Wintermoor Tactics Club – tahové Dračí doupě

Share on facebook
Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet
Zdroj: EVC Games

Každý už určitě někdy hrál legendární českou stolní hru jménem Dračí doupě, nebo o ní alespoň slyšel. Tato proslulá fantasy hra na hrdiny vychází z americké předlohy Dungeons & Dragons, zkráceně D&D. Každému hráči je přidělena jedna fiktivní postava a společně jako družina cestují po imaginárním fantasy světě pod dohledem tzv. Dungeon Mastera neboli Pána jeskyně. Tento jeden hráč je zodpovědný za vyprávění příběhu a vedení celé skupiny. Určuje události a výsledky interakcí ostatních hráčů s NPC či děsivými monstry a rozhoduje také o akcích při nalezení pokladu apod. Jednoduše jeden člověk vytváří děj a určuje celý spád hry, zatímco se ostatní vžijí do rolí svých vymyšlených hrdinů a objevují svět plný nebezpečí. Wintermoor Tactics Club si bere tuto hru jako základ své zápletky a přidává k ní prvky vizuální novely spolu s taktickými tahovými souboji.

Wintermoor Tactics Club – roleplay gif
Wintermoor Tactics Club – tahovka gif

Zdroj: EVC Games

Netradiční školní kluby

Příběh se točí okolo jednoho školního klubu akademie Wintermoor, jehož členy jsou Alicia, Colin a Roguey. Po škole se sejdou v klubovně, kde tráví svůj čas hraním hry Dungeons & Dragons. Každá z hlavních postav má svůj osobitý charakter, se kterým se velice brzy seznámíte. Alicia je vzornou přátelskou studentkou s vysokým smyslem pro spravedlnost. Colin je naopak lehce nedůvěřivý a drží si ostatní rád od těla. Roguey je typický vandal a provokatér, kterého budete několikrát tahat z průšvihů. Zápletka spočívá v tom, že trochu trhlý pan ředitel s podezřelým chováním vyhlásí povinný turnaj v koulované, kdy bude každý poražený klub ihned rozpuštěn. Protože je taktický klub plný nerdů a sportovních antitalentů, musejí všichni členové zapojit svou bohatou fantazii a vymyslet vhodnou strategii proti svým silným soupeřům. Během turnaje stanete tváří v tvář klubům, jako jsou psychičtí detektivové, mladí monarchové, jezdecký klub, kluby nové vlny uznání či zvířecí identifikace aj.

Důležitá je znalost

Ať už jde o hraní D&D nebo střety v turnaji, souboje probíhají na šachovnicovém poli jako taktická tahová strategie. Nejprve útočíte vy, poté vaši soupeři, a takto pořád dokola, dokud jedna strana nepřijde o všechny své pěšáky. Důležitou součástí tak bude strategie, logické uvažování, správná znalost všech schopností a následná volba, se kterou figurkou kam táhnete. Každá ze sedmi hratelných postav má své určité specializace a podle toho, jestli se jedná o čarodějku či například zloděje, musíte dobře rozvrhnout své síly. Některé postavy útočí na dálku a mají nižší počet životů, jiné naopak útočí pouze na blízko, ale zato je jen tak něco neskolí. Wintermoor Tactics Club se postupně bude rozrůstat o nové členy, ale abyste je naverbovali, budete je muset nejprve poznat, zjistit jejich osobní problémy a pomoct jim, což je zábavný způsob odreagování se od všech těch střetů.

Svou taktiku tak můžete vést různými způsoby. Rozmanitost hracích figurek vám dává několik možností, jak se vypořádat s hordami nepřátel. Ať už je nejprve omámíte hypnotickými vlnami nebo zvolíte cestu rychlého vybití, ne vždy to bude tak jednoduché, jak se může zdát. Nepřátelé mají mnohdy tuhý kořínek nebo překvapí nečekanými útoky o obrovské síle. BUM, všechno taktizování je najednou v háji. Co mě docela vytáčelo, je nemožnost při takové situaci, kdy se vám rozpadl celý plán a víte, že zkrátka nevyhrajete, uprostřed boje jakkoli odejít. Můžete si restartovat celý tah nebo se o jeden krok vrátit, ale chybí zde možnost souboj spustit od začátku. Budete tak muset přetrpět prohranou bitvu a až potom, co dostanete naklepáno, zkusit své štěstí znovu. 

Speciálními souboji jsou výzvy. Před zahájením každé potyčky si pečlivě přečtěte pokyny, protože právě v nich se skrývají podmínky, jako například počet kol, nejvyšší utržení zranění, maximální počet úmrtí apod. Pokud se vám tyto podmínky podaří splnit, dostanete odměnou medaile a vybavení. To samozřejmě svádí k myšlence, že si během hry můžete ony artefakty a další odměny na postavách libovolně měnit. Bohužel vás zklamu, ale není tomu tak. Je trochu škoda, že tento systém autoři nedovedli více k dokonalosti a neumožnili nám získávat více lootu a ten následně přiřazovat své družině. No, nemůžeme mít vždycky všechno.

Méně v jakém slova smyslu

Wintermoor Tactics Club je dělen na kapitoly, během kterých vás samozřejmě čeká více jak čtyřicet soubojů a výzev, ale také rozvíjení příběhu skrze dialogy s ostatními postavami. Jelikož je tato část hry tvořena jako vizuální román, připravte se na hodně, ale opravdu hodně textu. Chápu, že spojitost s D&D sama o sobě vybízí k sáhodlouhému vyprávění, ale u obecných dialogů mezi středoškoláky ho přece tolik nepotřebuji. Něco jiného je vyprávění loru při hraní kampaně v klubovně a oproti tomu pokec se známým na chodbě. Mnoho rozhovorů mě upřímně nebavilo a nezaujalo natolik, abych je rychle neproklikala. To ovšem neznamená, že vás nebudou zajímat také. Určitě se najde spousta hráčů, kteří si rádi přečtou každé jediné slůvko.

Někde málo, tady moc

Dabingu se zde vážně nedočkáte, ale to není u typu vizuálních novel žádné překvapení. Zato naopak hudba je zvolena docela vhodně, a i když se v určitých částech opakuje stejná smyčka, nějak jsem nezaznamenala, že by mi to vadilo. Nebezpečná cesta ještě nebezpečnějším imaginárním fantasy světem si zaslouží také sladěnou hudbu, a to přesně zde dostanete. Mé oko zaujaly i různé efekty při sesílání kouzel a útoků během bojů a samotný vizuál nepřátel, který bohužel na druhou stranu není zas tolik rozmanitý, jak bych si přála. Kromě střetů s jinými kluby se budete potýkat se stále stejnými monstry v několika soubojích po sobě, než se repertoár rozšíří. Právě fantasy téma nabízí tolik různých možností a tvůrci z nich využili hrozně málo.

Wintermoon Tactic Club – Colin
Wintermoon Tactic Club – Jacob

Zdroj: EVC Games

Abych se také dostala k celkovému vzezření, grafika neurazí, ale ani nenadchne. Vážně se mi líbilo ztvárnění postav při představování nebo při rozhovorech, ale zatímco jsou protagonisté vytvořeni s velkou péčí, okolní prostředí je na tom přesně naopak. Mapa akademie nabízí hned šest lokací, od kolejí, knihovny, parku a arény až po učebny a hlavní budovu. Když se procházíte po okolí, všímáte si jakoby nedokončených detailů, které jsou buď takto schválně a tvůrci neměli zkrátka potřebu je více dotáhnout, nebo na to nebyl čas. Skoro prázdná učebna výtvarného ateliéru nebo backstage školního divadla mluví za vše.

GP uvozovky

Wintermoor Tactics Club je zajímavou taktickou hrou se spletitým příběhem, prokreslenými postavami a spoustou výzev. Zahrajte si na Pána jeskyně, sepisujte příběhy pro své přátele, a hlavně přežijte střední školu bez újmy, nebezpečí totiž číhá na každém kroku. Pro mě někdy až zbytečně dlouhé a nudnější rozhovory spolu s dojmem nedokončenosti pozadí a nemožnosti si během střetu celý pokus restartovat lehce kazí celkový dojem jinak zábavné tahovky.

Klady

zajímaví protagonisté s vlastními charaktery
hudba
poutavé souboje přinášející výzvy
vizuální zpracování postav

Zápory

nemožnost restartování celého pokusu během souboje
dojem nedokončenosti pozadí
některé rozhovory by mohly být kratší
0

Doporučujeme

Share on facebook
Sdilet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn