Supraland Six Inches Under – v kůži instalatéra

19. 3. 2022

Logická, zábavná a s krásnou grafikou. Takto by se dala popsat hra od studia Supra Games. V roli malého panáčka, konkrétně instalatéra, který je velký asi tak jako krabička od sirek, se vydáme zkoumat podzemní město. Budeme řešit tajemné hádanky a pokusíme se pomoct obyvatelům města, které sužuje spár chamtivého starosty. Budeme muset zapojit mozkové závity, důvtip a vynalézavost, abychom se dostali až na konec. Vyplatí se zahrát si hru Supraland Six Inches Under? To se dozvíte v naší recenzi.

Krásný den, co by se mohlo pokazit?

Vzbudíme se jako instalatér, který se stejně jako ostatní připravuje na velký den. Všichni obyvatelé městečka čekají na vypuštění rakety, která poletí… no, ehm, ne úplně do vesmíru, jelikož vesmír takto miniaturních panáčků je trochu jiný než ten, který známe. Každopádně chystáme se na start rakety. Ten dopadne úspěšně, jenže poté se začíná náš svět otřásat a bortit. Musíme se všichni okamžitě evakuovat. Abychom unikli, je třeba otevřít poklop, a kdo jiný by to měl udělat než náš milý instalatér. Jdeme tedy pomoct našim obyvatelům uniknout. Najednou se pod námi propadne sklo a my padáme hluboko dolů do propasti. Velmi, velmi, velmi hluboko. Přesněji 15,24 cm. Tato narážka by byla vtipnější, kdybychom měli všude zavedený metrický systém.

Nejdříve budeme zmatení… ale později, později budeme ještě zmatenější

Jelikož se jedná o hru stylu Metroidvania, zpočátku budete potřebovat spoustu schopností, které vám umožní pozdější postup. Ty však budete muset někde koupit. K tomu potřebujete peníze, které jsou poschovávané na různých místech. Proto budete muset prozkoumávat různá zákoutí a najít dostatečný obnos, abyste se posunuli dál. Je důležité nehledat v tom žádné složitosti. Nejdříve budete nakupovat jednoduché věci, jako třeba schopnost ohnutí kolen, abyste se mohli pokrčit nebo mít vyšší skok. Při sbírání peněz budete řešit různé hádanky a kombinovat je s uměním skákat.

Později se vydáte do širšího světa, ve kterém najdete spoustu pomůcek. Ty vám pomohou při dalším postupu. Některé hádanky jsou poměrně složitější a při postupu se může občas stát, že si nebudete vědět rady. Neradi to přiznáváme, ale i my jsme si museli občas pomoct a podívat se na nějaký ten návod, bez něj bychom u hádanky trčeli ještě možná doteď. Některé levely a secrety jsou dělané pro vaše budoucí já, které musí mít další nástroje pro postup. Proto budete občas zmateni a budete se vracet zpět, abyste našli jinou cestu, jelikož tahle zkrátka není ještě pro vás. Možnost otevřeného světa je sice hezká myšlenka, ale občas se v něm budete ztrácet, což může být velmi frustrující.

V krásném miniaturním světě

Pokud jde o hratelnost, nemáme zde co vytknout. Supraland Six Inches Under vás překvapí tím, jak velkou máte možnost prozkoumávat svět. Skoky a plazení vám dají možnost dostat se na různá místa. Pozdější vylepšení vám umožní dostat se ještě dál. Jelikož jste opravdu maličcí, umožňuje vám to dívat se na svět z úplně jiné perspektivy. Zápalka od sirek je vysoká, v kleci pro křečky je postavené celé město a každá obyčejná věc je využitá jako nejrůznější pomůcka. Po grafické stránce je hra nádherně zpracovaná a nemůžeme jí vytknout téměř nic. Pokud jde o bugy, pár jsme jich tu našli, avšak jednalo se spíše o menší drobné chybky, které byly zaviněny překombinovaností. Ovladatelnost je jednoduchá a myslíme, že by se mohla líbit i mladšímu publiku, jen při řešení logických hádanek se dost zapotíte.

První díl versus pokračování

Pokud máte pocit, že je před začátkem hry třeba projít ještě první díl s názvem Supraland, nemusíte se bát. Příběhová linka tohoto dílu je dost odlišná. Také je potřeba se zmínit, že oproti minulému dílu zde máme většinu hudby vytvořenou speciálně pro hru, což jí dodává také velké plus. Čistý gameplay této hry vám zabere minimálně osm hodin, a když říkáme minimálně, myslíme tím, že je velice nepravděpodobné, že ji projdete za tak krátký čas. Pokud se zaseknete u prozkoumávání nebo řešení nějaké hádanky, může se herní doba protáhnout až na dvacet hodin. Achievementy jsou zde snadno dosažitelné a při plnění některých z nich se dokonce i pobavíte, ale při některých vám bude rozum stát. Bojová stránka hry je zde minimální, zato se zde dá využít veškerého vašeho vybavení, které máte, a tím si celkem snadněji dopomoci k vítězství.

Supraland Six Inches Under je zábavná logická hra, ve které musíte zkoordinovat svoji hlavu i ruce. Najdete zde různé zábavné komické scénky a dostanete možnost pomoct některým obyvatelům. Budete čelit různým výzvám a objevovat nová tajemství miniaturního světa. Řešíte zde hádanky, které jsou někdy jednoduché, jindy zase trochu obtížnější. Frustrace zde může nastat v okamžiku, kdy si nevíte rady a poté zjistíte, že nemáte ještě potřebné vybavení k tomu, abyste level prošli. Pokud však máte rádi logické hry nebo pocit, že hrajete ve zmenšeném světě, rozhodně hru doporučujeme.

• příjemná grafika a atmosféra
  • vtipné scénky
  • ovladatelnost
  • logické hádanky
  • ve hře můžete být dost často zmatení
  • frustrace z nedostatku vybavení
  • nepřehlednost
  • Datum vydání 14.01.2022
  • 0.0

Anežka Ebrová

Anežka je hráčka již od dětských let. Její vášeň propukla již na základní škole díky školním počítačům, kde ztrácela pojem o časoprostoru. Mezi její první herní lásky patří série Half-Life. No a jak se říká, stará láska nerezaví. Hry od Valve prostě zbožňuje stejně jako střílečky a skákačky. Mezi její další koníčky patří hlavně sport, cestování, knihy a deskovky. Avšak její láskou zůstávají vždy hry, stejně jako pivo - tanková Plzeň 12° středně vychlazená.