Alekon - Cover

Alekon – krásná grafika, a dál?

26. 10. 2021
Zdroj náhledu: alekongame

Alekon je dobrodružná, přesto oddechová hra, kterou má na svědomí studio The Alekon Company. Ponořte se do magického světa, který oplývá nejroztodivnějšími stvořeními, a nezapomeňte zachytit jejich krásu prostřednictvím fotografického aparátu. S nimi dále řešte nejrůznější hádanky a minihry, pomocí kterých se postupně odemykají nové lokace. Nezapomeňte se ve hře na chvíli zastavit a ocenit její vydařenou grafiku.

Zdroj: alekongame

Tvoříme něco z ničeho

Na začátku se ocitneme ve světě fantazie. Ve světě, který je smutný a prázdný. Zde se setkáváme s naším průvodcem, jehož roztodivná vizuální stránka vám vykouzlí úsměv na tváři. Sdělí vám, že pokud chcete tento svět zaplnit a přivést ho zpět k životu, musíte do něj vrátit všechny tvory, kteří tu žili. To uděláte tak, že je vyfotíte. Dostáváte do ruky foťák a můžete se vypravit na dobrodružnou expedici. Princip hraní je jednoduchý – ať uvidíte jakéhokoliv tvora, neváhejte a vyfoťte ho! Nebojte se je zabírat z nejrůznějších úhlů a v roztodivných pozicích, které jsou vám ochotni předvést.

Zdroj: alekongame

Foťte, kochejte se a nezapomeňte občas zapojit hlavu

Vaše cesta začíná na místě, odkud se nemůžete hnout. Jediné, co máte k dispozici, je váš foťák a umělecký duch. Gameplay je velice jednoduchý. Myší namíříte na objekt, který chcete vyfotit, a kliknete na tlačítko myši, čímž zmáčknete spoušť. Zpočátku se vám bude zdát, že se vám Alekon nedopřává moc prostoru, ale to se časem zlepší. Pokud vyfotíte nového neznámého tvora, zobrazí se vám ve vašem světě. Každý z tvorů je speciální určitou schopností, také mají vlastní touhy a sny. Pokud si s nimi promluvíte a budete ochotni jim pomoci, získáte nové schopnosti, kosmetická vylepšení a také body, díky kterým si můžete odemknout další lokace na ostrově a objevit nové druhy magických stvoření. Po odemčení veškerých cest v jedné lokaci vám bude umožněn vstup s volným pohybem. Můžete se tak ponořit do vlastního zkoumání různých tajných skrýší a miniher. Často vás také chování jednotlivých tvorů může překvapit a velmi pobavit. Díky novým schopnostem máte další možnosti, jak upravovat svět kolem vás a tím si vytvářet nové příležitosti v podobě nových cest.

Zdroj: alekongame

Fotíte, chodíte a… zase fotíte?

Co se týče obsahové stránky, Alekon nabízí spoustu možností v oblasti grafiky. Zde se autoři skutečně vyřádili a stvořili krásný svět s ještě krásnějšími bytostmi uvnitř. Co se týče soundtracku, rozhodně zde máte prostor se kreativně vyjádřit. To stejné platí i o vašem okolí a outfitech některých vašich spolubydlících. To je zhruba asi tak vše, co může hra nabídnout. Má to i své mouchy. Například repetitivní gameplay, který se velice rychle omrzí. Puzzle hry, které jsou nenáročné, místy až triviální. Požadavky hry, abychom měli velký přehled o všech bytostech a jejich zájmech. Ze strany grafiky se tu vyskytují občasné bugy, někdy jsou problémy jen vizuální, občas mohou být také kamenem úrazu během hraní. Žádné náročné výkony se po vás nechtějí. Nechápejte nás špatně, Alekon je celkově dobrá hra, pokud jste mladiství začátečníci v herní oblasti a je vám šest let. Pro starší publikum může být formou úniku a relaxace. Dokáže vás svými interakcemi pobavit a přivést zpátky do dětských let. Můžete také obdivovat vaši dobře odvedenou práci prostřednictvím vyfocených fotografií.

Zdroj: alekongame

Alekon má rozhodně co nabídnout, pokud se bavíme o grafické stránce. Gameplayově je však hra repetitivní a nezáživná. což nemusí nutně znamenat, že si ji neužijete. Pro nenáročné hráče může být tato hra velice zábavná, avšak náročnější hráči se mohou pobavit jen minimálně. Alekon celkově doporučujeme mladšímu publiku.

• grafická stránka
  • vtipné interakce
  • originalita
  • repetitivní gameplay
  • zdlouhavé, někdy až nudné pasáže
  • Datum vydání 12.06.2021
    • Vývojář The Alekon Company
    • Vydavatel The Alekon Company
    0.0

Nedoporučujeme

Anežka Ebrová

Anežka je hráčka již od dětských let. Její vášeň propukla již na základní škole díky školním počítačům, kde ztrácela pojem o časoprostoru. Mezi její první herní lásky patří série Half-Life. No a jak se říká, stará láska nerezaví. Hry od Valve prostě zbožňuje stejně jako střílečky a skákačky. Mezi její další koníčky patří hlavně sport, cestování, knihy a deskovky. Avšak její láskou zůstávají vždy hry, stejně jako pivo - tanková Plzeň 12° středně vychlazená.