řinčení a cinkání, když šplháte po zábradlí a řetězech, šumění větru při každém skoku a pádu.

They Always Run kick

They Always Run je velmi povedená 2D plošinovka, která vyniká zejména svým grafickým zpracováním. Bojové mechanismy jsou dostatečně komplexní na to, aby poskytovaly příjemnou hratelnost, a zároveň vás díky důrazu na detail každé zabití nepřítele opravdu uspokojí. Jsou zde však i určité chyby, které hru shazují. I přesto se jedná o příjemný žánrový mix, který tvoří solidní plošinovku.

• zasazení hry
  • uspokojivé a jedinečné souboje
  • krásný grafický styl