Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet
Zdroj: igdb.com

Legendární hrdinové mládí několika generací – Bud Spencer a Terence Hill, vlastními jmény Carlo Pedersoli a Mario Girotti. Nerozlučná dvojce, která se společně poprvé objevila na plátně ve filmu „Dio perdona… Io no!“ – tedy „Bůh odpouští, já ne!”. Od té doby spolu natočili několik velice úspěšných filmů, které, i když jsou většinou na podobném principu, nikdy neomrzí. Vdova po Budu Spencerovi dokonce prohlásila: „Bud byl celý život věrný Terrenci Hillovi a Bohu“. Kamarádství mezi tímto duem by se dalo nejlépe vyjádřit závěrečnou scénou z jejich filmu „Superpolicajti z Miami“ – „Žádné peníze na světě ti nedokážou nahradit kamaráda“. Hra Bud Spencer & Terence Hill – Slaps And Beans je i vzpomínkou na již zesnulého Buda Spencera.

Studio Trinity Team se zhostilo těžkého úkolu – muselo totiž sehnat licence nejen k legendárnímu duu, ale také k hudebnímu doprovodu z filmů. Trinity Team proto požádal o pomoc na Kickstarteru. Hra zavede hráče do některých ikonických filmů první dekády tohoto dua, ve kterých byli Bud Spencer a Terence Hill, a to včetně originálního soundtracku.

Slaps And Beans ambush

Zdroj: igdb.com

Bud Spencer & Terence Hill - Slaps And Beans je porce zábavy nejen pro skalní fanoušky

Ve hře procházíte s dvojicí většinou jejich filmů a to prakticky od počátku, tedy od doby populárních spaghetti westernů, jako jsou „Pravá a levá ruka ďábla“, až po filmy z moderní doby, jako například „Jdi na to“. Uvidíte tak známé lokace a mnoho ikonických scén, včetně scény s pistáciovou zmrzlinou apod. Nechybějí ani legendární hlášky, jako třeba „chci pistáciovou“, „kdo je u tebe retardovanej?“ nebo „budeme zlí“.

Aby bylo zpočátku jasno, neprocházíte čistě filmy, ale hra má svůj vlastní příběh, do něhož jsou jednotlivé hlášky, ikonické scény a lokace velmi povedeně implementovány. Hra se točí okolo prvního natáčení a následnému únosu „holky, s kterou chodí Terrence, protože se na něj hezky usmála při castingu“ a „únosu“ peněz, protože „peníze pro Buda mají také city a dokáží vyjádřit lásku“.

Nastává tak velká cesta za dobrodružstvím s Budem Spencerem a Terrencem Hillem – samozřejmě nechybí ani moře facek a hromada fazolí, které zde figurují jako doplňky zdraví a energie.

Krom hlavního příběhu jsou ve hře i různé minihry, například sníst párek – vypít pivo, závody v legendární Dune Buggy apod. Nutno zmínit, že onen závod není procházka růžovou zahradou, a vývojáři jej museli dokonce po vydání několikrát upravovat, aby snížili obtížnost a agresivitu ostatních závodníků. I tak je ale poměrně složitý, pokud tedy chcete získat achievement na Steamu nebo se umístit na stupni vítězů.

Slaps And Beans fight

Zdroj: igdb.com

Rozdávejte facky a dělejte ikonická komba

Samotné ovládání je na plošinovku poměrně dobré, nicméně v určitých chvílích působí ovládání lehce zmateně. I když se totiž snažíte řídit tutoriálem, stejně se vám nedaří udělat určitá komba nebo move sety. Základní klávesy pro jednoho hráče jsou WASD a ERTF; pokud byste chtěli na jedné klávesnici zapojit kamaráda, bude hrát na šipkách a klávesách UIOL. Kombinací těchto kláves děláte různá komba, útoky a silné a slabé údery. Ze začátku však budete rádi, když budete vhodně používat silné a slabé útoky. Ovládání si naštěstí můžete přenastavit podle svého, ale stejně vám něco času zabere, než se naučíte různé specialitky a komba. Výsledek, když se povedou, však stojí opravdu za to.

Hrou procházíte společně, a to v roli Buda nebo Terrence, mezi kterými můžete volně přepínat (tedy pokud nehrajete s kamarádem). Můžete si tak kdykoliv vybrat vhodnějšího z těchto „Dvou výtečníků“ pro lepší pohyb nebo k vyřešení hádanky.

Rozhodně vás napadne otázka, jak je na tom umělá inteligence, a to jak nepřátel, tak vašeho parťáka. AI vašeho parťáka, ať hrajete za Terrence nebo Buda, je velice povedená, a postavy, za které hraje PC, se chovají velice dobře. Dokonce i v těžkých situacích, kdy je potřeba něco zmáčknout, někam vyskočit atd., jejich chování reaguje na situaci a potřeby hry. Nicméně v rámci určitého načasování je v některých situací přece jen vhodnější se ujmout iniciativy a přepnout na parťáka.

AI nepřátel je také velmi uspokojivá, tedy zde se od nepřátel nečeká nic jiného, že na vás budou útočit a snažit se vás zmlátit hlava nehlava. Prostě jako ve filmových předlohách, takže od nich nečekejte žádné taktické zázraky.

Slaps And Beans drive

Jak facky a fazole vypadají?

Graficky je hra zasazena do klasického a líbivého pixelového retro stylu v pojetí plošinovky, který působí velice příjemně a hravě. Samozřejmě se od tohoto provedení nedá čekat velký grafický zázrak, u kterého budete mít otevřená ústa, ale do konceptu hry výborně zapadá. Pokud navíc patříte mezi fandy B&T, dokážete rozeznat i jednotlivé postavy z jejich filmů.

Po zvukové stránce je hra více než povedená. Celou hrou nás doprovází originální hudba z filmů, a pokud si chcete poslechnout jenom hudbu, v menu je i jukebox. Zvukové efekty jsou odpovídající hře a vývojáři nezapomněli ani na zvuky z filmů, když Bud dá někomu do hlavy „kladivovým úderem“ nebo Terrence jeho legendární „ping pong“. Kdo se těšil na dabing, má bohužel smůlu. Hra neobsahuje žádný dabing, rozhovory jsou v rámci textů. Naštěstí vývojáři mysleli i na Českou republiku, a tak je ve hře kompletní čeština.

Hru najdete zde.

GP uvozovky

Co říci závěrem? Bud Spencer & Terence Hill - Slaps And Beans je hra stavějící na legendární dvojici, s níž se rozhodně nebudete nudit, a to i přes to, že některé levely jsou celkem obtížné (zvláště na HARDCORE). Jsou zde zastoupeny i achievementy a musím říct, že u některých se opravdu zapotíte. Hru doporučuji všem fanouškům dvojice Bud Spencer & Terence Hill, ale také lidem, kteří chtějí příjemnou oddechovku, u níž se odreagujete i zasmějete. Nejlepší bude zahrát si hru a večer si pak pustit nějaký film s Budem a Terrencem.

inspirace ikonickým duem
soundtrack a zvukové efekty
hratelnost