Brigandie The Legend of Runersia

Brigandine The Legend of Runersia – když hamižnost vítězí

6. 7. 2023
Zdroj náhledu: IGDB.com

Strategická hra Brigandine The Legend of Runersia vyšla původně už v červnu 2020 na Nintendo Switch. Jak roky plynuly, posunula se na další platformy. První byl PlayStation 4 a loni v květnu se hra objevila i na PC. Vývojářská studia Happinet a Matrix ve spolupráci s Limited Run Games nezahálela, toto klasické pokračování titulu z roku 1998, Brigandine: The Legend of Forsena, přivedla do moderního kabátu a musím říct, že PC verze se povedla snad nejvíce.

Ententýky

Brigandine The Legend of Runersia je tahová strategie, v níž se pomocí svého důvtipu snažíte porazit soupeře. Ve výsledku je to velice jednoduché a sofistikované. Kontrolujete své pevnosti, vybavujete jednotky, upravujete je, posouváte nebo měníte třídy svých rytířů. Na této části stojí většina titulu. Ovládáte jednu ze šesti frakcí a každá z nich má své výhody a nevýhody.

Na výběr je Norzaleo Kingdom, Republic of Guimoule, Shinobi Tribe, Holy Gustava Empire, Mana Saleesia Theocracy a United Islands of Mirelva. Po výběru frakce budete mít možnost si zahrát tutoriál. Ten rozhodně doporučuji už vzhledem k tomu, že národy jsou od sebe odlišné výhodami a bonusy a ne každý je pro vás jako stvořený. Osobně jsem zoufalý z Republic of Guimoule, jejíž styl prostě hrát neumím, zatímco za United Islands of Mirelva bych šel na konec světa.

Aby toho nebylo málo, je hra obohacena krátkými animacemi s velice kvalitním dabingem, jež vás posouvají kupředu v příběhu. Ten je jednoduchý, musíte dovést svůj národ k vítězství. Nepřátelé ovládají mocnou relikvii Brigandine. Vy sice máte též jednu, ale není přece nic lepšího než je mít všechny, ne?

Zdroj: Happinet, Matrix

Tah sem, tah tam, za tahy já život dám

Titul je tahovou strategií a jako takový ho musíte brát. Upřímně, jedna partie může trvat klidně i několik hodin. Hratelnost jinak probíhá ve dvou částech, tou první je samozřejmě plánování. Na něm stojí naprostá většina Brigandine The Legend of Runersia a mohu říct, že je to docela fuška. Organizace je sice přehledná, jenže čím dále se dostanete, tím je složitější národ řádně kontrolovat a udržovat.

Příjemné je vysílání vašich rytířů na běžné generické úkoly, za jejichž splnění se získávají speciální předměty. Ale pozor, poté je už nemáte k dispozici! Druhou částí, a osobně bych řekl, že méně podstatnou, je boj. Ten se odehrává na hexové mřížce, na které se objeví vaše a soupeřova monstra a pustí se do sebe. Množství jednotek v bitvě je sice omezené, takže se boj lehce zesnadňuje, ale toto ulehčení má svou obrovskou daň. Jakmile zemře jednotka v bitvě, zmizí natrvalo. Titul vás tím nutí chránit ty nejlepší jednotky a pravidelně obětovávat ty méně užitečné. Funguje to trošku jako šachy, ale bohužel v tomto případě to bývá daleko delší, útrpnější a nervy drásající. Každé odehrání je všech šest národů ve hře, a zatímco vy během první hry tápete, AI přesně ví, co dělá, a nebojí se na vás během chvíle zaútočit. Naštěstí z velké části záleží na vašich dovednostech.

Zdroj: Happinet, Matrix

Brigandine The Legend of Runersia vypadá parádně

Důležité je zmínit, že se jedná o port z Nintenda na PC. Ten se vyvedl parádně, a ačkoliv sice můžete s klávesnicovým ovládáním chviličku zápasit, troufnu si říct, že je to jen o zvyku. Titul je velmi stabilní a jede krásně plynule, takže co se týká nějakých kontrol či strachu z toho, že by něco nefungovalo, můžu vás uklidnit, že vše jede přesně tak, jak má.

Vizuál je parádní, ačkoliv má malý škraloup. Mapy a portréty postav jsou velmi detailní a dodávají hře na určité důvěryhodnosti. Jednotky jsou rozmanité a přidávají na určitém faktoru neokoukatelnosti. Horší je to s vyobrazením na bojových mapách, ty jsou generované a berou mi ten krásný wow efekt, jejž bych u těchto titulů hledal. Na stranu druhou, původně hra byla dělána pro Nintendo a ten japonský šmrnc tam jde úžasně cítit.

Ze zvuku ve hře jsem odvařený, protože mu dominuje to, co u japonských her bývá zvykem – naprosto dokonalý dabing. Postavy bych mohl poslouchat neustále dokola a jako fanoušek anime si tento příjemný bonus nemohu vynachválit dostatečně. S hudbou samotnou jsem velmi spokojený. Každý národ má svou vlastní znělku a ta k němu i parádně pasuje. Můj osobní favorit je v tomto případě napínavá hudba Norzaleo Kingdom, u níž jsem vyhlížel z okna a čekal, kdy mě přijede zachránit spanilá jízda odkudkoliv.

Zdroj: Happinet, Matrix

Brigandine The Legend of Runersia je skvělá hra. Port z Nintenda se rozhodně povedl a ve spojení s lehkým ovládáním, skvělou hudbou, příjemnou grafikou a hned šesti hratelnými národy si získal mé srdce. Jediné škraloupy, které vážně vidím, je boj na hexové mapě, jejž sráží dolů bohužel i vizuál. To je skutečně škoda, protože rozmanitost je perfektní, ale není to nic, na co se nedá zvyknout.

• vizuál
  • hudba
  • dabing