Bloodshore - Cover

Bloodshore – battle royale jako interaktivní film

15. 12. 2021
Zdroj náhledu: Wales Interactive

Bloodshore, nový interaktivní film od tvůrců The Shapeshifting Detective nebo Late Shift (který dokonce objížděl česká kina) přináší televizní reality-show, v níž se má skupina známých streamerů navzájem povraždit, a získat tak plný balík peněz.

Poklidný start

Během samotného začátku vás filmová hra seznámí se všemi hlavními postavami pomocí krátkého medailonku. Jednou z nich je i Nick Romeo (James Palmer), bývalá dětská hvězda, která zářila v seriálu s vlkodlaky. Právě on je onou postavou, jejíž průchod hrou budete ovlivňovat pomocí vašich rozhodnutí. Vše začíná v letadle, které veškeré účastníky již třináctého ročníku oblíbené show Kill Stream odnáší nad ostrov, na němž se celá událost odehraje. Po krátkém úvodu je na čase z letadla vyskočit a boj o holý život a balík peněz může začít.

Zdroj: Wales Interactive

První krůčky

Po úspěšném přistání na pláž ostrova přichází na řadu hledání spojenců. Přestože se jedná o interaktivní filmo-hru, výběr spojenců neumožňuje, a tak za každých okolností skončíte se stejnou partou. Ta se skládá z beauty influencerek, paranoidních konspiračních teoretiků a klasických daily vloggerů. Poflakování se na pláži je zbytečně nebezpečné. Je tedy načase zamířit do blízkého lesa.

Čas je krátký

Aby byl váš průchod hrou více adrenalinovým zážitkem, na každé rozhodnutí je stanovený časový limit. Ten bývá zpravidla pár vteřin, většinou pět. Pokud se nerozhodnete dostatečně rychle, bude vybrána výchozí možnost. Při každém rozhodnutí vám také vyskočí jeden z ukazatelů schopností. Ty určují váš pokrok. S jejich pomocí lze vypozorovat, zda se zaměřujete na týmovou práci, vztahy, násilí, nebo vhled. Nijak přímo však hru neovlivňují. Dáte přednost tichému zabití nožem, hlasitému, ač rychlému, zabití střelnou zbraní, nebo se pokusíte nepozorovatelně vzdálit bez interakce s protivníkem? Na rozhodnutí budete mít zhruba pět vteřin. Průchod celou hrou pak zabere přibližně hodinu a půl.

Zdroj: Wales Interactive

Funguje to i bez větších hereckých jmen?

Vzhledem k faktu, že Bloodshore není hra s milionovým rozpočtem, lze chápat použití nepříliš známých jmen. To automaticky nemusí být na škodu, ale může. A v tomto případě je. Zatímco hlavní hrdina, jehož ztvárnil James Palmer, je poměrně uvěřitelný, o většině jeho protivníků se to už s klidem na duši říct nedá. Naopak hlavní příčku nepříliš uvěřitelných herců vede Olivia Jannesson, jež ztvárnila potrhlou beauty vloggerku. Ta mnohdy zbytečně přehrává a ruší tím dojem z celé situace. Naštěstí, spoiler alert, moc dlouho nepřežije.

YouTuberské efetky

Možná se divíte tomuto „divnému” pojmenování. Během hraní to bylo však první, co mě při výstřelu ze zbraně napadlo. Výstřely totiž vypadají jako z kdejakého amatérského YouTube videa. A nejen výstřely. Ještě horší to je s umělou krví, postřelené postavy vypadají jako upatlané kečupem. Za chválu ovšem stojí výbuchy, které byly dost možná skutečné.

Zdroj: Wales Interactive

Rozmanitost hudby

…tady nenajdete. Více než polovina herní doby je bez hudebního doprovodu. Přestože považuji těch pár skladeb ve hře za poměrně kvalitní, dost často se opakují. Když pak stejnou skladbu slyšíte během jednoho průchodu popáté, není to nic, z čeho byste měli radost. A to je škoda. Možná právě rozsáhlejší soundtrack by hře dodal to pravé kouzlo, které bohužel lehce postrádá.

Po skončení rychleji

Chcete-li zjistit, co by se stalo, kdybyste se v určitých situacích zachovali jinak, nebo pokud máte za lubem sesbírat všechny achievementy, hra vám to ulehčí. Po prvním dohrání budete moci přeskakovat všechny scény, které jste už viděli. Je potom jen na vás, zda toho využijete. Pokud ovšem ano, každý další průchod bude znatelně kratší a kratší. A to je Bloodshore.

Zdroj: Wales Interactive

Máte rádi režim battle royale, akční filmy a nemáte velké očekávání? Pak si interaktivní film Bloodshore užijete. Tedy, pokud jste ho chytli někde ve slevě.

Recenzi pro Gaming Professors napsal Kocour.