Kitaria Fables úvod

Kitaria Fables – příběh kocourka Nyanzi

19. 2. 2022

Kitaria Fables je roztomilé dobrodružné RPG s farmařením a výrobou. Nebojte se vstoupit do roztomilého světa Kitarie společně s hlavním hrdinou, kocourem Nyanzou. Zde na vás čekají úkoly od vašich zvířecích kamarádů, kteří musí čelit rostoucímu vlivu temnoty kolem nich.

Nyanza a Macaron

Vaše cesta v Kitaria Fables začíná výpravou do Paw Village. Jedná se o vesnici místních zvířátek, na kterou začala útočit monstra a orkové. Kočičí komandér Nyanza se tedy se svým společníkem Macaronem – který vypadá jako houbička – vydávají na pomoc do vesnice. Po cestě zachrání dceru starosty Ollivera, který vám za to věnuje domek ve vesnici. Postupně díky úkolům pro místní zvířátka se tu naučíte vyrábět lepší zbraně, vylepšovat magii, sázet, sklízet, a dokonce i péct místní lahodné recepty.

Sklízím, sázím a zase znova

Farmaření v Kitaria Fables je velice snadné. Hráč totiž jenom připraví půdu, zaseje a zaleje, a má hotovo. Je to velice užitečné, protože zemědělství bude vaším hlavním zdrojem příjmů. Musíte však udržovat obrovskou farmu v provozu celý den, sedm dní v týdnu, abyste splnili své finanční potřeby. V Kitaria Fables míváte dost často pocit, že jste neustále bez peněz. Občas jsem se přistihla u toho, že jen zalévám své rostliny a jdu spát, abych je mohla další den hned prodat a vydělat na nich peníze. A toto jsem opakovala neustále dokola několik dní po sobě. Díky tomu jsem se ve hře tak moc neposunula. Naštěstí běh času nemá na příběh žádný skutečný vliv, takže zdřímnutí na celé dny je proveditelné a bez následků.

Úkoly pro Nyanzu

Poté, co zalijete své políčko, můžete se okamžitě vydat do světa a začít plnit úkoly. K dispozici je jich tu velké množství. Občas mi přišlo, že plním jen vedlejší úkoly jeden za druhým, aniž by došlo k nějaké aktualizaci hlavního příběhu. Kitaria Fables by mohla využít lepšího vyvážení mezi dvěma typy úkolů. Hráč by měl vidět, kolik mu zbývá k dodělání vedlejších úkolů pro pokračování v hlavním příběhu. Vedlejší úkoly se pohybují v rozpětí od hledání, pěstování a doručování konkrétních předmětů až po mluvení s NPC, zatímco hlavní úkoly slouží k tomu, aby posouvaly váš průzkum světa a odemykaly vám nové oblasti.

Boj

Boj s monstry v Kitaria Fables zpracovali docela pěkně. Každá nestvůra využívá jiné útoky, které signalizují těsně předtím, než monstrum udeří. To vám umožní rychle uhnout z cesty a možná je zasáhnout protiútokem. Pokud čelíte více nepřátelům, všichni mají svůj vlastní útočný dosah a může být pro vás docela problém neustále uhýbat a zároveň na ně útočit. Existuje také celá řada bossů, jejichž odstraněním můžete získat zajímavé předměty či materiál. Přesto hrstka těchto bossů je až extrémně obtížná a většinou vás zabijí jedním nebo dvěma ubohými zásahy.

Kitaria Fables Houbičkový boss

Zbraně a vybavení

Co se týče vybavení, můžete se zaměřit buď na útoky na blízko s mečem, nebo si vybrat útoky na dálku za pomoci luku a šípů. Na obou zbraních je k odemknutí poměrně dost úrovní. K tomu však musíte nashromáždit pořádné množství materiálů a také hotovosti. Kromě dvou hlavních zbraní jsou zde také kouzla. Odemknete je tím, že najdete správné předměty a vyměníte je s mudrcem (bílým polárním medvědem). K dispozici máte kouzla různých elementů (např. ohnivé koule, ledové střepiny atd.) a lze je nastavit na zkratky. Hráč je tak může snadno použít v bitvě. Bylo by ale velice příjemné, pokud by hra obsahovala více léčivých a buffových kouzel. Udržení zdraví se zdá občas obtížné a hráč tak může strávit zbytečně moc času a utratit docela velké množství peněz na pěstování ovoce a zeleniny, aby si vytvořil léčivé předměty.

Kitaria Fables výroba luků

Inventář

Na začátku Kitaria Fables dostanete malý batoh spolu s jednou truhlou ve vaší rodné vesnici. Postupem času si budete moci našetřit dostatek dřeva a kamene na odemknutí dalších dvou truhlic ve vesnici a rozšíření slotů pro váš batoh. V jiném městě existuje také truhla, do které budete často ukládat předměty během cestování. Každé město má i své vlastní obchodníky s odlišnými věcmi. Skutečnost, že hráčův inventář je rozdělen mezi tolik různých míst, znamená pouze jediné, a to neustálé cestování a otvírání truhel, abyste zjistili, co v nich vlastně máte.

Kooperace s kamarádem

Šikovným doplňkem Kitaria Fables je možnost hrát místní kooperaci s kamarádem či kamarádkou. Můžete se rozhodnout, že si vedle vás někdo sedne, vyberete si společně kočky podle své vůlea budete společně bojovat s nepřáteli. Objevování míst poprvé s vaším kamarádem může být velice zábavné. Jakmile však máte vše odemknuté, jistě se přistihnete, že se vlastně neustále teleportujete a jenom farmaříte předměty a z multiplayeru se pomalu vytrácí zábava.

Kitaria Fables je roztomiloučká hra s kočičkou, která se snaží zachránit svět. Je to veselé, hravé a odpočinkové. I když některé souboje mohou být náročnější, v klidu si pak odpočinete u farmaření. Pokud máte rádi roztomilá zvířátka, trochu akce a farmaření, hra je pro vás přímo jako dělaná. Pojďme s Nyanzou pozvednout meč a zachránit všechna zvířátka a navraťme tak mír do Kitarie.

• velké množství různých roztomilých zvířátek
  • rozmanité položky pro sběr a výrobu
  • vylepšení vzhledu postavy Nyanzi