Zombie Shooting Star

Zombie Shooting Star – anime holka s houpajícími se prsy proti zombíkům

21. 10. 2023

Existují hry, které mají za cíl pobavit a znehodnotit svého hráče způsobem, že se bude cítit jako vyždímaná houba pohozená do rohu místnosti. Zombie Shooting Star od Twins Halo je přesně tím titulem, jejž chcete hrát na odreagování, ale místo toho prokopnete stolní počítač a budete několik hodin nenávidět svět. Co je na tom nejhorší? Jakmile se zklidníte, první, co uděláte, je, že tuto šílenost znovu pustíte.

Třetí osoba, velká prsa a zombíci

Mutant Core je gen infikující živé bytosti a měnící je v příšery. Bohužel pro lidstvo, tento virus putuje vesmírem na troskách zničené planety. Na planetě Unia lidstvo vymyslí operační plán, jak zbytek tohoto odporného viru zničit. Stanete se tedy Rudy, bojovnicí této unie, jež cestuje mezi vesmírnými troskami a likviduje všechny nakažené, aby zabránila dalším problémům. Zní to zajímavě, že? Zombie Shooting Star žádný příběh nemá a tyto informace, jak jsem zjistil z manuálu, jsou vlastně jediné, co budete vědět.

Primem je totiž něco úplně jiného – běhat se sexy kočičandou, jež má největší detail na houpající prsa a zbraňový arzenál, který se nebojí použít. Nepřátele ničí bláznivými úskoky, střelbami do hlavy, rychlým přesunem a házení bombami. Absolutně nevím, ani kam titul zařadit, protože Rudy je znázorněna skoro až na hraně 18+ a některé momenty, především úvodní obrazovky, jsou natolik explicitní, že si nejsem jistý, kam až jsem hrdince mohl koukat. Není to hra pro dospělé jako spíše pro puberťáky, erotika zde má své hranice a čistě nahotu neuvidíte.

Střelba, výbuchy a hopsání

Na to, jak podivně hra výše vyzněla, se ve skutečnosti jedná o velice sofistikovanou střílečku s hromadou skoků. Rudy sbírá po mapě zbraně, kterými kropí nepřátele, již se jí staví do cesty. Od jednoduchých zombíků přes obrněné až megapotvory, na jejichž zničení je potřeba použít nějaký ten trik, aby pošly. Třeba hodit jim bombu do úst, aby se zničily zevnitř. Míření hra zvládla na výbornou, dokonce je zapracováno i na zpětném rázu. Dvakrát na jedno místo tedy střelíte, ale ne, pokud to budete zkoušet za sebou. Jestli si myslím, že jsem odhalil nějaký zlatý grál, tak rozhodně v podobě výbušnin. Granáty jsou obrovským spořičem času a stejně jako u munice jich je nekonečno.

Obnovují se v jiném časovém horizontu. Máte na ruce vždy dva, a když je použijete, trvá přibližně deset vteřin, než vám naběhne další. Jakmile se je naučíte používat, máte rozhodně napůl vyhráno, vzhledem k jejich poškození oproti zbraním. Ty se sice liší typem, ale funkčně jsou přesto stále stejné.

Titul zdobí skákání a pohyb po mapě, pobíhání podél zdí, odrážení od trampolín nebo prostřelování se zdí. Vše je velmi rychlé a je nutné mít naprosto skvělou koordinaci ruky a oka. Nebojte se, ovládání je velmi snadné a snaží se hráči pomoci co nejvíce. Kupříkladu při pobíhání po zdech se Rudy drží sama a postupně klouže dolů, než přeskočíte na jiný bod. Hratelnost je zajímavá, jednoduchá a hrozně nakažlivá.

Zombie Shooting Star má ale velmi špatnou technickou stránku

Zatímco ostatní náležitosti zní hezky a příjemně, technický stav je špatný. Kamera si občas dělá, co chce, a skočit do prázdna kvůli tomu, že nejste schopni řádně upravit pohled, je běžnou záležitostí. Kamera se sama protočí, rychle se dezorientujete a spadnete do prázdna. Tím se okamžitě vrátíte k poslednímu checkpointu. Jednu oblast jsem musel hrát patnáctkrát, a to ne kvůli svojí neschopnosti, nýbrž kvůli tomu, že kamera se bugla a já jsem propadl do neznáma. Nebo při kombinovaných skocích, což je základní kámen hry, se Rudy občas odrazí sama od sebe dvakrát. Nemáte šanci, protože si titul udělal něco po svém, nikoliv po vašem. Další příklad je prolézání už vyčištěné oblasti, kde se na půl vteřiny sekne obraz a najednou jsou všude kolem vás zabití zombíci. Hra tak není úplně plynulá.

Technický stav je více než tristní, a i když by to mohlo znít a vypadat dobře, právě toto sráží titul o pár hodnoticích bodů. Vizuálně se jedná o vcelku zdařilou záležitost. Není to žádné mistrovské dílo, ničemu to ale nevadí. Zombíci vypadají dobře, Rudy vypadá skvěle, megabrouci vypadají skvěle. Rozmanitost oblastí, kterými se prochází, sice není bůhvíjaká, naštěstí to není ale jedno a to samé. V minimálních obměnách je v tomto případě síla.Se zvukem je to ošemetné. Japonský pop rock, techno, metal. Titul vsadil na masakrózní energetickou hudbu, jež vás v něčem natolik rychlém, jako je Zombie Shooting Star, žene kupředu a nedává vám šanci vydechnout. Do toho je zde dabing protagonistky, respektive její pištění. Dá se na to zvyknout, jen to chvilku trvá.

Zombie Shooting Star je pro mě překvapením. Titul je zábavný, živý a svižný. Pokud se oprostíte od sexualizace hlavní postavy a jejího velmi plynulého houpání prsou, máte zde dobrou střílečku. Jenže ten technický stav je skutečně tristní. Až nedokážu spočítat, kolik chybek se dá najít v jinak dobré hře, již zdobí skvělá hudba.

• Rudy je sympatická hrdinka
  • super živá hudba
  • střílečka zombíků se skákacími prvky je skvělá kombinace