Rjó Saeba je soukromý detektiv, excelentní pistolník, ale taky dosti neomalený sukničkář, jehož nadrženosti by se Vojta Kotek s Jirkou Mádlem nedokázali vyrovnat, ani kdyby snowboardovali a raftovali zároveň. Naštěstí má jeho asistentka Kaori dost velkou palici, kterou neváhá svého šéfa patřičně usměrňovat. Manga City Huner z pera Cukasy Hódžóa patří k nejopěvovanějším šónenům přelomu 80. a 90. let a podobně oblíbená je i její anime adaptace. Až je zarážející, že podle oficiální licence City Huntera vznikla jen jediná hra. Akční skákačka City Hunter od studia Sunsoft vyšla v roce 1990 na konzoli PC-Engine, a to pouze v japonštině. Nyní se ale vrací na moderní platformy s lokalizací do několika světových jazyků.
Hra dorazí na PlayStation 5, Xbox Series S/X a obě generace Switche 26. února 2026. Kromě originální japonštiny a angličtiny bude podporovat také francouzštinu, němčinu, italštinu, španělštinu, korejštinu a tradiční i zjednodušenou čínštinu. Již teď je možné předobjednat fyzické verze, kvůli kterým bude třeba sáhnout pořádně hluboko do kapsy. Standardní edice stojí necelých 40 USD, zatímco sběratelská skoro 70 USD.
Ne dost mokkori pro Čechy
Je až s podivem, jak moc je City Hunter v Česku přehlížený, zatímco v západoevropských zemích je naopak milován. V roce 2018 dokonce francouzský komik Philippe Lacheau natočil vlastní (a výbornou!) hranou adaptaci Nicky Larson: Agent amatér (ano, Nicky Larson je ve francouzské lokalizaci jméno hlavního hrdiny). V tuzemsku je nejspíše nejznámější velmi bláznivá hongkongská adaptace Městský lovec (1993), v níž si hlavní roli střihnul slavný Jackie Chan. Nedávný netflixovský film v režii Júičiho Satóa od českých diváků bohužel nedostal zdaleka tolik lásky, kolik si zasloužil, a anime seriál z let 1987–1991 má na ČSFD jen hrstku hodnocení. Možná je to zkrátka tím, že City Hunter byl na vrcholu popularity dávno před tím, než manga a anime dobyly srdce českých popkulturních fanoušků.
A že jste nikdy neslyšeli o konzoli PC-Engine (v USA prodávané pod názvem TurboGrafx-16)? Tahle japonská mašinka z roku 1987 bývá považována za první 16-bitovou konzoli vůbec (byť je to sporné, neboť ji pohání 8-bitový procesor) a vyšlo na ní mnoho ceněných shmupů. Mimo Japonsko však získala pozornost jen ve Velké Británii a v jiných teritoriích finančně neuspěla.
Zdroj: Gematsu