Alice in Borderland: 3. série slouží jako zakončení seriálu, který adaptuje stejnojmennou mangu. Značku má pod sebou streamovací gigant Netflix. První řada v roce 2020 představila brutální svět, kterému o rok později začala konkurovat Hra na oliheň. Nemilosrdné hry, jež mohou člověka připravit o život, jasně stanovily, v jakém duchu se bude příběh odehrávat. V bezpečí není žádná postava a smrt si může přijít pro kohokoliv. Nyní se fanoušci dočkali velkolepého finále, které uzavře šestiletou cestu této adaptace.
Nečekané žolíkové změny
Třetí série oproti předchozím dvěma vystupuje z řady. Jedním z hlavních rozdílů je počet epizod, který se snížil na šest. Následně se mění celkové uchopení příběhu a návaznost na předchozí dění. Závěrem druhé série se hlavní postavy po dokončení všech her dočkaly vytouženého návratu do reálného světa. Háček byl v tom, že jejich vzpomínky na Borderland zmizely a pouze žolík byl jediným pojítkem na finále. To se také potvrdilo a příběh mohl pokračovat s poslední kartou, která skrývá mnoho proměnných. Arisu v podání Kenta Yamazakiho otevírá dveře zdánlivě uzavřené etapě jeho života. Za pomoci univerzitního asistenta Ryujiho, který se zajímá posmrtným životem, se hlavní hrdinové pomalu dostávají ke svým vzpomínkám. Problém nastává v moment, kdy je Usagi unesena a násilně donucena vrátit se do nebezpečného světa.
Arisu se jako správný manžel vydá svoji milou zachránit, přičemž potká Bandu. Toho si diváci mohou pamatovat z druhé série, ve které se stal jedním z vítězů vězeňské hry. Jeho výběr po dokončení druhé řady byl odlišný a zůstal jako občan Borderlandu. Nyní „rekrutuje“ nové potenciální občany do brutálních her. Karta žolíka, jež předává potenciálním hráčům, vzbuzuje podezření o jeho případném zapojení v organizování her samotných. Dalším velkým rozdílem oproti kladně přijatém začátku série jsou postavy. Arisu a Usagi nejsou ve spojení a každý bojuje o svůj život s odlišným složením hráčů. Bolestivým faktem zůstává, že všechny tři navrátivší postavy jsou jediné, které se z předchozího hraní vrací do Borderlandu.


Zdroj: Netflix
Alice in Borderland zbytečně riskuje
Odvážný krok, který scénář udělal, je rozdělení hlavní dvojice. Jejich okolí tvoří kompletně nové tváře a byť jde o sympatické herce, na předchozí obsazení to nestačí. Pokud se jediní dva hlavní hrdinové dostanou do smrtelného nebezpečí, je obtížné věřit, že jim hrozí jakákoliv újma. Napětí není tak velké, jak by se očekávalo a strach o nové neznámé hráče nepřijde během prvních dvaceti minut jejich času na obrazovce. Hry samotné mají zajímavé koncepty a jejich řešitelnost je chytře odůvodněna. Zpracování jako takové už trošku pokulhává a logické a logistické záseky jsou viditelné. Vedlejší postavy se chovají jako hloupé loutky fungující čistě jako další překážka v cestě protagonistů. Přestože se dozvíme, co je vlastně Borderland zač, nijak se dál nepracuje s myšlenkou „zaměstnanců“, kteří hry spravují. Větší měřítko her dosahuje spíše na přirovnání s umělou arénou ze světa Hunger Games, ve které si tvůrce může stvořit cokoliv mu přijde na mysl.
Vizuální stránka dosahuje kvalit předchozích sérií. Výbornou práci si tvůrci dali s formou vysvětlování pravidel jednotlivých her. Znázorňování průběhu pomocí trojrozměrných hologramů přidá na přehlednosti, a divák tak má mnohem jednodušší orientaci. Dramatickou hudbu střídá emotivní, nicméně pokud jde o odchod postavy z povrchu zemského, je cítit na míle daleko. Překvapení nepřichází ani na konci celé série, neboť až podezřele hodně připomíná závěr 3. série Hry na oliheň. Příprava finále funguje dobře, neboť po pěti epizodách, kdy si už nějaký vztah divák k nováčkům vybuduje, přijde to nejlepší z celé řady. Psychické rozebrání a emocionální rána přímo do obličeje ukáže pravou podstatu her. Lidé nejsou karty bez emocí a pokud jde o budoucnost vaši, nebo vašich milovaných, nerozhodujete se racionálně. Díky tomu se také vyjasní mnoho podivných spoilerových záběrů z trailerů a konečné rozuzlení tak dává v rámci žánru smysl.



Zdroj: Netflix
Žolík je poslední kartou, nebo není?
Přestože třetí řada měla být tou poslední, Netflix si nemohl odpustit závěrečnou třešničku na dortu. Dojení populárních značek je lákavější než kdy dřív, a tak zdánlivý konec stále nechává otevřená dvířka na potenciální čtvrtý počin. Režisér celé série, Shinsuke Satô, se nechal slyšet, že pokud přijde nabídka s pokračováním, nemá důvod odmítnout. To platí i v případě, že by se jednalo o vedlejší projekt adaptující spin-off mangu nesoucí název Alice in Border Road. Zda se pokračování opravdu někdy dočkáme bude vyžadovat oficiální oznámení, které možná dorazí v následujících týdnech po zhodnocení sledovanosti nejnovější série.
Alice in Borderland zakončuje třetí sérií příběh hlavní dvojice Arisu a Usagi, kteří se proti své vůli vrátí do nebezpečného Borderlandu. Avšak nevyužití populárních postav z předchozích sérií snižuje na hodnotě, která se musí dohánět v jiných aspektech. Vizuální a hudební stránka funguje na jedničku a divák si může příběh vychutnat díky detailům na maximum. Zpracování her je originální, byť lehce postrádá napětí. Nové postavy bez jakéhokoliv budování nezískají srdce diváka, aby se o jejich život bál. Finále sice vysvětlí a uzavře celou podstatu příběhu, nicméně otevřená zadní vrátka stále jsou a návrat není vyloučen.