Burnhouse Lane - úvod

Burnhouse Lane – kolik času zbývá?

1. 4. 2023

Měli jste někdy pocit, že lidský soucit a laskavost jsou nedostatkovým zbožím? Pokud byste zasvětili svůj život službě pro druhé jako pečovatelka z tohoto příběhu, co byste udělali ve chvíli kdy zjistíte, že vám také již moc času nezbývá? Budete sobečtí, anebo naopak? V Burnhouse Lane od studia Harvester Games vám bude tato volba pokládána znovu a znovu skrze celý příběh a za stále znepokojivějších a zoufalejších okolností.

Pokud znáte tituly od Harvester Games, jako jsou The Cat Lady (2012), Downfall (2016) či Lorelai (2019), je vám jasné, že na vás čeká velmi dospělá hra. Burnhouse Lane je totiž dalším hororovým počinem od Rema Michalského a jeho týmu, ve kterém najdete vše. Od vyděšení a hrubého vystupování určitých postav až po adrenalinovou zábavu.

Seznamte se, Angie Weather

Příběh Burnhouse Lane nás seznamuje s postavou pečovatelky Angie Weather, která zasvětila svůj život péči o druhé. Jednoho dne se zamiluje do pacienta Jamese, který ovšem brzy po jejich svatbě podlehne rakovině. My se tak setkáváme s Angie právě ve chvíli, kdy se pokouší ukončit svůj život. Dostala totiž nešťastnou zprávu o své nevyléčitelné nemoci, na kterou zemřel i její muž James. Její pokus nevyjde a Angie se na základě toho rozhodne vzít ještě poslední práci. Vyráží tedy na venkov, aby poskytla podporu staršímu muži jménem George.

Angie zastupuje pravidelnou pečovatelku, a tak se musí nejprve seznámit s Georgem a jeho potřebami (není jich mnoho: sledování televize a pojídání sendvičů). Dále na ni čeká prozkoumávání celé farmy a seznámení se s několika lidmi, již dochází na návštěvu k Georgovi do domu. Ať už se jedná o muže sukna a takzvaný pilíř samozvané komunity Roba, nebo žoviálního imbecila Ciarana, který se stará o hospodářská zvířata.

Burnhouse Lane, cesta očistcem

Burnhouse Lane je tajemné podsvětí, ve kterém se ocitne Angie po průchodu dveřmi ve sklepě Georgova domu. Zde se naše pečovatelka setkává se spálenou kočkou, jak se sama nazývá místní entita, jež nabídne Angie pomoc, pokud splní pět nemožných úkolů. Výměnou za ně dostane možnost se uzdravit. Angie souhlasí a zde se naplno rozjíždí příběh Burnhouse Lane.

V Burnhouse Lane narazíme na spoustu šílených NPC. Jde například o obchodníka s kebabem Omara, který schovává a krmí děsivé tajemství ve sklepě, nebo Mary, jejíž přezdívka Bloody Mary nenaznačuje vůbec nic dobrého. Je tu již zmiňovaná spálená kočka, která pomáhá Angii s úkoly a posílá jí na pomoc kočičí pomocníky se speciálními schopnostmi. Například umožní, že vám někdo jednou během dne musí říct bezpodmínečně pravdu, nebo třeba dovolí posednout mrtvé tělo. V určité části hry můžete hrát i za kočky samotné, což mi připomnělo hru Murdered Soul Suspect, kde též používáte kočku.

Sedm kapitol a hodiny teroru

Hra Burnhouse Lane má sedm kapitol, z nichž každá vás provede různými oblastmi. Od Georgovy farmy po tajemnou říši Burnhouse Lane, kde na vás číhají věci nebezpečné a neskutečné. Angie se mezi nimi plynule přesunuje a plní úkoly (hlavní i vedlejší). Každá z kapitol má něco přes hodinu, takže se připravte na několik hodin hororu, teroru a grotesknosti. Občas si můžete v některých kapitolách všimnout odkazů na herní, filmové či knižní horory. Například v kapitole čtyři narazíte na film IT, když vidíte červený balónek a chlapce ve žluté pláštěnce poskakujícího u odtoku do kanalizace (postava Georgieho).

Masový vrah, kněz a co dál?

V Burnhouse Lane na vás čeká mnoho různých nepřátel. Každá z kapitol navíc obsahuje jednoho hlavního nepřítele, například kněze, masového vraha, bývalou nemocniční sestru apod. Jelikož je hra inspirovaná stylem hororových her, jako je Silent Hill a Resident Evil, najdete tu malé množství nábojů (kterými se vyplatí šetřit), nepřátele s obrovskou silou a pravidlo, že každý zásah se počítá. Většina místních nepřátel vás zneškodní na jednu ránu. Vy společně s Angie máte možnost se buď bránit (sekerou, pistolí), nebo uhnout.

Inspirace pařížským divadlem

Většina uměleckého zpracování ve hře se nechává inspirovat The Grand Guignolem (divadlem hororu a krvavé scény z Paříže). Můžete si tak povšimnout mas svíjejícího se masa v Burnhouse Lane či roztrhaných mrtvých těl, ve kterých jste nuceni se přehrabovat. Neurčité části těl jsou rozestavěné po policích, doprovázené kapající krví na podlahu. Nicméně stejně jako v předchozích hrách, Michalski tyto extrémní hororové show střídá pohodovými scénami. Angie se třeba může připojit na střeše stodoly k Georgovi a užívat si výhled na farmu a okolí.

Zvuková kulisa

Rozhodně doporučuji hrát hru Burnhouse Lane se sluchátky, pro lepší ponoření se do děje. Zvuková kulisa totiž pokrývá celou škálu zvuků, od uklidňujících (zvuk větru prohánějícího se listím) až po velice ohavné (praskání kůstek, děsivé žvýkání či ječení obětí). Michalski v Burnhouse Lane mistrovsky používá hudbu k udání tónu a stupňování napětí. Občas vás hudba doslova nutí udělat volbu, abyste ten hluk kolem vás už vypli.

Za zmínku rozhodně stojí i perfektní dabing postav. Elizabeth Nightingalová, která dabuje Angie, podává velmi pěkný výkon při vyjádření ženy, která je nevyléčitelně nemocná, unavená a otupělá životem. Nejvýraznějším hercem je tu ale bezpochyby Davey Cadaver, který se ujmul role spálené kočky. Jeho hlas je tak lákavý, s určitým podtónem, z něhož se vám budou ježit chloupky na rukou. Člověk by ho mohl poslouchat celý den.

Ovládání

Burnhouse Lane se ovládá jako klasická point-and-click hra. Můžete si tu vybrat, zda budete hrát s ovladačem, či klávesnicí. Pokud zvolíte klávesnici, jako já, budete pomocí tlačítka E komunikovat se světem v Burnhouse Lane – může se jednat o sbírání předmětů, lezení po schodech, používání předmětů či odsekávání svých oběšených těl. Občas budete muset zamířit zbraní za pomoci tlačítka W a ke střelbě využijete mezerník. Pokud byste naopak chtěli využít úhybu před útokem nepřítele, použijete tlačítko pro běh Shift a k tomu mezerník.

Střelba ve hře nevyžaduje míření, je spíše zaměřena na správné načasování. To může být někdy trošku výzva, ale opakování souboje z vás brzy udělá mistra.

Burnhouse Lane vám nabízí různé způsoby interakce s předměty. Některé věci, které používáte, mají omezené použití (zbraně, baterka). Určité předměty můžete podle sebe využít v různých kapitolách, a tak je nutné vždy zvážit, zda předmět použijete, či si ho schováte do další kapitoly. Některé z nich ovlivňují příběh a konec, který získáte. Stejně tak to platí pro vaše odpovědi, které byste měli pečlivě vážit.

Tento poutavý příběh Burnhouse Lane pojednává o smrti, přátelství a neutuchající naději. Hra vás naprosto šokuje, vyděsí a donutí vás přemýšlet. I když vše nedopadne, jak jste si přáli, můžete si ji zahrát znovu a znovu. Nebojte se tak ponořit do nádherně znepokojujícího nadpřirozeného dobrodružství plného koček. Navíc můžete poslouchat Daveyho Cadavera několik hodin, a za to už to stojí 😊.

• Perfektní dabing
  • Zvuková stránka hry
  • Hlavní postava