Splinter Cell remake - nové logo

Splinter Cell remake aneb dočkáme se někdy?

12. 6. 2024
Zdroj náhledu: igdb.com

Sam Fischer patří mezi ikonické postavy a zaslouženě od roku 2003 zaujímá své místo mezi dalšími legendárními charaktery, jako jsou Isaac Clarke, Doom Slayer, Lara Croft, Duke Nukem, Daniel Garner a další. Přestože série Splinter Cell byla mezi hráči i kritiky populární, společnost Ubisoft se rozhodla ukončit vývoj jiných her z tohoto univerza. Za tímto rozhodnutím stál poslední díl s názvem Blacklist, který se objevil v roce 2013.

Ten byl komunitou přijat kriticky kvůli grafickému zpracování, hratelnosti, novému dabérovi a celkové zastaralosti. Uvedené problémy vedly k tomu, že Blacklist nedosáhl takových tržeb, jež by se společnosti líbily. Fanoušci však dlouhá léta netrpělivé vyčkávali na dobu, kdy se jejich oblíbený operativec vrátí. Jak léta plynula, někteří hráči se začali smiřovat s myšlenkou, že se Sam Fischer už nikdy neobjeví, a začal postupně upadat do zapomnění. Podobná věc se stala i s Beyond Good & Evil 2, který byl poprvé oznámen v roce 2008, a po 15 letech o něm stále nic nevíme.

Vzkříšení série

Vše se ovšem změnilo v roce 2021, kdy Ubisoft Toronto oznámil oživení série skrze remake prvního dílu. Tenkrát jsme se díky zahraničnímu novináři Mikelovi Reparazovi, který vyzpovídal vývojáře, dozvěděli důležité informace. Splinter Cell remake bude od základu přepracovaný pomocí interního enginu Snowdrop, na němž už běží Avatar: Frontiers of Pandora a očekávaný Star Wars Outlaws. Autoři remaku od enginu očekávají, že přinese lepší vizuální efekty, hratelnost nové generace, dynamické osvětlení a stíny charakteristické pro tuto sérii. Kromě toho jsme se dozvěděli, že chtějí zachovat lineárnost a nebudou z toho dělat otevřený svět, včetně toho, že si dali záležet na stealthu:

Přestože jsme stále v nejranější fázi vývoje, snažíme se zachovat ducha prvních her, a to ve všech oblastech dodávajících ranému Splinter Cellu jeho identitu. Hru od základu přebudujeme, aktualizujeme grafiku a některé designové prvky, abychom vyhověli pohodlí a očekáváním hráčů. Zachováme ji lineární jako původní hry a neuděláme z ní otevřený svět. Jak můžeme zajistit, aby noví fanoušci mohli vzít do ruky ovladač a zamilovat si hru a svět hned od začátku?

Splinter Cell byl průlomem v oblasti stealth akcí – jak zmínil Matt, jednalo se o redefinici stealth s velkým důrazem na to, aby byla tato základní hratelnost správná a aby byl splněn ideál: být duchem. Je pro nás důležité zachovat pocit mistrovství tím, že podporujeme hráče, kteří pozorují situace, vytvářejí svůj plán, používají své gadgety a kreativně přelstívají nepřítele, aby se vypořádali s výzvami, které jsou jim předkládány. V ideálním případě skončí na druhé straně, aniž by si někdo uvědomil, že jste tam vůbec byli. To je podstata hry Splinter Cell.

Výše uvedené komentáře jsou pouze menší úryvky z rozsáhlého rozhovoru. Bohužel se jednalo o jediné zprávy, které jsme o Splinter Cell remake dostali. Zpočátku nedostatek informací vypadal nevinně, přece jenom šlo o prvotní sdělení, že se chystá velkolepý návrat. Hodně lidí si proto říkalo, že jakmile bude něco nového, určitě nám to společnost sdělí… jenže Ubisoft si vesele mlčel dál.

Připomenutí své existence

17. listopadu 2022 oslavila značka Splinter Cell dvacáté výročí svého založení. Člověk si mohl myslet, že není lepšího dne, kdy představit novinky o chystaném remaku, než během této velkolepé události… chyba. V rámci oslav společnost vydala nové video, v němž se zamýšlí nad celou sérií. Jeho součástí byla i pětice raných concept artů z připravované hry, které vypadají fantasticky.

zdroj obrázku: Ubisoft

Přitom jsme se dozvěděli, že Ubisoft chce zachovat stejný zážitek jako u původního titulu z roku 2002 a zároveň přidat vylepšené funkce z pozdějších dílů. To bude pravděpodobně zahrnovat hromadné zabití, které se poprvé objevilo v Conviction z roku 2010, a že chtějí dát hráčům více možností, jak deeskalovat různé situace, aniž by museli vidět otravný nápis „Konec hry“. Tím to vše skončilo.

Lidé přestávají věřit

Kromě uvedených snímků jsme žádné jiné informace nedostali. Během celého roku 2023 Ubisoft Toronto neustále mlčel a nepředával žádné zprávy o vývoji. Lidé kvůli nedostatku zájmu ze strany vývojářů začali být pozvolna skeptičtí. Na redditu vzniklo několik vláken, kde fanoušci horlivě rozebírají, jestli vůbec Splinter Cell remake existuje.

Comment
byu/AdMysterious6635 from discussion
inSplintercell

Někteří uživatelé poukazují na skutečnost, že kvůli tomu, jak Ubisoft dal značku k ledu, jsou pro ně mnohem výdělečnější série jako Far Cry nebo Assassin's Creed. Jejich obava byla ještě posílená po vydání prozatím posledního dílu AC Mirage. Jiní tvrdí, že se na hře již nepracuje, neboť opravdu dávají přednost silnějším značkám. Těm oponuji další, že se na remaku stále pracuje, ale že na něm dělá menší počet vývojářů. Kde je pravda, bohužel nevíme, neboť jak jsem zmiňoval na začátku odstavce, vývojáři jednoduše mlčeli a nechali své věrné fanoušky v nevědomosti.

Objevilo se menší světlo naděje?

V dubnu letošního roku kolovala internetem spekulace, která hovořila o tom, že se Splinter Cell remake může objevit na předváděcí akci Ubisoft Forward. Fanouškům se objevilo menší světlo naděje, že se dozví nejnovější informace a tím pádem se potvrdí existence projektu. Jak to ve skutečnosti dopadlo, všichni víme.

Ubisoft Forward, který se konal 10. června, je již za námi a nic jsme se nedozvěděli. Jednalo se o skvělou příležitost, při které byla šance udělat velkolepé ohlášení, jenže to se nestalo. Během události nepadla žádná zmínka o remaku a vývojáři stále mlčí. Ubisoft Toronto si s námi hraje takový věřte nevěřte – „je naše hra fikce, nebo je založena na skutečnosti?

Michal Mráz

Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.