Night and Day - úvod

Night and Day – mužská láska na břehu Seiny

6. 5. 2023

Příběh videohry Night and Day se odehrává v Paříži roku 1950, kdy do ní přijíždí hlavní postava příběhu Paul – začínající malíř, který se chce prosadit a zároveň touží najít toho pravého parťáka do života. Paul pochází z malé vesničky, kde byl jediným gayem, a tak možnost seznámit se s někým byla nulová. Sebral si proto svoje saky paky a vyrazil do velkoměsta. Hurá směr Paříž!

Hned po příjezdu se Paulovi podaří najít vhodné místo na malování poblíž řeky Seiny. Tady se zároveň seznámí s několika milými malíři, kteří mu pomohou sehnat práci na částečný úvazek v blízkém květinářství. V tomto květinářství se potká s Natalií a jejím partnerem, saxofonistou Denisem, kteří nad květinářstvím bydlí a poskytnou Paulovi ubytování.

Ve dne si v Night and Day můžete vybrat, kam vyrazíte a jak strávíte svůj čas. Můžete začít malovat brzo ráno, zajít do kavárny na kávu či pracovat v květinářství. Zároveň některé z těchto aktivit můžete provádět i odpoledne (potažmo večer). Například pokud dorazíte večer do kavárny, nedáte si kávu, ale pomůžete jednomu z vašich nápadníků s úklidem a poté se společně vydáte na noční procházku podél řeky.

V příběhu Night and Day děláte různá rozhodnutí a na jejich základě dostanete body navíc do vašich statistik, které ovlivňují, s kým skončíte a jakým způsobem. Statistiky se tu rozdělují na dvě větší skupiny. Jednou z nich jsou malířské statistiky (body přibývají do stínování, barev, portrétu apod.) a druhou jsou sociální statistiky (chytrost, spolupráce, charisma…). Rozhodujte se opatrně, protože stejně jak body získáte, můžete o ně lehce přijít. Statistiky rozhodně dělají Night and Day zajímavější, avšak nechápu, proč k sbalení postav potřebuju například umět perfektně stínovat 😀. Další položkou, již musíte hlídat, je vaše peněženka. Přece jen jste chudý malíř, vaše práce je na částečný úvazek a za všechno ve hře platíte. Od kávy (bez peněz vás okamžitě vyhodí z kavárny) přes drink v baru až po nákup malířských potřeb.

Postavy v Night and Day jsou dosti svérázné. Celkem tu narazíte na dva muže a dva mladíky (jsou ve stejném věku jako Paul, cca kolem 19 let). Prvním mužem, kterého Paul pozná, je známější kolega malíř Emil Giraudon, který se stane Paulovým mentorem. Emil působí jako nedostupný drsňák, jenž si Paula neustále dobírá kvůli jeho umění (to není stoprocentní) a jeho věku (velice rád mu říká „dítě“). Tentýž večer, co Paul pozná Emila, naráží v jazzovém klubu 55 na haitského barmana Ferdinanda. Ten přicestoval do Francie společně se svojí sestrou (jazzovou zpěvačkou ve zmiňovaném klubu). Dalším je pak rumunský chlapec Gilles, který se živí jako kytarista a vždy způsobí nějaký chaos. Posledním na vašem seznamu potenciálních partnerů je spisovatel Bernard. Bernard je expartner Emila a neúspěšný spisovatel, proto se živí v místní kavárně jako barista.

Night and Day - Emile

Sice je Night and Day yaoi a pro dospělé publikum, ale upřímně musím přiznat, že po pěti odehraných hodinách jsem úplně zapomněla, jaký žánr hraju. A vy se určitě ptáte, co je to to yaoi. Yaoi je japonský výraz pro žánr pocházející z Japonska, který se zabývá sexuálními vztahy mezi mužskými postavami. Zajímavostí je, že díla jsou typicky tvořena ženami. Prvkem, který tento žánr definuje, je role dvou mužských účastníků v onom vztahu: seme (jenž je aktivní) a uke (pasivní účastník).

Po pěti hodinách hraní se tu stále nic extra neděje. Paul vstane, udělá to nebo ono a večer se vrací, aby napsal dopis svému kamarádovi ve válce, Raoulovi, o tom, co daný den zažil. Žádné peprné scény (za celou hru jsem viděla dva obrázky, což mi přijde málo) ani velká romantika. Zato musím říct, že po pěti hodinách začínám být spíše expert na malbu 😀.

Night and Day - sex scéna

Hra Night and Day má zajímavé postavy Emila, Bernarda a Natalii. Příběh na mě osobně byl však zbytečně táhlý, čekala jsem více nějaké té akce. Rozhodně všem doporučuju si projít před začátkem hry návod, ať víte, jak sbalit toho správného muže. Může se vám totiž stát nemilá věc – vaše body ve statistice nestačí a vy skončíte sami bez svého prince.

• Datum vydání 13.11.2022
  • Petra Svobodová