Ať už jste filmovými fajnšmekry, běžnými fanoušky či jen příležitostnými diváky, existence této rozbíhající se série vám nejspíš neunikla. Tuto pouť po magickém měsíci Pandoře započal režisér James Cameron už v roce 2009, kdy jeho Avatar díky masivnímu nasazení v čerstvě digitalizovaných kinech, formátu 3D a následně několika znovuuvedením utržil neuvěřitelné necelé tři miliardy dolarů. Na tyto první krůčky pak teprve před třemi lety navázal rychlou chůzi druhý díl The Way of Water, a byť tomu již mnozí nevěřili, obrovský finanční úspěch svého předchůdce se mu povedlo zopakovat. Fanoušci hladoví po obsahu z tohoto světa se pak měli možnost do něj sami vydat ve videohře Avatar: Frontiers of Pandora, i když ta se dočkala smíšených ohlasů, podobně jako první pokus o herní zpracování s jednoduchým názvem Avatar: The Game. A nyní dorazil trailer na třetí filmové pokračování, Avatar: Oheň a prach, v němž se série naplno rozbíhá směrem k audiovizuální epice a jež nás láká na vánoční kino událost.
Naplno se tak rozjíždí marketingová kampaň, kterou začalo uvádění onoho traileru v kinech před nejnovější marvelovkou Fantastická 4: První kroky. Podobnou praxi před nedávnem odzkoušel už Christopher Nolan s teaserem na The Odyssey, ten se však na žádné online platformě oficiálně ještě neobjevil. Místo toho zahájil předprodej vstupenek s absurdním předstihem jednoho roku. Cameron pak prozatím sází na konvenčnější způsob generování diváckého zájmu, a tak trailer na třetího Avatara vypustil na internet.
Můžeme v něm vidět prostředí i postavy známé z předchozích dvou dílů. Vnášející se skály, hluboké oceány, Jakeova rodina i příslušníci vodního kmene připomínají dřívější události, brzy ovšem trailer ukáže i dosud neviděné kouty fantaskního světa Pandory a nové tvory a postavy. Samotná ukázka spoléhá primárně na dechberoucí barevnou podívanou a působivou hudbu, zatímco s dialogy spíše šetří. Zda tento přístup aplikoval Cameron na celý film Avatar: Oheň a prach, se budeme moct přesvědčit už v prosinci.
Novinku pro Gaming Professors napsal Jiří Kašpárek.