Electro Ride - náhledovka

Electro Ride: The Neon Racing – neonová závodní jednohubka

25. 2. 2021

Kvalitních závodních her je na trhu více než dost, ale buďme k sobě upřímní, málokterá se dokáže od konkurence odlišit natolik razantně, abychom si mohli říct, že nám do závodního světa přinesla něco nového a neokoukaného. Jedním takovým kouskem, který se snaží přinést něco jiného, je hra Electro Ride: The Neon Racing od vývojáře Sylwestera Osika. Zapomeňte na reálné tratě, reálnou fyziku aut nebo do detailu zpracované prostředí. Naše recenze Electro Ride: The Neon Racing vás přesvědčí, že i neonová světla mají své kouzlo

Bonus jako jediná cesta k vítězství

Pokud zbožňujete vylepšování aut nebo jejich přizpůsobování, titulu Electro Ride: The Neon Racing se vyhněte hodně velkým obloukem. Tady nic ve stylu Need for Speed ani žádné jiné hry bohužel nenajdete. Hratelnost je v podstatě jednoduchá, v nabídce si vyberete závod a vaše auto. Všechno ostatní už bude záviset na vašich řidičských schopnostech a na využití bonusů, které jsou umístěny přímo na trati. Ve hře si postupem času můžete vybírat z několika aut, která jsou inspirována skutečnými modely. Vývojáři nezapomněli ani na český model Škoda Favorit 136 L, což jistě domácí hráče potěší. Ve skutečnosti je však úplně jedno, které auto si pro závod vyberete – i když malé rozdíly ve vozech jsou, bez využití bonusů ve hře nebudete mít šanci v závodu zvítězit.

A v čem využití bonusu spočívá? Je to jednoduché, po trati jsou umístěny barevné „vločky“. Vaším úkolem je tyto „vločky“ sebrat a následně přejet přes totožný barevný pruh, který vám na malou chvíli auto zrychlí. Pro vítězství v závodě je nutné tyto barevné „vločky“ během závodu měnit, jelikož se může stát, že vám stejnou barvu vyfoukne soupeř před vámi a bonus na zrychlení už na vás nezbude. Tento způsob hraní se odlišuje od konkurence a nabízí pro hráče novou výzvu i trochu logického myšlení během závodění.

Herní doba krátká, ale je to špatně?

Story Mode je hlavním režimem ve hře. Nabídne celkem 15 závodů v 5 různých zemí včetně České republiky a města Prahy. Snaha autorů vystihnout autenticitu měst co nejlépe se cení, a tak v Praze najdeme i Karlův most, a dokonce se můžete těšit i na nápisy v češtině. Nápisům sice chybí háčky a čárky, ale je to věc, kterou dokážete vývojářům odpustit. Story Mode vám nabídne tři typy závodů, můžete se těšit na klasické závody, eliminační závody a závod jeden proti jednomu. Autoři do hry umístili i jakýsi příběh, musím však zmínit, že jsem mu za celou dobu hraní nepřišel na kloub. Příběh je vyprávěn krátkými několikavteřinovými filmečky, které autoři mohli klidně vynechat a soustředit se primárně jenom na závodění.

Jak už bylo zmíněno, Story Mode ve hře Electro Ride: The Neon Racing obsahuje 15 závodů v 5 zemích, a tak se mnoho z vás určitě ptá, jak dlouho vlastně hru trvá dohrát. Samotný Story Mode vám zabere něco přes dvě až tři hodiny, takže lze Electro Ride: The Neon Racing označit za takovou jednohubku, ale je to špatně? Vzhledem k počtu typů závodů a neonové grafice, která je sice hezká, ale všechna města jsou si podobná, je herní doba ideální. Nedovedl bych si představit při současném stavu titul hrát třeba 10–15 hodin, jistojistě by se dostavila malinká frustrace. Herní dobu zčásti ospravedlňuje i cenovka 10,79 eur Herní dobu si z části můžete vynahradit režimem Quick Mode, kde si můžete zkusit i jízdu na čas. S kamarádem jistě oceníte funkci Split Screen, závod ve dvou na jednom počítači tak nebude žádný problém.

Electro Ride nabízí hezký vizuál a chytlavý soundtrack

Grafika v neonovém stylu působí nádherným dojmem a považuji ji za nejlepší aspekt hry. Během hraní se budete cítit, jako byste závodili v jiném světě, a prostředí vás bude jednoduše bavit. Osobně se mi hru nechtělo vypínat, dokud jsem neviděl závěrečné titulky. Totéž lze říci i o samotném hudebním doprovodu, který vás chytne a nepustí. Hraní s kvalitními sluchátky je v případě Electro Ride: The Neon Racing nutností. Soundtrack si můžete samostatně koupit na Steamu, takže pokud o hře uvažujete a není vám líto pár korun navíc, doporučuji rovnou koupit kompletní edici.

Zdroj: igdb.com

Jeden za všechny, všichni na jednoho

Nebyla by to recenze, abychom nepoukázali na nějaké nedostatky, a bohužel i ty ve hře Electro Ride: The Neon Racing jsou. Vlastně je jen jeden, ovšem zato velmi zásadní – hlavním problémem jsou soupeři samotní, jejichž chování v závodě je více než zvláštní. Při samotném startu se obvykle vystřílí skoro celé startovní pole, a tak je velmi jednoduché se dostat na první místo v závodě. Pokud už se na první místo nedostanete a musíte předjíždět, soupeři jsou schopni vjet do vaší závodní stopy. Taková situace obvykle vyústí v sestřelení vás i soupeře a vám nezbude než závod restartovat. Můžete zkusit dohnat ztrátu, ovšem šance, že se po tomto incidentu dostanete na první místo, je hodně malá, obvykle totiž naberete moc velkou ztrátu. Soupeři také velmi často dělají chyby, až to působí jako jízda pod vlivem alkoholu. Při jízdě na rovince nemají problém zničehonic dostat smyk a vjet mimo závodní dráhu nebo narazit do zdi. Občas vám i jejich chyby dokážou prohrát závod, jelikož mohou dostat smyk do vaší závodní stopy. I tady to působí, jakoby chyby dělali schválně za účelem zkažení vašeho závodu.

Electro Ride: The Neon Racing přináší do světa závodních her něco jiného. Mezi jeho hlavní přednosti patří zajímavá hratelnost, dechberoucí grafické zpracování a chytlavý soundtrack. Za nedostatek jednoznačně považujeme divné chování soupeřů, které kvalitu titulu trochu sráží. I přesto však můžeme hru určitě doporučit.

• kvalitní soundtrack
  • grafické zpracování
  • zajímavá hratelnost