Blair Witch VR

Blair Witch VR – psycho horror naživo

19. 9. 2021
Zdroj náhledu: Bloober Team SA

Blobber Team, vydavatel známé horrorové hry Layers of Fear, přinesl další strašidelné dílo. Blair Witch bylo původně vydáno jako psychologický horror pro počítače a konzole. Nyní se dočkal i své VR verze.

Zachraňte chlapce

Jste policista Ellis, při cestě autem zaslechnete v rádiu výzvu o hledaném chlapci jménem Peter a rozhodnete se jej najít na vlastní pěst. Vydáváte se tak se svým věrným psem do tajemného lesa, kde hledáte jakékoliv stopy po chlapci. Jako správný policista spolupracujete se svým šerifem, avšak rozhodujete se jen a pouze podle sebe, což nemusí být vždy přínosem.

Nejlepší přítel člověka

Váš pes Bullet vám je opravdu dobrým přítelem. Doprovází vás na cestě a pomáhá vám nalézat nové stopy. Práce s ním je skvěle propracovaná, můžete ho skutečně pohladit i pochválit pamlskem. Dále máte k dispozici píšťalku, pomocí níž dáváte povely. Vývojáři neopomněli ani možnost hodit psovi klacek, který bude aportovat… tedy možná, občas se totiž rozběhne přesně opačným směrem, než jste klacek vyslali. Bullet vás bohužel nepřekvapí jen špatným aportem, ale hlavně urputným štěkáním. Štěkat bude totiž nejen na novou stopu, ale i na vás, a to přesně pokaždé, když se zastavíte. Zapomeňte tak na tiché a klidné kochání se krajinou, každé zastavení vás „odmění“ urputným štěkotem, který vás brzy jistě začne štvát.

Zdroj: Bloober Team SA

Proti strachu

Postup temným lesem může být pěkně strašidelný. O to více jej umocňuje blížící se tma a neustálé překážky, jako například padající kamení či klacky. Navíc vám na klidu nepřidá ani váš věčně utíkající pes. Budete se tak muset držet blízko něj, jinak vám to negativně ovlivní psychiku. Jediné vaše štěstí je, že i v tom nejhlubším lese máte pořád dostatek signálu, a tak vám čas od času zavolá Jess, aby se vás zeptala, zda jste v pořádku. Samozřejmě, že jste v pořádku! Ale náhle po konci telefonátu, ač stále stojíte na stejném místě, ztratíte signál… jak potěšující. Alespoň se můžete přes vysílačku obrátit na svého šerifa, který se vás vydal hledat. Vaše setkání s ním ale už nebude zdaleka nejpříjemnější.

Zdroj: Bloober Team SA

Není čas ztrácet čas

Průběh hrou je velice plynulý a rychlý. Lokace zde nejsou nikterak dlouhé a na konci každé z nich vás čeká nová kapitola. Hra je navíc prokládána cutscénami, které odtajňují osud ztraceného chlapce a taktéž povahu i minulost Ellise. Dostáváte se hlavnímu hrdinovi hluboko pod kůži a zjišťujete, že jeho psychický stav ani dříve nebyl zrovna nejlepší a výlet strašidelným lesem s nevysvětlitelnými výjevy mu nyní na klidu nepřidá.

Atmosféra na plenky

Pokud se bojíte při horrorových hrách a vystraší vás i hlasitý zvuk křupnutí vedle vás, tak věřte, že VR verze hry Blair Witch tento pocit ještě umocňuje. Všude okolo vás bude tma, nepříjemné hlasité zvuky v okolí vás budou každou chvíli vyrušovat z relativního klidu a ve vaší ruce třímáte pouze malou baterku. Ta je ale vaším nejsilnějším nástrojem, slouží totiž jako zbraň, a jen díky ní se budete moct bránit hrůzným monstrům číhajícím v temném lese. Scény na kazetách ve videokameře, které záhadně mění samotné prostředí kolem vás, ještě přidávají na tajemné a strašidelné atmosféře.

Zdroj: Bloober Team SA

Vzhled průměrný, ovládání za jedna

Grafickým zpracováním se hra nezapíše mezi ty nejpovedenější a nejkrásnější VR tituly. Celé prostředí působí rozostřeně a nikterak tomu nepomůže ani změna nastavení. Brzy vás tak z toho mohou bolet oči, jako se to stalo mně samotné. Barevně působí celá hra mdle, okolí je ve stejných odstínech šedé či hnědé. Špatný pocit z grafiky trochu zlepšuje zpracování temného lesa v noci, kdy si baterkou osvětlujete okolí. Co se dá na sto procent pochválit, je ovládání. Hra využívá všechna tlačítka na ovladačích a celé ovládání působí dobře a vyváženě. Pohyb postavy je plynulý a lze si v nastavení navolit volný pohyb či teleportaci. Na těle pak jsou připevněny některé důležité předměty, jako je mobilní telefon, píšťalka nebo vysílačka. Fotografie a další stopy se ukládají do inventáře, který nosíte jako batoh na zádech.

Blair Witch VR je velice povedené přepracování originální psychologické horrorové hry do prostředí virtuální reality. Graficky sice působí průměrně, tyto nedostatky ale dobře dožene v intuitivním ovládání. Pěkně působí zpracování příběhu a hra dokáže vytvořit tu pravou strašidelnou atmosféru. Perfektní je rozmanitá možnost práce se psem Bulletem, trošku nedokonalé je ale jeho chování, zejména aportování, a otravné je časté štěkání.

Recenzi pro Gaming Professors napsala Adéla Barešová.

• příběh
  • atmosféra