Agent 64 se v novém demu prezentuje jako věrná pocta klasické střílečce GoldenEye 007

Sdílet
Sdílet
Sdílet
Zdroj: igdb.com
Součástí letošní prezentace PC Gaming Show byl i gameplay trailer představující hru příhodně nazvanou Agent 64: Spies Never Die, která se má stát věrnou poctou přelomové bondovské střílečce GoldenEye 007. Ta vyšla roku 1997 na konzoli Nintendo 64 a do značné míry založila tradici konzolových first-person shooterů, jež byly do té doby vnímány jako doména počítačů.
Nezávislý projekt, za nímž stojí vývojář vystupující jako Replicant D6, o sobě dává vědět také skrze beta demo dostupné na Steamu, v němž je k dispozici jedna mise ve třech různých obtížnostech. Každá z nich přináší lehce odlišný zážitek, neboť s vyšším stupněm obtížnosti přichází i větší počet úkolů, které je nutné splnit, a dochází též k drobným změnám v průběhu mise
Výše popsaný přístup k designu jednotlivých levelů čerpá právě z původního GoldenEye 007, které se Agent 64 snaží velmi věrně napodobit i ve způsobu ovládání a výtvarně-technickém zpracování. Nabízí tedy jednoduché 3D modely a opakující se textury v nízkém rozlišení. Volitelnou součástí hry je také grafický filtr, který jí dodává charakteristický rozmazaný vzhled. Ten byl u her na původním Nintendu 64 daný jednak užitou technologií anti-aliasingu a jednak nedostatky kompozitního video signálu, skrze nějž se konzole připojovala na staré katodové televizory.
Věrnost klasické předloze zatím u hráčů budí polarizované reakce: Pochvaly za přesnou rekonstrukci dávných zážitků se střídají s kritikou, podle které jsou mnohé vlastnosti původního GoldenEye 007 vlastně nedostatky dané omezenými dobovými možnostmi a nedává smysl je u moderní hry rekonstruovat. Kontroverze budí zejména ovládání, jež je přizpůsobené spíše pro gamepady než pro klávesnici a myš.
Agent 64: Spies Never Die má v režimu předběžného přístupu vyjít v průběhu tohoto roku, přičemž do něj mají být průběžně doplňovány nové mise. S multiplayerem, který byl u GoldenEye 007 mimořádně populární, se zatím nepočítá. Místo toho budou hráči moci uplatnit svou kreativitu v editoru levelů.
Tato indie novinka přitom není jediným návratem ke klasickému GoldenEye 007, o němž se v současnosti mluví. Na základě několika indicií se očekává, že by v přípravě mohl být i oficiální remaster pro platformy společnosti Microsoft, který dosud čeká na oznámení. Remasterovaná verze hry se poprvé připravovala již roku 2008 pro službu Xbox Live Arcade, ale kvůli problémům s licencí byl projekt krátce před plánovaným vydáním ukončen. Nedokončená verze tohoto remasteru počátkem minulého roku unikla na internet a je hratelná přes emulátor Xboxu 360. V letech 2010 a 2011 byl také vydán remake pro konzole 7. generace, jehož level design se však od původní hry výrazně odlišuje.

Novinku pro Gaming Professors napsal Miroslav Libicher

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn