Chicken-Invaders-Universe-Star-Chicken

Chicken Invaders Universe – kuřata útočí

17. 12. 2023

Znáte to, jste chudý student, učitel nebo dítě s menším kapesným a vaše herní knihovna, ve které máte veškeré tituly projeté skrz naskrz, vám už pomalu přestává stačit. V té chvíli přichází ten správný čas podívat se na to, co herní trh nabízí s nálepkou free-to-play. Můžete sáhnout po ověřených hrách s tisícem hráčů, nebo si taky řeknete, že je čas na něco nového a neprobádaného. Já jsem se rozhodl zvolit zlatou střední cestu. Vyhrála u mě hra ze série Chicken Invaders, a to Chicken Invaders Universe. Prvotní výběr byl docela jednoduchý – přesvědčilo mě rozpláclé volské oko na kosmické lodi na titulní fotografii a velké množství vesmírných kuřat v pozadí. Jestli hra od vývojáře InterAction studios, který je zároveň i jejím vydavatelem, byla ten správný výběr a jestli má smysl s podobnou arkádovou hrou ztrácet čas, zjistíme v naší recenzi.

Jdeme grilovat

V první řadě se podíváme, o co ve hře půjde. Série Chicken Invaders patří mezi jednoduché arkádové hry staršího typu, kde s vesmírnou lodí útočíte, resp. se bráníte vůči kosmickým nepřátelům. Loď neboli jednotku United Hero Force (UHF) ovládáte jenom myší a snažíte se svými reflexy vyhnout všemu, co vás může ohrozit nebo zničit. Univerzum hry se tenhle klasický způsob snaží posunout k větší originálitě vtipným podtónem, neboť hlavním nepřítelem jsou kuřata. Vaší úlohou je tak vyčistit vesmír od nenávistných křidélek a zabezpečit v něm stabilitu, klid a mír. Nenáviděná kuřecí velmoc Henpire ale bude rozhodně proti. Ve zkratce se tedy snažíte napodobit mega kuřecí společnosti z našeho univerza a vyvraždit co největší počet kuřat. Škoda jen, že se zde nedá skutečně najíst.

Náhled do minulosti

Sérii Chicken Invaders, stálici herního průmyslu, není potřebné až tak moc představovat. První hra vyšla na konci 20. století a od jejího vydání přibylo dalších přibližně patnáct kousků. Po prvních modelech této hry přišly její vánoční a velikonoční verze, pak se objevila verze Next World a Revenge of the Yolk. Čtvrtým dílem bychom mohli nazvat Ultimate Omelette a ta se jako první dostala na platformu Steam. Poslední „klasickým“ dílem je Cluck of the Dark Side a herní sérii uzavírá MMO verze Chicken Invaders Universe. Právě poslední zmíněný díl mi padl do náruče a jsem rád, že se na tuto kultovku můžu podívat více zblízka.

(Ne)rozumíme jazyku drůbeže

Mezi velké výhody hry patří její systémové požadavky, které v současnosti splňují i klasické smartphony. To znamená, že si ji můžete zahrát kdekoliv a kdykoliv. A to nezmiňuji faktor free-to-play. Vývojáři titul prezentují velice optimisticky, v porovnání s realitou až úsměvně. Na druhou stranu je Chicken Universe opravdu obrovský, a jak uvádí autoři, obsahuje více než 1 000 hvězdných systémů k prozkoumání, více než 20 000 misí a 15 jedinečných, denní mise a spoustu dalších vymožeností, na něž jsme u free-to-play zvyklí. Jak se na správné marketéry patří, vychválit hru do drůbežích nebes se jim povedlo. Bohužel herní realita lehce pokulhává. Milou příjemností je jazyková stránka, protože vás zde kromě angličtiny přivítá také čeština, ba dokonce i slovenština. Kromě zmíněných jazyků zde naleznete minimálně třicet dalších překladů. Důležité je ale zdůraznit, že větší část z nich vytvořila herní komunita.

Rybářská síť s velkými oky

Abychom mohli hrát, musíme se z hlavního menu přes tlačilo Zachraň svět dostat do vesmíru, který se stane naším bojištěm. Létáme zde z planety na planetu, z galaxie do galaxie a snažíme se porazit veškerý národ peří a vajec. Jelikož jde o klasickou free-to-play hru a vývojáři musí taky z něčeho žít, je zde finanční ekonomika schovaná v různých vylepšeních vaši lodi. Dále zisků klíčů, které odemykají uzavřené vymoženosti, a spoustě dalších mikrotransakcí, které boostují váš progres.

Jednoduše řečeno, skill a herní čas strávený můžete zalepit financemi z vaší skutečné kapsy. Samotné hraní je vcelku příjemné, ale rozhodně nedokáže udržet hráče na delší čas. Hlavním důvodem je to, že i když hra přinese různé nové zbraně, spoustu kuřat najednou na vaší obrazovce, zajímavé bossy, medaile a odměny, všechno je konec konců předvídatelné a Chicken Invaders Universe vás nemá jak překvapit. Tím pádem rychle padá mezi typická stereotypní anti-dobrodružství a hrát ji přestanete hned, jak dokončíte velkou toaletu. S tím přichází druhá myšlenka, že se o hře v dnešní době můžeme bavit jako o více určené pro mobilní hraní a o hodně méně vhodné na platformu Steam, kde je tato mechanika hraní už bohužel zastaralá. Potvrzují to i statistiky, kde se s tak velkou lovnou sítí ulovilo pravidelně kolem 100 hráčů, což je za mě velký nepoměr, a to je v konečném důsledku pro vývojáře největší zpětná vazba.

Chicken Invaders Universe je free-to-play arkáda s obrovským světem a ještě větším množstvím různých zajímavých (např. zbraňových) doplňků. Zároveň patří mezi příjemné nostalgické retro hry oblečené v novém kabátě. Člověk však u free-to-play titulu musí také počítat s nějakými vedlejšími mikrotransakcemi, a co hůř, s velkou stereotypností, které se rozhodně nevyhnete. Hru doporučuji spíše pro smartphony. Na platformě Steam si čas investovaný do Chicken Invaders Universe umím představit i lépe.

• množství levelů a zbraní
  • nostalgie
  • jazyková práce komunity
  • čeština a slovenština
  • free-to-play
  • stereotypnost
  • mikrotransakce
  • Datum vydání 15.12.2022
  • 0.0

Atmosféra

Cena/výkon

Pavol Kunca

Pavol je typický vášnivý hráč, ktorý na hry nemá čas. K hernej stoličke ho posadila stará dobra 1.6, ktorej sa drží do dnešných dní. Akčné strieľačky sú jeho „domovské vody“ a preto nedá dopustiť na herné série ako Far Cry alebo Mafia. Nevyhýba sa ani stratégiám, športovým, či rôznym puzzle logickým hrám. Ako perfekcionista rád dohráva hry na 110%, kedy loví každý jeden možný achievement. Okrem hrania sa rád vzdeláva, veľa cestuje a ani šport či kniha mu nie sú cudzie pojmy. Rozhodne nejakým tým pivečkom s priateľmi nepohrdne.