Turok 3 Shadow of Oblivion náhled

Chystá se remaster střílečky Turok 3: Shadow of Oblivion

23. 8. 2023
Zdroj náhledu: igdb.com

Vývojáři z Night Dive Studios, experti na moderní remastery klasických her, dělají, co mohou, aby potěšili fanoušky stříleček z pohledu první osoby. Nově oznámili, že pro současné platformy připravují pečlivě remasterovanou verzi hry Turok 3: Shadow of Oblivion, která byla dosud dostupná pouze na konzoli Nintendo 64.

Turok 3 završuje klasickou trilogii o indiánském lovci dinosaurů, výrazně se ovšem odlišuje od předchozích dvou dílů. Namísto bludišťového designu svých starších bratříčků nabízí hratelnost silně inspirovanou především původním Half-Lifem. Nebyl také nikdy portován mimo svou domácí konzoli od Nintenda, což přispělo k tomu, že do značné míry upadl v zapomnění. Hru sice lze spustit na emulátorech, tam ovšem trpí množstvím technických problémů, jejichž obejití si žádá zkušeného a trpělivého uživatele.

Na záběrech z remasterované verze retro hry je na první pohled poznat, že při zachování původní výtvarné stylizace hra až neuvěřitelně prokoukla. Navzdory tomu, že Nintendo 64 bylo pro 3D grafiku vybavené lépe než konkurenční PlayStation, se muselo potýkat s celou řadou zásadních technických limitů a většina her na něm se vyznačovala charakteristicky neostrým, rozmazaným obrazem. V Night Dive Studios nicméně významně zvýšili rozlišení textur, přidali detaily do 3D modelů a vybavili hru novým systémem osvětlení. Taktéž animace jsou v porovnání s originálem z roku 2000 plynulejší.

Turok 3: Shadow of Oblivion Remastered by měl pro PC, Switch a poslední dvě generace konzolí Xbox a PlayStation vyjít v poslední čtvrtině tohoto roku. Podle některých zdrojů se tak stane 14. listopadu.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.