Sekiro: Shadows Die Twice - náhled

Anime adaptace hry Sekiro: Shadows Die Twice se ukázala v prvním traileru

22. 8. 2025
Zdroj náhledu: FromSoftware

Fanoušci FromSoftwaru či dalších soulslike záležitostí si mohou stěžovat na ledacos, ale na nedostatek obsahu to zpravidla nebývá (není-li samozřejmě řeč o Bloodbornu a jeho verzi pro počítače či přímo pokračování). Řadu fandů proto jistě potěšilo před pár měsíci také oznámení, že se nejúspěšnější svět této značky, Elden Ring, dočká hraného filmového zpracování. Navíc se možná ani nebude jednat o tradiční přeplácané blockbusterové podání, jelikož režie se má chopit Alex Garland, který momentálně pracuje na druhé části filmu 28 let poté a který je známý svým spíše komornějším a artovějším stylem. Jeho verzi Elden Ringu navíc zaopatří artové studio A24.

Nyní však fanoušci dostali v rámci letošního Gamescomu další relativně povzbudivou zprávu. Adaptace se má dočkat i Sekiro: Shadows Die Twice, nikoliv ovšem hrané a filmové, nýbrž formou seriálového anime. Jenže zatímco přijetí traileru se jeví pozitivní, jak celý projekt dopadne není moc jisté. Produkci má na starosti studio Qzil.la, do klíčových pozic byly obsazeni zkušení tvůrci, přičemž třeba režii obstará Kenichi Kutsuna známý jako zkušený animátor podílející se na anime Naruto či Fullmetal Alchemist, a přinejmenším do tří hlavních rolí (Vlka, Kura a Genichira) se vrací jejich původní japonští dabéři. Jenže celý trailer má dva větší problémy. Jednak bude seriál zdá se adaptovat klíčové momenty ze hry, jež je sice ze všech děl od FromSoftwaru nejvíce výpravná, stále ale staví primárně na skvělé hratelnosti než na příběhu. Jelikož se tedy nebude jednat o dějově výrazněji originálnější počin (čili že to nebude např. prequel), styl vyprávění bude dost možná působit kostrbatě. 

Avšak tím, co pozornější diváky zarazilo více, byl samotný vizuální styl. Do jisté míry se samozřejmě jedná o tvůrčí stylizaci, i tak ale kresba místy působí ploše, patrně kvůli nedostatečnému stínování. Obecně pak animace občas vypadá spořivě, skoro až lacině či nedokončeně. Komunita se kvůli tomu následně názorově rozštěpila, kdy jeden tábor hledal vysvětlení na oficiálních stránkách produkčního studia. Qzil.la totiž není nikterak známou společností, dosud dala vzniknout jen hrstce kratších projektů. Na jejich webu se pak dá dočíst, že se snaží posouvat technické hranice průmyslu a využívají nejnovější technologie, jakou je i umělá inteligence. Lidé poté začali spekulovat, že právě použití (potenciálně generativní) AI by vysvětlovalo poněkud zvláštní snímky mezi klíčovými body v pohybu během soubojů, kdy mají postavy kupříkladu šest prstů. Zdeformované figury ovšem nejsou v rámci těchto tzv. inbetween snímků nic neobvyklého, jelikož mají zdůrazňovat rychlost pohybu nebo sílu úderu. Vyostřující se debatu potom mělo zklidnit oficiální vyjádření, že na žádné použití AI při produkci nedojde a že se má jednat o čistě ruční 2D animaci.

Tak či onak, soudit knihu podle obalu se nemá. O kvalitách traileru si ostatně musíte udělat představy sami, přičemž ani ten nemusí o finální podobě seriálu nikterak vypovídat. Sekiro: No Defeat, jak zní nový podtitul, navíc nemá zatím ani oficiální datum vydání, takže tvůrci snad budou mít dostatek času na doladění všech nedostatků a nikdo při produkci nezaváhá. Protože jak dobře víme, zaváhání znamená porážku. 

Jiří Kašpárek

Příležitostný hráč, který si tituly vybírá velmi selektivně. Baží po kvalitních příbězích zkombinovaných s perfektními mechanikami, a proto je Sekiro: Shadows Die Twice jednou z jeho srdcovek. Vždy ale dával přednost jednostrannější formě kontaktu s audiovizuálním uměním – filmům. Láska k nim ho dokonce dovedla ke studiu filmové vědy, kde naplno zakusil krásy i méně známých kinematografií z různých koutů světa. Vždy se však rád vrátí ke starému dobrému mainstreamu, ať už jím je téměř cokoliv.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.