WWE 2K24 – logo

WWE 2K24 – zažijte historii wrestlingu

29. 3. 2024

WWE 2K24 je významnou hrou v oblasti profesionálního wrestlingu, která hráčům přináší bohatý zážitek plný akce. Tento titul vznikl díky úsilí vývojářů ze studia Visual Concepts, kteří se zaměřili na detaily a autenticitu prostředí amerického profi wrestlingu. V dnešní recenzi se společně podíváme, jak se jim podařilo tyto prvky implementovat.

Návrat do historie!

To, co mě na WWE 2K24 opravdu překvapilo, bylo značné množství herních režimů pro jednoho hráče i multiplayer. Pro vášnivé fanoušky, kteří mají prozkoumané všechny předchozí díly a znají každé módy stejně dobře jako vyjmenovaná slova, nebudou žádným překvapením. Hlavním a základním typem je „play“, ve kterém si můžete zvolit pravidla zápasu a arénu, kde budete předvádět unikátní show. Nakonec si lze vybrat variantu šarvátky, jako je jeden na jednoho, dva na dva a další.

Osobně jsem měl nejraději MyFACTION, který nabízí další herní varianty. Jedna z nich se nazývá „weekly towers“ a můžete v ní získat lepší zápasníky. To však nebude jednoduché, protože abyste se k nim dostali, je zapotřebí nejprve projít několika úrovněmi s určitými úkoly. V jednom zápase musíte soupeře praštit žebříkem, v jiném ho donutit k vzdání se a ve třetím protivníka vyhodíte z ringu a zabráníte mu, aby se do něj vrátil. Tento režim přináší do hry zajímavou výzvu a dynamiku. Kromě toho se zde vyskytuje FACTION WARS, kde se nejprve rozhodnete, zda chcete zápasit s mužským, nebo dívčím týmem. Po zvolení vašeho vysněného družstva se vám zpřístupní rozvětvený strom obsahující různé body, které symbolizují možnosti jako zápasy, získání odměn a uzdravení. Díky tomuto způsobu se do hry přidává vrstva strategie a rozhodování, kdy si sami volíte svou cestu.

V režimu Wrestler Mania ve variantě Showcase se odehrávají vzrušující momenty z historie wrestlingu, jež zahrnují legendární postavy a události. V letošním ročníku se lze vrátit a zažít klíčové okamžiky, co formovaly a proslavily tuto show. Jedním z nezapomenutelných zápasů, do kterého se můžete vžít, je titulový zápas z roku 1987 mezi Rickym „The Dragon“ Steamboatem a „Macho Manem“ Randym Savagem. Tento epický souboj je považován za jedno z největších klání v historii wrestlingu a dodnes je ceněn pro svou kvalitu a dramatický průběh.

Dalším ikonickým okamžikem, který zažijete, je konfrontace mezi Hulkem Hoganem a Andreem The Giantem. Tato rivalita je jednou z nejslavnějších a zápas mezi těmito dvěma legendami je dodnes pokládán za jednu z největších událostí v historii WrestleManie. Celkově Showcase přináší možnost prozkoumat a prožít jedinečné momenty a zápasy, které formovaly svět profesionálního wrestlingu a zanechaly nezapomenutelnou stopu v této populární show.

Náročný svět profesionálního wrestlingu

WWE 2K24 přináší pestrou paletu možností a mechanik, které mohou na začátku působit překvapivě složitě. S rozmanitými kombinacemi postav a bojových úderů je zapamatování všech tlačítek na první pohled náročné. Díky rozsáhlému výukovému programu, který je detailně zpracován, máte příležitost se postupně seznámit s různými technikami a strategiemi. Pomocný průvodce vám umožní prozkoumat a naučit se základní údery, jež jsou klíčové pro efektivní a dynamické zápasy. Jakmile zvládnete prvotní chvaty, můžete se těšit na rychlé souboje.

Bylo velkým překvapením, jakou širokou škálu variant hra nabízí. Modely postav jsou dobře zpracované a plynule přecházejí mezi různými kombinacemi chvatů, což přispívá k autentičnosti. WWE 2K24 nabízí možnost prozkoumat svět profesionálního wrestlingu a zažít parádní zápasy. I když se může zdát, že se považuji za mistra WWE 2K24, skutečnost je jiná. Bojování s ovladačem nebo Steam Deckem, na kterém jsem hru nejčastěji spouštěl, je poněkud frustrující a velmi nebezpečné, neboť se během mlácení vyvolávají chutě do nich praštit. Provádění různých chvatů a zdánlivé získání náskoku nad soupeřem dává kolikrát klamný dojem, že vítězíte.

U WWE 2K24 je bohužel na denním pořádku, že se i při očividné převaze mohou objevit situace, kdy se vám nedaří vyhrát a vaše plány se obrátí proti vám. Součástí recenzované hry WWE 2K24, kde strategie, rychlost a schopnost adaptace hraje klíčovou roli je občas pěkně šílená věc. Kolikrát jsem si říkal, že je důležité neztrácet trpělivost a nadále se snažit zdokonalovat své dovednosti… pětkrát jsem hru vzteky smazal. Situace, kdy se soupeři automaticky vyhnou útokům nebo skokům z lan a kdy se vám nedaří správně reagovat na protiútoky, je dost nervy drásající. V bojových hrách jako WWE 2K24 je důležité mít precizní reflexy a schopnost rychle reagovat na změněné situace.

Pokud se ocitnete v pozici, kdy na vás soupeř aktivně útočí a používá různé techniky, je nezbytné být připraven na protiútok. Stisknutí tlačítka v přesný okamžik je však opravdu náročné a vyžaduje nácvik rychlých reakcí. Mnohdy se zde stává, že na situaci zareagujete příliš brzy, nebo naopak příliš pozdě, což může vést k neúspěšnému protitahu.

Je WWE 2K24 vhodný pro nováčky?

Někoho by teď mohla napadnout otázka, jestli je titul přístupný pro nováčky, kteří se sérií nemají žádné zkušenosti. Odpověď vzhledem k tomu, jak komplexní je WWE 2K24, může některé z vás překvapit. Osobně si myslím, že pokud byste chtěli vstoupit do série tímto titulem, užijete si ho i přes jeho obtížnost. Přece jenom i hry jako Mortal Kombat, TEKKEN nebo Street Fighter jsou zpočátku náročné, než se naučíte různé kombinace a vyvolávání schopností postav. Ve WWE 2K24 je to úplně stejné. Zpočátku budete trávit několik hodin výukou nebo se začnete učit během zápasu, kde skrze hlavní nabídku naleznete kombinace chvatů. Bude tedy čistě na vás, jaký styl učení zvolíte, ale nic se nemění na tom, že i pro úplné nováčky je hra přístupná. S trpělivostí a tréninkem se postupně naučíte ovládat herní mechanismy a strategie.

Moje osobní zkušenost s tímto projektem začala s nejistotou ohledně očekávání. Po prvních porážkách jsem neplánoval se do světa WWE 2k24 vracet. Jenže odolnost a odhodlání mě motivovaly nepoddávat se a překonat výzvy wrestlingu… ve skutečnosti to byla otázka ega, ale to nezní tak dobře. Postupně jsem se naučil ovládání a po několika hodinách strávených s hrou mohu s jistotou říci, že nelituji ani jediné ztracené hodiny. WWE 2k24 je skvělá hra, která mě zcela pohltila. Kdo by odolal možnosti zápasit s hvězdami, jako jsou Alexa Bliss, Becky Lynch, Damian Priest, Undertaker, John Cena, Kane, Trish Stratus, The Rock nebo legendární Hulk Hogan?

Jediným problémem, se kterým jsem se potýkal a nedokázal ho úplně překonat, byl hudební doprovod. Nechci tvrdit, že skladby ve hře jsou špatné nebo otravné, ale prostě mi nesedly. Na pozitivní stranu však stojí možnost poslechnout si nástupové skladby všech postav, za které můžete hrát. Navíc je k dispozici příležitost vytvořit si vlastní playlist. Jenže s tolika písněmi a postavami je tolik variant, že strávíte nad výběrem více času než při tvorbě vaší diplomové práce.

WWE 2K24 je dobrá mlátička, která otevírá dveře do světa profesionálního wrestlingu.  Navzdory frustrujícím momentům a obtížnosti hry poskytuje zábavný zážitek pro fanoušky této show. S trpělivostí a tréninkem můžete postupně ovládnout mechaniky, a porazit hvězdy jako je kupříkladu John Cena.

• široká škála herních režimů
  • realističnost je zdůrazněna krásně zpracovanými modely
  • plynulé a dynamické kombinace