Door Kickers 2 Title

Door Kickers 2: Task Force North – akce speciálních jednotek

13. 2. 2021
Zdroj náhledu: KillHouse Games

Door Kickers 2: Task Force North je pokračováním taktické strategie z ptačí perspektivy simulující zabezpečení (čti: vystřílení) budov ovládaných teroristy. Ačkoliv to zní prvoplánově, rumunským vývojářům z KillHouse Games se podařilo vykouzlit skvělou kombinaci strategie s akčním trhákem.

V prvním díle jste hráli za policejní jednotku rychlého nasazení v boji proti zločinu. Tady je situace o něco vyostřenější, k dispozici máte speciální jednotky na Blízkém východě a v boji proti terorismu používáte všechny zbraně a trhaviny, které si jen dokážete představit. Ale nebojte, nepřítel také nepřišel s prázdnou a dá vám pěkně zabrat.

Profesionální likvidace

Hra probíhá v reálném čase, který si ale můžete kdykoliv pauznout a rozdat rozkazy. Díky tomu máte čas ovládat až 8 vojáků, kterým říkáte, kam jít, kam mířit nebo kterou stěnu srovnat se zemí. Každý voják může mít své unikátní vybavení, ať už to jsou granáty na vyklizení místnosti, flashbangy (pokud chcete šetřit civilisty) nebo paklíče a nálože na uvolnění cesty. Ale dobrých výsledků dosáhnete jen jejich kombinací a správným načasováním.Ze začátku jsou mise opravdu krátké – první 3 vám nezaberou víc než 15 minut, ale postupem času se probojujete k obrovským ambasádám či podzemním bunkrům. A obtížnost také stoupá postupně. Ze začátku vás čekají jen teroristé s kalašnikovem, takže si vystačíte s občasným granátem. Ale v těžších mapách už budou mít i oni granáty, RPG a sebevražedné atentátníky, zatímco vám bude vybavení docházet a budete rádi, že stihnete doběhnout k rukojmím, než je někdo rozstřílí na hadry.

Door Kickers 2 Wall Breach

Pořádná nálož za rok

Celá hra je ale i tak v momentální podobě (je v předběžném přístupu, plná verze se očekává za rok) poněkud krátká. Naštěstí tvůrci postupně přidávají další mapy, zbraně a podobně. Navíc zpřístupnili editor, ve kterém si můžete vytvářet i vlastní mise. Prozatímní verze ale dokáže časem být poněkud jednotvárná. Je tu i co-op, který by mohl hru ještě vylepšit, ale zatím jde hrát pouze s přáteli.

V některých misích je časový limit – týkají se zastavení popravy. A v těch hra funguje zdaleka nejlépe. Donutí vás totiž nevyčkávat u dveří, ale každý krok pečlivě naplánovat a provést co nejrychleji. V tu chvíli si opravdu připadáte jako taktický expert, který dokáže se svým týmem během několika desítek vteřin zvládnout jakoukoliv situaci.

Hektické i se zastaveným časem

V Door Kickers 2: Task Force North je znát zlepšení v grafice, oproti prvnímu dílu hodně přidávají úlomky skla a zdiva, které při přestřelce lítají po celé mapě a hladce běžící animace. Také efekty výbuchů a střílení jsou pěkně udělané. Výkřiky, zvuky střílení, explozí a zvonění v uších vás rovněž vtáhnou doprostřed dění. Musím vychválit také hudbu, drsné kytary vás totiž udrží v napětí, i když je hra pozastavená.

Door Kickers 2 Market RPG

Door Kickers 2: Task Force North je skvělou hrou, která vás nepochybně dokáže pohltit – ovšem jen na několik hodin, než začne být trochu jednotvárná. Je ale pravděpodobné, že s přibývajícím obsahem se vývojářům podaří docílit větší rozmanitosti. Pokud máte rádi taktické hry, určitě se vám bude líbit. Hodnotím ji 7/10, ale po vydání plné verze očekávám 8/10.

Recenzi pro Gaming Professors napsal Viktor Bobůrka

• skvělá kombinace akce a taktiky
  • více možných strategií