Flashing Lights náhled

Flashing Lights – zapněte houkačky a jedem

11. 9. 2022
Zdroj náhledu: Nils Jakrins

Chcete se vžít do role policisty, hasiče či záchranáře? Tak to máte štěstí, vývojářské studio Nils Jarkins, které stojí za počinem nesoucím název Flashing Lights, vám toto přání splní. Avšak povedlo se vývojářům převést myšlenku do správného zpracování? Přeci jen ve hrách je někdy lepší se více soustředit na jednu záchrannou složku, jako tomu je například v Police Simulator: Patrol Officers nebo Emergency Call 112: The Fire Fighting Simulation.

Nastavení před startem hry

Před začátkem samotné hry je možné si nastavit mapu podle svých představ, jak v singleplayeru, tak i v kooperaci. Můžete si nastavit, jak velký bude provoz na mapě, kolik maximálních pěších se bude kolem vás pohybovat a také zda chcete zachraňovat životy v noci, či během slunného dne. Trochu mě mrzí, že počasí se ve hře nijak neměnilo, tím pádem se žádné bouřky či silného větru nedočkáte. Ke konci všeho si můžete nastavit, jak rychle se vám v autě bude spalovat palivo. Poté už se připojíte do samotné hry, kde svoji šichtu započnete výběrem role – hasič, policista, nebo záchranář. Každá jedna záchranná složka má logicky zcela jiné vybavení a také vozidla. Ráda bych vývojáře pochválila za docela rozmanitý výběr vozidel, za každou roli si totiž můžete vybrat mezi pěti až šesti auty.

Flashing Lights uprava auta

Policie

Zcela jistě nejzábavnější rolí byla práce policisty. Troufnu si říct, že za strážce zákona máte vy jakožto hráči nejvíce možností k zabavení. Případy, ke kterým jste přivolaní, jsou totiž aspoň trochu odlišné a jiné, bohužel i tak se po nějakém čase vaše úkoly začnou opakovat. Jaké přestupky tedy řešíte za policii? Často opakující se je například opilá osoba na veřejnosti, pokuta za parkování nebo opilý řidič. U těchto případů většinou nemusíte nic řešit hrubou silou a jednoduše provinilou osobu zatknete a odvezete na policejní stanici. Zajímavější je ale například převoz osoby k soudu, které hrozí nebezpečí, nebo ozbrojené přepadení. V těchto případech už přeci jen tu pistoli, nebo dokonce pušku, použít musíte.

U policejního sboru máte také na výběr z několika vozidel, která se nejčastěji liší jen vzhledem a rychlostí. Auta si také můžete různě upravit, pokud chcete na veřejnosti splynout s okolními auty, jednoduše si své vozidlo vyberete v černé nebo bílé barvě. Je docela škoda, že vývojáře nenapadlo do hry přidat i policejní vrtulníky, přeci jen pronásledování nějakého opilce za volantem by ze vzduchu byla asi větší sranda.

Hasiči

Hasiče si dovolím zařadit na druhé místo v žebříčku hratelnosti a zábavnosti. Hasiči už mají trochu méně případů k řešení, a tak se vám neustále dokola točí ty stejné, nicméně na druhou stranu jsem si velice oblíbila hasičská vozidla. U této záchranné složky doopravdy musíte přemýšlet, jaké vozidlo na určitý výjezd použít. U velkého požáru se neobejdete bez pořádného hasičského vozidla, které obsahuje dlouhý vysouvací žebřík a také se k němu dají napojit hasičské hadice. Na druhou stranu je zbytečné se potácet až na druhou stranu mapy s obřím autem, když tam jedete jen odsunout strom ze silnice. Hasiči také bývají přivoláni k autonehodám, aby vyprostili zraněné z auta a poskytli jim první pomoc. Asi by mi nedalo spát, kdybych také nezmínila, že jako správní hasiči zachraňujete kočičky z vysokých stromů. Jelikož k požárům budete přivoláni za hasiče nejčastěji, pojďme se jim aspoň trochu podívat na zoubek. Bohužel ve Flashing Lights nejčastěji hoří popelnice nebo domy, ale s takovým požárem lesa se nepotkáte. Pokud hoří jen již zmíněné popelnice, stačí využít hasicí přístroj, na požár budovy ale už budete potřebovat pořádné hasičské hadice, které buď připojíte hydrantu, anebo k autu, jelikož to největší hasičské vozidlo má i nějaké zásoby vody.

Záchranáři

Pomalu jsme se tedy dostali k poslední záchranné složce, již Flashing Lights nabízí, a tou jsou záchranáři. Ti dle mého mají naprosto nejméně případů k řešení a hlavně všechny výjezdy řešíte naprosto totožně. Nejčastější případy jsou výjezd k autonehodě nebo osoba v bezvědomí, nic jiného mi hra vlastně nenabídla. První pomoc, kterou záchranáři provádí, je naprosto totožná s tou, kterou můžete poskytnout i v roli hasiče. Jediným rozdílem je, že záchranáři na rozdíl od hasičů mohou pacienta odvézt do nemocnice. Touto záchrannou složkou jsem tedy byla velice zklamaná a bohužel mě nijak nezaujala. I záchranářská složka nabízí několik vozidel, konkrétně dvě dodávky, ve kterých můžete převést zraněného do nemocnice, a dále osobní vozidla. Každé záchranářské auto obsahuje zdravotnickou brašnu a defibrilátor. Dodávky jako bonus mají i záchranářské lehátko, na které můžete pacienta naložit a bezpečně převést do nemocnice.

Kooperace

Flashing Lights také nabízí kooperativní mód, díky němuž je titul poté mnohem zábavnější. Samozřejmě singleplayer má také co nabídnout, nicméně s přáteli je téměř každá hra lepší. Díky kooperaci poté můžete se svými herními parťáky různě spolupracovat. Každý z vás buď může hrát za jinou roli, nebo jednoduše spojíte své síly a stane se z vás tým jen jedné záchranné složky. Mě osobně více bavilo hrát s mými kamarády za jednu roli, jelikož zde bylo jednoduché spolupracovat a mohli jsme vyjíždět ke stejným případům. V momentě, kdy jsme každý hráli za jinou roli, jsme si řešili své výjezdy zvlášť, jelikož nám hra například ani u autonehody nenabídla spojit své síly. Přitom zde téměř vždy jsou potřeba jak záchranáři, tak hasiči.

Grafické zpracování a optimalizace

Patřím k hráčům, kteří si na nějaké perfektní vizuální zpracování nijak nepotrpí, nicméně u titulu Flashing Lights se mi grafické zpracování zdá nedostatečné. K tomu všemu je hra plná bugů a také lehce špatné optimalizace. U singleplayeru jsem neměla problém s počtem fps, stabilně se držel ve vysokých číslech. Bohužel v kooperaci mi počet snímků za sekundu neustále klesal k nízkým číslům, a ani jakákoliv změna v nastavení tento problém nevyřešila.

Mapa města

Klasicky po stisknutí tlačítka „M“ se vám jako ve většině her otevře mapa vašeho okolního světa. Pravdou je, že mapa hry Flashing Lights je docela rozsáhlá, avšak nedá se nijak přiblížit, například kolečkem myši, a ani není možné na ni umístit žádný bod. Tato funkce mi v titulu velmi chyběla, jelikož mi znepříjemňovala orientaci jak ve městě, tak mimo něj.

Flashing Lights nabízí hráčům možnost zahrát si za různé záchranné složky. Některé se jim povedly více a jiné méně, což je velká škoda. Osobně si myslím, že tituly, které se zaměřují na jedinou roli, jsou přeci jen lepší, jelikož jsou propracované více do detailu. Na druhou stranu, kooperace tohoto titulu je naštěstí pro vývojáře docela zábavná, a tak přeci jen hráči nějakou dobu ve hře rádi stráví.

• hasiči
  • policie
  • zábavná kooperace
  • rozmanitý výběr vozidel
  • vybavení záchranných složek
  • grafické zpracování, bugy a optimalizace
  • záchranáři
  • nejde přiblížit mapu a umístit na ni bod
  • Datum vydání 15.05.2023
  • 0.0

Adéla Pfefrová

Od útlého dětství sledovala staršího bratra, jak hraje hry. A nakonec se to i pro ni stalo její vášní. V současné době téměř každý den ztrácí své nervy u hry Counter-Strike: Global Offensive, kterou hraje dlouhých 5 let. Její slabostí jsou rozhodně survival hry, jako například The Long Dark nebo The Forest. Svojí povahou je extrovert, když zrovna nesedí u her nebo seriálů, ráda poznává nové lidi a věnuje všechen svůj volný čas svým přátelům a rodině.