Malířka se každoročně probudí, aby na svůj monolit namalovala prokleté číslo. Každý, kdo tento věk překročil, se posléze promění v prach a prostě zmizí. Každý rok se číslo snižuje a lidská společnost se tak stává čím dál tím mladší. Expedice 33 se proto vydává na další z již několika neúspěšných misí Malířku jednou provždy sprovodit ze světa a zastavit tak cyklus smrti. V čem bude tato výprava jiná, se dozvíme ve strhujícím a emočně nabytém příběhu, jejž si malé francouzské studio Sandfall Interactive vybralo k vytvoření vůbec první debutové videohry s názvem Clair Obscur: Expedition 33. Večerní Developer Direct nás zavedl blíže do sídla studia, a kromě jiného prozradil rovněž datum vydání. Zapište si termín 24. dubna 2025 jako započetí honu na Malířku.
Příběh je zasazený do fantaskní verze Francie v období Belle Époque na konci 19. století. Vše přitom začalo u vize jednoho jediného člověka, který chtěl vytvořit JRPG s tahovými souboji a osvěžit žánr novými funkcemi. Čím více nápady dostávaly konkrétní podobu, začal se tým rozšiřovat o další členy, které zlákala silná tvůrčí vize stojící na třech pilířích – příběh s emocionální hloubkou, inovativní hratelnost a originální svět. Na těchto principech nakonec vzniklo studio Sandfall Interactive.
Zdroj: Kepler Interactive
Toto nemá být boj dobra proti zlu. Titul se zaměřuje na lidskou psychiku a rozdílné osobnosti vedoucí ke konfliktům kvůli rozdílnému pohledu na svět. Příběh má působit temně a dospěle bude sledován z pohledu dospělých postav čelící existenciální hrozbě na pozadí ztráty a smutku. Každý z několika jedinečných členů má své vlastní motivy se k expedici přidat, což osloví hráče hledající emoční hloubku.
Soubojový systém využívá základ tradiční tahové mechaniky s reakcemi v reálném čase pro dynamičtější boj. To znamená, že i během nepřátelského tahu se smíte útokům uhýbat či je vykrývat. Aby byl tento systém vhodný pro různě zkušené hráče, tvůrci přidali mnoho způsobů, jak si každou postavu přizpůsobit, ať už skrze strom dovedností, či stovky pasivních efektů. Díky tomu se každý hráč může bavit po svém a prozkoumat spousty herních stylů.
S vizuální podobou magické Francie si kreativní členové studia skutečně vyhráli. Můžeme se těšit na různé oblasti s rozdílnou barevnou paletou, texturou i nepřáteli. Protože se autoři hojně inspirují funkcemi ze starších titulů, jednu takovou se rozhodli přivést zpět k životu a jsou na ni po právu hrdí. Jedná se o dnes již vzácnou funkci kompletně 3D mapy světa pro rychlé cestování, objevování vedlejších cest i skrytých úrovní a mnoho dalšího.
Titul byl v aktivním vývoji poslední čtyři roky. Ocenit snahu poměrně čerstvě poskládaného vývojářského týmu můžete už 24. dubna 2025 na PC a Xbox Series X/S. Clair Obscur: Expedition 33 samozřejmě nebude chybět už od prvního dne v nabídce Game Pass.