kompletni-hra

Recenze deskovky Labilní jednorožci

20. 12. 2022
Zdroj náhledu: Tlamagames

Jedinečná karetní hra, kde se to hemží jednorožci, o kterých se vám ani nesnilo. K tomu plno zábavy při hraní s přáteli. To jsou Labilní jednorožci. Že jsou jednorožci veselí a neustále pozitivně naladění koníci s rohem? Rozhodně ne ve hře Labilní jednorožci. V trochu bláznivé a chaotické hře se jednorožci představí jako nevypočitatelní, drsní a hlavně neuvěřitelně soupeřiví. A přesně takoví musíte být taky, jestli chcete vyhrát.

Strategická a zábavná karetní hra

Labilní jednorožci představují originální a zábavnou party hru. Do hry se může pustit 2 až 8 hráčů. Pochopení principu hry je velmi jednoduché, a i když zde fungují lehké prvky strategie, jde především o pořádnou zábavu. Cílem je totiž vytvořit pomyslnou armádu jednorožců, která bude lepší než u soupeřů.

Herní doba vychází zhruba na půl hodiny. To však platí hlavně v základu, než dokážete naplno využít schopnosti všech karet v balíčku. Až se pustíte do složitějšího kombinování a používání všech výhod a kliček při cestě za vítězstvím, může hra zabrat klidně i jednu hodinu.

Za tu dobu stihnete přidat hned několik jednorožců do své stáje a používat kouzla. Ta dokážou vyvolat dramatický chaos a úplně zamíchat aktuální situací a rozložením sil. Zdánlivý náskok tak může během jednoho kola zmizet, jako když jednorožec mávne svým rohem.Nejdřív se musíte seznámit s několika základními pojmy a efekty jednotlivých karet. To je důležité pro vytvoření správné strategie a připravení takové kombinace, která bude pro protivníky ničivá. Hra je určená pro hráče již od 8 let, protože pravidla jsou v zásadě jednoduchá a jde hlavně o osvojení si schopností jednotlivých karet.

Epicky zpracované karty přináší hru plnou emocí

Na hře potěší především vizuální stránka. Ilustrace jednorožců včetně dalších karet jsou krásně zpracované a mají své jedinečné kouzlo. Jednorožci ve hře totiž nejsou naleštění a dokonalí jako v pohádkách, ale mohou být krvelační, tlustí nebo děsiví. Zkrátka nikdy nevíte, na jakého dalšího jednorožce v balíčku karet zrovna narazíte.

Začátek, kdy máte ve své pomyslné stáji jednoho malého jednorožce, vypadá nevinně. S každým tahem máte příležitost přidat si do své sestavy dalšího jednorožce. K tomu přidáváte vylepšení, či naopak zhoršení nebo magii a reakce. Každá kombinace je jedinečná, takže si u hry užijete plno zábavy i ve chvíli, kdy hrajete už několikátou partii. Vítězství přichází často ve chvíli, kdy máte stáj se sedmi jednorožci.

Přisprostlá edice pro odvážné hráče

Protože jsou Labilní jednorožci výbornou hrou na party, rozhodně stojí za zmínku jejich peprnější verze. Jedná se o přisprostlou edici, kde jednorožci nejsou nevinní ani trochu. Naopak jde o pěkné chlípníky a sprosťáky. V balíčku je v tomto případě 135 karet a skoro na každé z nich najdete drsný vtípek. A jestli se toho nebojíte a chcete si tuhle karetní hru ještě více okořenit, jsou k dispozici i volitelná svlékací pravidla.

Ještě více zábavy díky rozšířením

Až vám přestane základní balíček 100 karet stačit, přichází na řadu rozšíření. Do hry si tak můžete přidat jednorožce z bájí, draky, duhovou apokalypsu nebo ještě více dobrodružství. Rozšiřující balíčky obsahují 54 karet a přinesou zcela novou zábavu i výzvy do hry. Karty jsou opět s příjemnými a vtipnými ilustracemi, aby bylo hraní maximálně záživné.

• ilustrace
  • vytváření různých komb
  • delší herní doba než je uvedeno