Agent 64 Spies Never Die – logiáš

Agent 64 se v novém demu prezentuje jako věrná pocta klasické střílečce GoldenEye 007

20. 6. 2022
Zdroj náhledu: igdb.com

Součástí letošní prezentace PC Gaming Show byl i gameplay trailer představující hru příhodně nazvanou Agent 64: Spies Never Die, která se má stát věrnou poctou přelomové bondovské střílečce GoldenEye 007. Ta vyšla roku 1997 na konzoli Nintendo 64 a do značné míry založila tradici konzolových first-person shooterů, jež byly do té doby vnímány jako doména počítačů.

Nezávislý projekt, za nímž stojí vývojář vystupující jako Replicant D6, o sobě dává vědět také skrze beta demo dostupné na Steamu, v němž je k dispozici jedna mise ve třech různých obtížnostech. Každá z nich přináší lehce odlišný zážitek, neboť s vyšším stupněm obtížnosti přichází i větší počet úkolů, které je nutné splnit, a dochází též k drobným změnám v průběhu mise.

Výše popsaný přístup k designu jednotlivých levelů čerpá právě z původního GoldenEye 007, které se Agent 64 snaží velmi věrně napodobit i ve způsobu ovládání a výtvarně-technickém zpracování. Nabízí tedy jednoduché 3D modely a opakující se textury v nízkém rozlišení. Volitelnou součástí hry je také grafický filtr, který jí dodává charakteristický rozmazaný vzhled. Ten byl u her na původním Nintendu 64 daný jednak užitou technologií anti-aliasingu a jednak nedostatky kompozitního video signálu, skrze nějž se konzole připojovala na staré katodové televizory.

Věrnost klasické předloze zatím u hráčů budí polarizované reakce: Pochvaly za přesnou rekonstrukci dávných zážitků se střídají s kritikou, podle které jsou mnohé vlastnosti původního GoldenEye 007 vlastně nedostatky dané omezenými dobovými možnostmi a nedává smysl je u moderní hry rekonstruovat. Kontroverze budí zejména ovládání, jež je přizpůsobené spíše pro gamepady než pro klávesnici a myš. Agent 64: Spies Never Die má v režimu předběžného přístupu vyjít v průběhu tohoto roku, přičemž do něj mají být průběžně doplňovány nové mise. S multiplayerem, který byl u GoldenEye 007 mimořádně populární, se zatím nepočítá. Místo toho budou hráči moci uplatnit svou kreativitu v editoru levelů.

Tato indie novinka přitom není jediným návratem ke klasickému GoldenEye 007, o němž se v současnosti mluví. Na základě několika indicií se očekává, že by v přípravě mohl být i oficiální remaster pro platformy společnosti Microsoft, který dosud čeká na oznámení. Remasterovaná verze hry se poprvé připravovala již roku 2008 pro službu Xbox Live Arcade, ale kvůli problémům s licencí byl projekt krátce před plánovaným vydáním ukončen. Nedokončená verze tohoto remasteru počátkem minulého roku unikla na internet a je hratelná přes emulátor Xboxu 360. V letech 2010 a 2011 byl také vydán remake pro konzole 7. generace, jehož level design se však od původní hry výrazně odlišuje.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.