Hero of the Kingdom The Lost Tales 1 – logo

Hero of the Kingdom: The Lost Tales

26. 10. 2021

Hero of the Kingdom: The Lost Tales 1 pochází z dílny slovenského vývojářského studia Lonely Troops, které již můžete znát díky jeho předchozím sériím, jako Hero of the Kingdom, Empire of the Gods, Townopolis, Romopolis nebo Megapolis.

Jste poutníkem

Coby osamělý poutník jste se poprvé po bůhvíjak dlouhé době vynořili z pouště a narazili na město sevřené strachem. Nebezpečný drak se pohybuje po krajině, zapaluje domy a požírá dobytek. Seznámíte se s Brentem, mladým sirotkem, který je ostatními dětmi šikanován, poněvadž sní o tom, že bestii zabije a získá místo mezi lidmi, avšak jeho sny mu přinášejí jen posměch. Vzhledem k tomu, že nemáte nic lepšího na práci, se rozhodnete chudáka Brenta v jeho snažení podpořit, a zároveň tak pomoci obyvatelům vesnice s jejich mnoha a mnoha problémy. Během vaší cesty jistě odhalíte i některá temná tajemství a zjistíte, že padouch tohoto příběhu možná není tím, o němž si myslíte, že je.

Pomáhání chudým občanům

Pomoc obyvatelům je opravdu důležitou součástí hry, protože díky ní můžete získat nejen peníze, bez kterých se neobejdete, ale také různé zkušenosti. Pomůžete-li například dřevorubci, naučí vás zacházet se sekerou, díky níž budete moci sami kácet stromy, farmář vás naučí, jak obdělávat pole, a tak dále. Jakákoli pomoc, kterou provedete, zvyšuje vaši slávu, bez níž se také neobejdete.

Jak bylo uvedeno výše, důležitou roli hraje vaše úroveň slávy, neboť někteří obyvatelé potřebují požadovanou úroveň, aby s vámi mohli mluvit. Chcete-li se například od lovce dozvědět, jak se dostat do hor, musíte mít více než třicet slávy. Jinak vám totiž nebude důvěřovat, a tudíž se s vámi nebude o ničem bavit. Je to zajímavý mechanismus, jenž vás nutí pomáhat chudým vesničanům v nouzi.

Hledání pokladů a výdrž

Při pomoci obyvatelům vás někteří jedinci naučí, jak najít skryté poklady. Budete hledat různé bedny nebo sudy obsahující peníze, zbraně nebo řemeslné nástroje. Zároveň budete hledat vajíčka, houby nebo raky, jež pak můžete prodat za slušný obnos peněz nebo z nich vyrobit jídlo, které vám doplní srdce.

Výdrž je zde symbolizována srdíčky, která udávají míru interakce s prostředím ve formě boje, lovu nebo řemeslné práce, již ještě můžete vykonávat – čím více srdíček budete mít, tím více práce můžete provést. Jejich doplnění je snadné, stačí mít dobré jídlo, ovoce nebo zeleninu, případně přenocovat v táboře.

Relaxační hra

Nečekejte složité hádanky, souboje ani jiné mechanismy, které by vám mohly lézt na nervy. Hero of the Kingdom: The Lost Tales 1 je ryze odpočinkový titul, při němž si oddychnete a užijete si skvělý příběh.

Pro lovce jsou připraveny achievementy

Samotný titul toho kromě občasných vedlejších úkolů, hledání skrytých pokladů nebo craftingu moc nenabízí. Vývojáři proto připravili několik achievementů, jež můžete získat. Jak už bylo řečeno, je to odpočinkový titul, tudíž jejich získání není obtížné, ale to vůbec nevadí.

Krátká herní doba

Přiznávám, že nejsem velkým fanouškem tohoto typu her, a proto jsem se bránil i tomuto titulu. Nakonec jsem opravdu rád, že jsem si tuto hru mohl zahrát, poněvadž mě příběh během několika minut zcela pohltil. Proto mě docela mrzelo, když jsem po třech hodinách hraní uviděl tu strašnou černou obrazovku s nápisem „Konec“, jež mi oznamovala, že moje dobrodružství skončilo.

Hero of the Kingdom: The Lost Tales je velmi příjemnou oddechovou hrou, kterou si můžete zahrát po náročném dni v práci nebo ve škole. Příběh je sice na jednu stranu klišovitý v tom, že jako statečný hrdina jdete porazit draka, abyste zachránili vesnici, ale na druhou stranu je kvalitně napsaný. Proto doufám, že si co nejdříve budu moci zahrát další pokračování. Jedinou nevýhodou hry je bohužel krátká herní doba. Cena hry 4,99 € mi v tomto případě připadá mnohem nižší, než by si titul skutečně zasloužil.

• příběh
  • postavy
  • zpracování