Bigfoot náhled

BIGFOOT – legenda ožila

3. 2. 2021
Zdroj náhledu: CyberLight Game

Bigfoot je záhadné stvoření, jehož existence nebyla spolehlivě prokázána. CyberLight Game studio se touto legendou inspirovalo, a tak vznikla hra s jednoznačným názvem BIGFOOT. Hlavním žánrem hry je horor propojený s online kooperací. Hru BIGFOOT jsem zahlédla již před třemi lety a od té doby je součástí mého dlouhého seznamu přání. Pojďme si hru společně rozebrat do detailů.

Úvod hry

Hra BIGFOOT má pro vás připravené dva nelehké úkoly. Musíte najít čtyři pohřešované osoby, které se v nedávné době ztratily. Mnohem těžší úkol, jak jsem se sama přesvědčila, je vystopovat a polapit nebezpečného a zuřivého Bigfoota. Před startem hry samotné si nejdříve vyberete ze dvou map. První mapa se jmenuje Ross Lake a je umístěna v lesní rekreační oblasti. Druhá mapa nese název Glacier Bay, což je především zalesněné území, nicméně vše je pokryto sněhovou pokrývkou. Po výběru ze čtyř postav může náš lov započít.

Vybavení je život

Každý lovec musí mít svoje hračičky k lovu, že ano? V této hře rozhodně nic nechybí. Vaše výbava zahrnuje odstřelovací pušku, do které máte také stopovací náboje, past na medvědy, kameru s nočním viděním, signální pistoli, několik kamer, které můžete nainstalovat kdekoliv po mapě, lékárničku a v poslední řadě můj oblíbenec dron. Správným používáním jednotlivého vybavení budete o krůček blíže k dopadení vašeho cíle. Kamery rozmístěné po mapě vás vždy pípnutím upozorní, že něco nebo někdo kolem kamery prošel. Na svém mobilu můžete zkontrolovat, zda se jedná jen o vlka, mývala, nebo obávaného Bigfoota. V momentě, kdy zasáhnete Bigfoota stopovacím nábojem, rozsvítí se vám na mapě červená tečka, která symbolizuje jeho pohyb. Vy jej tak můžete vystopovat a překvapit. Do pasti na medvědy vložíte návnadu v podobě velkého fláku masa a vyčkáváte, zda o ní čirou náhodou Bigfoot nezavadí. Signální pistole je taková vaše malá obrana, jelikož náboje z pušky Bigfoota většinou nerozhodí. Věřte mi, že po výstřelu ze signální pistole utíká vyděšený jako malé dítě, které vidělo příšeru. S další položkou ve výbavě, dronem, je teprve zábava. Pokud ho nerozbijete, což se mi stávalo velmi často, slouží k rychlému a účinnému prozkoumávání okolí. Hádám, že nemusím vysvětlovat, k čemu slouží lékárnička.

Bigfoot a jeho strategie

Tohle je jediný kámen úrazu této hry. Vybavení jsem si zamilovala, stejně tak grafické zpracování a jednoduché ovládací prvky. Nicméně, velký pan Bigfoot mi někdy pěkně drásal nervy. Čas od času na vás vyskočí, vrazí vám pár facek a pak se ztratí v dálce. Na tom by nebylo nic špatného, přeci jen vás to alespoň trochu vyděsí, a to by hororová hra měla způsobovat. Zádrhel nastává v momentě, kdy se ho pokoušíte stopovat. Dáte Bigfootovi zásah stopovacím nábojem a utíkáte za ním na odvetu, při které mu chcete ukázat, že vy jste králem lesa. Jediné, co dělá, je, že neustále utíká, a vy za ním běháte jako šašek a přemýšlíte, zda spíše nehrajete running simulátor. Nicméně, v jedné věci je Bigfoot mistr. Výborně zvládá moment překvapení. Jak jsem již zmínila, rád na vás někdy z čista jasna vyskočí a já vám přísahám, že v ten moment si mé srdce málem vybojovalo cestu z hrudi.

Online kooperace

BIGFOOT nabízí možnost hraní s přáteli, což považuji za největší pozitivum. Hned po obdržení hry jsem přiměla mého kamaráda, ať si ji pořídí také. Samozřejmě jsem ho přinutila nenásilným způsobem, nemějte strach. Upřímně, nedokážu si představit, jak bych Bigfoota lovila sama ve velkém tmavém lese. To bych byla strachy bez sebe. Další otázka je, zda by mě to vůbec bavilo. Upřímně si myslím, že moc ne. Proto určitě doporučuji si k téhle hře najít svého herního parťáka, herní zážitek bude mnohem lepší.

Pokud si chcete s kamarádem nebo kamarády zahrát hororovou hru, určitě s BIGFOOTEM nešlápnete vedle. Přeci jen, chodit po lese a lovit velkého chlupatého chlapáka zní jako zábava. Počítejte ale, že herní doba jedné mapy je přibližně čtyři hodiny.

• grafické zpracování
  • spousta loveckého vybavení
  • online Kooperace
  • možnost výběru ze dvou map
  • nesmyslné chování Bigfoota
  • Datum vydání 31.01.2017
  • 0.0

Adéla Pfefrová

Od útlého dětství sledovala staršího bratra, jak hraje hry. A nakonec se to i pro ni stalo její vášní. V současné době téměř každý den ztrácí své nervy u hry Counter-Strike: Global Offensive, kterou hraje dlouhých 5 let. Její slabostí jsou rozhodně survival hry, jako například The Long Dark nebo The Forest. Svojí povahou je extrovert, když zrovna nesedí u her nebo seriálů, ráda poznává nové lidi a věnuje všechen svůj volný čas svým přátelům a rodině.