Racket: Nx – Cover

Racket: Nx – kombinace squashe a pinballu ve VR

30. 4. 2023
Zdroj náhledu: One Hamsa

Racket: Nx je raketová míčová hra, ve které se ocitnete uprostřed velké futuristické arény ve tvaru kupole a vaším cílem bude odpalovat míč požadovaným směrem a trefovat určitá místa. Vše v buď sólové kampani, nekonečném módu, nebo v rámci multiplayeru. Racket: Nx naplno využívá potenciálu virtuální reality v prostoru a vytváří zcela nový sport s vlastní fyzikou.

Zdroj: One Hamsa

Squash s pinballem a Arkanoidem?

Racket: Nx se odehrává uvnitř vesmírné kupole tvořené šestiúhelníky, které se různě rozsvěcují. Vaším úkolem je pak trefit míč přímo do konkrétního šestiúhelníkového kusu. Pokud se trefíte pod přímým úhlem, míč se jednoduše odrazí zpátky, ale pokud dopadne na stěnu pod ostrým úhlem, hezky se po ní sklouzne a trefí další pole. Pokud dostatečně často trefíte zvýrazněnou oblast, odstraníte ji, právě trochu podobně jako v Arkanoidu. Po vyčištění celé arény se objeví nová vlna. V úvodu vás hra s veškerými mechanikami a technikami seznámí v tutoriálu a pak už se můžete vrhnout na sólo mód. Kampaň vám postupně představí čtyři úrovně obtížnosti: základní, pokročilou, hardcore a extrémní. Každá úroveň se skládá z pěti levelů s několika vlnami. Obtížnost se postupně zvyšuje. Nejprve můžete víceméně trefovat jakékoliv hexy a pálit to tam o sto šest. Dává vám to možnost přivyknout místní fyzice a principům odpalu. Poté vám ale přibydou hexy s lebkami, které pokud možno trefit nechcete, následně se zvýrazněná pole, která máte trefit, začnou hýbat a utíkat vám. Objeví se také různé překážky a ohraničená pole, ve kterých vám míček bude bláznivě lítat jako právě ve zmíněném pinballu.

Se squashem je podobnost v podobě odpalování a odrážení ode zdi, v multiplayeru se pak při hře dvou hráčů ve svých odpalech střídáte. Nejsme ale v reálném světě, nýbrž v tom virtuálním, a proto má hra svou vlastní jedinečnou fyziku nepodobnou té reálné. Kromě zmíněného klouzání po zdech, jako kdyby míček a zdi byly magnetické, tu jde i o odraz zpátky. Vy stojíte ve středu arény a míček se vždy odráží směrem k vám, nikdy se nepřestane pohybovat a nikdy nespadne na zem, vždy se nakonec vrátí k vám. Nemusíte tedy splašení lítat po celé místnosti. Díky tomu vám stačí poměrně málo prostoru ke hraní, víceméně se budete jen otáčet na místě a máchat rukama.

Pokud nejste majitelé bezdrátového VR zařízení, budete si pravděpodobně muset dávat trochu pozor na kabeláž. Naštěstí Racket: Nx na tuto skutečnost myslí, a pokud se podíváte pod nohy, uvidíte pod sebou disk, který vám zamotanost kabelů názorně ukazuje.

Racket: Nx – lebky

Zdroj: One Hamsa & Gaming Professors

Omezená energie

Aby Racket: Nx byl i výzvou, nachází se dole nad hranicí podlahy energetická stupnice. S postupujícím časem, kdy nic nezasáhnete, se pomalu vyčerpává. Pokud trefíte lebku, skokově si energii snížíte, naopak pokud trefíte hex se symbolem pluska, energie vám přibyde. V případě, že se vaše energie vyčerpá, prohráváte. Abyste tedy nemrhali špatnými odpaly do nikam, nebo ještě hůř, směrem k lebce, můžete využít funkci přitáhnutí míčku zpět. Stačí zmáčknout trigger, objeví se vlečný paprsek a míček už si to štráduje zpátky k vám. Tímto způsobem můžete míček přitáhnout i ze stěny, například pokud se neočekávaně odrazí někam, kam nechcete. V mžiku můžete jeho pohyb přerušit a odpálit jinam. Hodí se to také, když se hlavně ze začátku ztratíte v prostoru. Pálku máte jen jednu, můžete ji ale volně přepínat mezi pravou a levou rukou. Než jsem si zvykla, nejednou se mi stalo, že jsem chtěla odpálit rukou, ve které pálka nebyla, a míček si vesele proletěl skrz. Občas se ve vaší blízkosti také objeví poletující dlaždice představující nějaký bonus. Například modrá dlaždice na chvíli deaktivuje všechny lebky a vy je můžete zasáhnutím odstranit. Čím rychleji trefíte všechny cíle v každé vlně výzvy, tím vyšší bude vaše skóre. Na konci pak vidíte časové srovnání se svými přáteli a všemi předchozími celosvětovými hráči. Určitou nepraktičnost vidím v menu, kde máte jednotlivé panely nabídky přímo před obličejem. Rozhodně by bylo vhodnější je mít vzdálenější a v klidu si překlikávat.

Herní režimy

Po vyzkoušení kampaně si můžete kdykoliv zvolit režim Arcade. Klasický arkádový režim na vás bude valit jednu vlnu za druhou. Každou vlnou se samozřejmě obtížnost zvyšuje a vy se ocitáte v nekonečném módu, dokud vám nedojde energie. Druhým typem arkádového režimu je Zen mód, ve kterém nemůžete prohrát, a tak jej můžete využít k cvičení nebo pouhému odreagování. Všechny zasažené hexy se symboly se tu proměňují v růžový lotosový květ.

Posledním typem je pak multiplayer, ve kterém si vybíráte buď co-op režim, ve nimž hrajete jako jeden tým, nebo versus režim, ve kterém se počítají body každému hráči zvlášť. Principem pak je střídání v odpalech. Jeden odpal je váš, druhý vašeho soupeře. Tady se skutečně projeví vaše schopnosti, za každé promáchnutí nebo nepovedený odpal budete potrestáni malým přídavkem bodů. Do hry to pak přináší skvělou variabilitu. Každý soupeř je totiž jiný.

Celým Racket: Nx vás doprovází různé techno skladby, které se k celé hře dobře hodí. Pokud si ale budete chtít poslechnout vlastní písničky, stačí si je nahrát do složky se hrou a v menu si je pak pustit. Ocenit musím také velmi povedený 3D zvuk, který vám vždy řekne, kde v prostoru míč narazil.

Racket: Nx je sportovní míčovou hrou, která naplno využívá prostorový potenciál virtuální reality. Herní principy jsou jednoduché, a přesto zábavné, vyvolávající soutěživost a snahu pokořit rekord. A to ať svůj, tak jiných hráčů. Velkým plusem také je, že není potřeba mnoho prostoru. Jedná se spíše o prostorově statickou hru, kde vám stačí se otáčet a jen mít dostatek místa na máchání – odpalování míče rukama.

• grafické prostředí
  • využitý potenciál VR
  • člověk si i zacvičí
  • po čase repetitivní
  • panely nabídky jsou příliš blízko
  • Datum vydání 17.07.2018
  • 0.0

Marcela Grázová

Její první herní zkušeností byl pravděpodobně Tetris, avšak v dětství milovala strategické hry a online FPS, či MMO. Nyní už hraje jen singleplayer a díky recenzím objevila široké spektrum zábavných indie her, nad kterými dříve spíše ohrnovala nos. Vystudovaný farmaceut, milovník fantasy & sci-fi knížek a seriálů, náruživý cestovatel a motorkář.