Andrzej Wychowaniec: Layers of Fear VR byla opravdu velká výzva

Share on facebook
Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet
Zdroj: IGDB.com

Naše pozvání k rozhovoru přijal Andrzej Wychowaniec, generální ředitel společnosti Incuvo, která stojí za přetvořením známého herního titulu Layers of Fear do virtuální reality.

Jak moc velkou výzvou pro vás bylo importovat Layers of Fear do virtuální reality?

Layers of Fear VR byla opravdu velká a vzrušující výzva, protože to byl náš úplně první port kompletní hry pro virtuální realitu. Náš tým však takové výzvy miluje, a tak kombinací naší vášně pro VR a zúročení roků zkušeností v oblasti herního vývoje mohl Layers of Fear VR vzniknout. Již brzy také vydáme PS VR verzi!

V současnosti pracujete také na několika dalších VR projektech, např. Blair Witch Oculus Quest Edition nebo Green Hell VR. Podle jakého klíče určujete, která hra je vhodná pro převedení do virtuální reality?

Hlavní je dobrý vnitřní pocit ze samotné hry. Každý člen Incuvo může přijít do mé kanceláře a navrhnout hru, kterou považuje za vhodnou pro přeportování do VR. Poté otestujeme původní hru, abychom se dozvěděli víc o jejích mechanikách. Následně diskutujeme o tom, jak ji můžeme předělat do VR a jak lze dosáhnout co nejlepšího VR zážitku. Nyní plánujeme věnovat více času vývoji vlastních originálních Incuvo VR her, ale budeme i nadále portovat další populární hry.

Je zde nějaký dosud neprozrazený projekt, na kterém právě pracujete?

Ano, v současné době pracujeme na několika projektech. Rok 2021 je pro nás důležitým rokem, protože jsme připraveni vydat Green Hell VR, ale nebude to jediná novinka, kterou Incuvo letos plánuje. Zatím však nemůžeme zveřejnit žádné podrobnosti.

Incuvo vývojářský tým
Máte vybrané další hry, které byste chtěli převést do virtuální reality?
Aktuálně jednáme s několika herními vývojáři o možnosti importu jejich her do virtuální reality, ale zatím nemůžeme zveřejnit žádné další podrobnosti.
Jak obtížné je vyjednat s původními vývojáři povolení k převedení jejich hry do virtuální reality?
Jednání se nesou v přátelském duchu, protože původním vývojářům i našemu týmu záleží především na samotné hře. Ve spolupráci s vývojáři se navzájem učíme a pomáháme si v herním odvětví růst, což je nesmírně přínosné a obohacující. Máme vášeň pro hru, sdílíme podobnou vizi a vycházíme spolu, vytváříme tak synergický efekt našeho společného úsilí, jehož výsledkem jsou přesvědčivé VR hry.
Na trhu již existuje celá řada VR headsetů od nejrůznějších výrobců. Které běžně dostupné zařízení je podle vás v současnosti nejlepší?

Na tuto otázku je těžké odpovědět, protože hráči očekávají od svého hardwaru různé věci. V současné době vidíme největší růst tržního podílu společnosti Oculus. Oculus Quest a Quest 2 (s vývojem Oculus 3) jsou mobilní, samostatné VR soupravy, které si získávají popularitu díky své cenové dostupnosti, ale také stále rostoucí herní knihovnou. Na základě našeho pozorování si myslíme, že příležitostní hráči si vyberou Oculus Quests. “Hardcore” hráči sáhnou po soupravách pro PC, jako je HTC Vive. Společnost Sony právě oznámila, že PlayStation VR 2 je ve vývoji, takže nezapomeňme na konzolové hráče! Podle našeho názoru je nejlepším VR headsetem ten, který vyhovuje potřebám konkrétního hráče a jeho hernímu stylu.

Layers of Fear 2 vývojáři
Jak vidíte budoucnost virtuální reality? Stane se součástí vybavení běžného hráče?
Virtuální realita se nakonec stane součástí herního vybavení běžného a snad i příležitostného hráče. Budoucnost bude rozhodně diktována producenty hardwaru, ale pokud by vývojáři her a vývojáři hardwaru spolupracovali, budoucnost by mohla přijít dříve s působivými a pohlcujícími zážitky. Jako VR herní studio zůstáváme neustále v obraze a pracujeme na začlenění nejnovějších trendů.
Podělili byste se s námi o to, kolik kopií se vám podařilo prodat napříč všemi platformami? A ve kterých zemích je Layers of Fear VR nejoblíbenější?

S prodeji jsme spokojeni, ale pro podrobnější informace byste museli oslovit vydavatelské studio Bloober Team. Co je však nejdůležitější, trh rychle roste, a jak řekl Mark Zuckerberg, v současné době více než 60 vývojářů pro Oculus generuje tržby v milionech dolarů a stále další se k nim připojují. Nyní je skvělá doba být vývojářem her pro VR!

Pokud čtenáře zajímá vaše práce, mohou vás někde sledovat? A chtěli byste se na závěr s našimi čtenáři o něco podělit?

Rádi bychom využili této příležitosti a vyzvali všechny, aby nás sledovali na sociálních sítích ohledně aktualizací našich VR projektů @incuvogames. Náš tým se nemůže dočkat, až s vámi bude sdílet novinky o Green Hell VR, o skutečnému přežití v amazonském deštném pralese, takže pro více informací sledujte tento projekt @GreenHellVR na sociálních sítích. Děkujeme za vaši podporu! Blair Witch VR je v současné době v prodeji v obchodě Oculus, takže využijte této příležitosti a ponořte se do ikonického The Black Hills Forest.

Share on facebook
Sdilet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn