AC Valhalla: Dawn of Ragnarok – recenze nejnovější expanze

Sdílet
Sdílet
Sdílet

Assassin’s Creed Valhalla ve mně zanechala vesměs pozitivní pocity, jelikož po dlouhých letech to bylo přesně to, co jsem od této série po několika nepovedených dílech očekával. Když pominu některé drobné chybky, které ale nikterak neovlivnily samotné hraní, byla Valhalla od dob dvojky tím nejlepším, co nám Ubisoft dokázal pod nos naservírovat. Pokud jste četli moji recenzi na Assassin’s Creed Valhalla, jistě víte, že jsem, jakožto dlouholetý fanoušek, na sérii v posledních letech zásadním způsobem zanevřel, a to především kvůli stále stejné a už i ohrané hratelnosti, která se od dob třetího dílu nikam neposunula, a jestli ano, tak leda k horšímu. Sečteno podtrženo, je Valhalla velmi povedeným dílem a všechny moje dojmy z ní si můžete přečíst zde.

Dnes se na Assassin’s Creed Valhalla podíváme ještě jednou, vyšla do ní totiž mohutná expanze Dawn of Ragnarok, která slibuje velký otevřený svět a herní obsah až na třicet pět hodin. Jelikož se mi hlavní hra líbila, se stejným nadšením a očekáváním jsem se vrhnul i do hraní této nové expanze. Jak se Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarok povedl, nám ukáže dnešní recenze.

Majitelům Season Passu vstup zakázán!

O samotné rozlehlosti rozšíření Dawn of Ragnarok asi není potřeba nijak pochybovat. Nová expanze je navíc podle Ubisoftu tak velká, že se jej nerozhodli umístit do Season Passu, jako tomu bylo u předchozích, menších rozšíření, a tak si ho za cenu 40 euro budou muset koupit úplně všichni. Mohu potvrdit, že mytický svět Svartalfheim je opravdu velký. Samozřejmě jej nemůžeme úplně porovnávat s Anglií z hlavní hry, rozloha Svartalfheimu není ani poloviční. Ovšem u datadisku, který má jen určitým způsobem ozvláštnit a rozšířit hlavní hru, je jeho velikost pozoruhodná. Dawn of Ragnarok slibuje, jak už bylo řečeno, až třicet pět hodin obsahu, což je tak nějak pravda, jenže do této herní doby je započítáno kompletně vše, tedy nejen hlavní dějová linka, ale i všechny ostatní aktivity kolem. Samotný příběh, nebo kampaň, chcete-li, vám zabere okolo patnácti až dvaceti hodin, což je na datadisk rovněž pozoruhodná doba, a když k tomu i zde připočteme spoustu vedlejších aktivit a cenovku čtyřicet euro, můžeme na Dawn of Ragnarok pohlížet jako na úplně novou a samostatnou hru.

Příběh oproti původní hře nadchne jen určitou část hráčů

Co se samotného příběhu týče, ten vypráví o Havi, která(ý) se vydává na nebezpečnou výpravu, při níž musí zachránit svého syna Baldara. Vyprávění příběhu je naprosto totožné jako v případě Eivor(a) a žádné zásadní rozdíly zde nehledejte, což tak nějak bude platit pro celé rozšíření ve všech aspektech. Bohužel, příběh v Dawn of Ragnarok byl pro mě osobně spíše zklamáním. Nevím proč, ale nedokázal mě natolik pohltit jako v případě hlavní hry. Možná je to tím, že se DLC odehrává v mytickém prostředí, které toho tak nějak nemá moc společného s původním světem Valhally, a dokonce si troufnu tvrdit, že ani se sérií Assassin’s Creed. Celý Dawn od Ragnarok na mě působil jako úplně jiná hra, kterou bych atmosférou a zpracováním světa přirovnal spíše ke God of War a jemu podobným. Samozřejmě to nemusí být úplně špatně a věřím, že se najde mnoho fanoušků, které Svartalfheim a příběhová stránka nadchne. Já ale bohužel mezi ně nepatřím a osobně bych spíše uvítal prostředí blízké tomu z hlavní hry, tak snad příště.

Totožná hratelnost, totožné aspekty, totožný vizuál

Čeho si ale určitě všimnete, je naprosto stejná hratelnost a všechny její aspekty. Ano, u recenze na Valhallu jsem tvrdil, že mi její kvalita zpracování naprosto sedla a že se konečně série Assassin’s Creed v tomto ohledu posunula mílovými kroky dopředu, ale bude vás to bavit i po tolika hodinách? Stále jsem zastánce toho, že prozkoumávání Anglie s povedeným soubojovým systémem je největší předností posledního dílu a prohledávat každý kout mapy nebo se vrhnout na dobývání pevností je prostě zábava. Jenže když v hlavní hře strávíte několik desítek hodin, jen abyste dohráli hlavní dějovou linku, a další desítky hodin obětujete plnění vedlejších questů a aktivit, vyvstává otázka, zda toto chcete absolvovat podruhé, jen v novém světě, a ještě za dalších čtyřicet euro. Osobně jsem doufal v nějaké větší inovace, když už nám Ubisoft naservíroval rozšíření, které by se dalo považovat za samostatnou hru, a dokonce jej tak i sám, kvůli absenci v Season Passu, částečně prezentuje. Bohužel se tak nestalo a to, co jste znali z hlavní hry, se jako přes kopírák objevuje také v Dawn of Ragnarok, a kromě drobných předností vašeho hrdiny i bez nějakého posunu dál. Nehledě na fakt, že ke spuštění DLC je doporučená síla vaší postavy na hodnotě 340, takže pokud vám moc nevoní umělé levelování postavy, které je možné, a chtěli byste se skutečně sami na tuto úroveň dostat, budete muset kompletně dokončit kampaň v hlavní hře a možná ve velkém rozsahu plnit i vedlejší questy. To sečteno podtrženo zabere třeba sto hodin jen v původní Valhalle, a jak už bylo řečeno, bude se vám po takové době chtít hrát v podstatě to samé? Bavilo by to snad jen úplné fanatiky, ale obyčejného hráče, troufnu si říci, že ne.
Totéž platí i o ostatních aspektech a také vizuální stránce, kterou bych asi shrnul slovy, že nám Ubisoft přinesl, v uvozovkách, jenom barevnější Anglii. Svět je malebný a působí hezky, ale opět je to po stránce textur a ostatních prvků to samé, co známe z hlavní hry, jen s tím rozdílem, že sem tam narazíte na vznášející se kameny a lávu. Nemohu tím ale říci, že by samotná grafika byla špatná, ba naopak, láva dodává vizuální stránce nový rozměr a Svartalfheim v kombinaci s nádhernými texturami z hlavní hry působí parádně. Ani zde si navíc nemohu stěžovat na optimalizaci.

Co by Dawn of Ragnarok dělalo přijatelnějším?

Kdyby se Ubisoft rozhodl rozšíření standardně umístit do Season Passu, díval bych se na Dawn of Ragnarok asi o něco pozitivněji, než se dívám teď. Jelikož ale po nás Ubisoft požaduje čtyřicet euro, po prvotním nadšení jsem velmi rychle vystřízlivěl a zůstala ve mně taková hořkosladká pachuť. Za tuto cenovku bych očekával lepší a inovativnější přídavek, který by posunul hratelnost na novou, lepší úroveň. Bohužel se tak nestalo a celý Dawn of Ragnarok hodnotím jen jako další obyčejné příběhové DLC, které mohlo klidně být součástí Season Passu.
GP uvozovky

Rozšíření Dawn of Ragnarok pro Assassin’s Creed Valhalla je vlastně jen další obyčejné DLC pro hlavní hru, které bohužel v ničem nevyčnívá oproti ostatním, a i když nabízí úplně novou lokaci, herní dobu hodnou samostatné hry a dalších několik desítek hodin prozkoumávání, nedokáže si ospravedlnit cenovku čtyřicet euro, za kterou se v současnosti prodává. Až bude Dawn of Ragnarok za poloviční cenu ve slevě, s klidným svědomím do něj investujte. Nejedná se totiž ve výsledku o špatný produkt a stále zde najdeme všechny povedené aspekty z hlavní hry, jen toho za současnou hodnotu nenabízí nic moc nového, což bohužel každého nemusí bavit. Za mě šest bodů z deseti.

Klady

nový malebnější svět
na poměry rozšíření pozoruhodná velikost světa
obstojná herní doba
pro některé hráče zajímavý příběh
rozšíření si bere to nejlepší z hlavní hry

Zápory

za tuto cenovku bych očekával více inovací
není součástí Season Passu
vzhledem ke stejným aspektům může přestat po čase bavit
oproti ostatním DLC nijak nevyčnívá
0

Doporučujeme

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn