Police Simulator Patrol Officers náhled

Police Simulator: Patrol Officers – staňme se strážcem zákonu

17. 6. 2021
Zdroj náhledu: Aesir Interactive

Vývojáři na nás chrlí jeden simulátor za druhým, a tak máme možnost se vcítit do nejrůznějších rolí a profesí. Můžeme si zahrát za řidiče autobusu v Bus Simulator, za automechanika v Car Mechanic Simulator nebo za bláznivou kozu v Goat Simulator. Co takhle si ale zahrát za policejního důstojníka? Vývojářské studio Aesir Interactive přichází se hrou Police Simulator: Patrol Officers, která nám umožní se vžít právě do role strážce zákona.

První dny v práci

Ze začátku máte možnost vzít si službu pouze v jednom okrsku. To není tak hrozné až do doby, než zjistíte, že jediné, co můžete dělat, je dávat pokuty za parkování. Chodíte tedy po vašem rajónu a kontrolujete, zda auta nemají propadlou technickou, nestojí moc v silnici nebo naopak na obrubníku. Zaparkované auto uprostřed ulice taky odměníte pokutou a když narazíte na auto s rozbitým čelním sklem, rovnou ho necháte odvézt odtahovou službou. Tohle nezní moc jako zábava, že? Bohužel, dokud nezískáte první hvězdičku za dobře odvedenou práci, nic jiného dělat nemůžete.

Máme hvězdičku, sranda začíná?

Po dosažení hvězdy se vám vždy otevřou nové možnosti, například nový pracovní nástroj v podobě radaru na měření rychlosti, nový okrsek nebo policejní auto. Čím více hvězdiček vlastníte, tím více herních možností máte, hra je tedy časem zábavnější. Nejdřív chytáte piráty silnic pomocí radaru, který neustále nosíte u sebe. Dále jste přivoláváni k méně závažným haváriím nebo pátráte po hledané osobě. Tohle vše ale musíte zvládat pěšky. Nebojte ale, auto už bude brzy vaše.

Sledování rychlosti pomocí radaru

Zapnout houkačky a jedeme

Auto je snad nejlepší odměna, kterou si můžete přát. Usnadní vám práci, vy jste už vedený jako zkušený policejní důstojník a můžete řešit zajímavější a složitější situace. Jste tedy přivoláván k závažnějším haváriím, k loupežím nebo k napadení. V momentě, kdy jste někam přivolán, zapínáte světelnou houkačku a sirény. Tohle byla zcela jistě moje oblíbená pasáž z hraní. Auta se vám snaží uhýbat, a tak před vámi zmateně zastavuji a kličkují, lidé zase rychlosti blesku přebíhají přes přechod pro chodce. Taková úsměvná komedie.

Postup řešení případu u havárie

Po příjezdu na místo činu musíte vyfotit vše, co je nějak spojeno s havárií. Fotíte tedy rozbitá auta ze všech možných stran, různé úlomky na silnici a brzdnou stopu. Dále musíte vyslechnout svědky, většinou to jsou právě řidiči. Poté jim uděláte test na drogy a na alkohol. Pokud je jeden z testů pozitivní, automaticky řidiče zatýkáte. Pokud ne, sepíšete hlášení o havárii a předáte jej řidičům. Ne vždy je možné zjistit, kdo havárii zapříčinil, musíte si ale všímat všech maličkostí. Vaše postava vám dává také různé připomínky, například že vyslýchaný je nervózní nebo že má rozšířené zornice. Pokud při havárii byl někdo zraněný, musíte také zavolat sanitku.

Postup řešení případu u napadení nebo loupeží

Ze začátku je postup velice podobný jako u havárie. Musíte vyslechnout všechny svědky a doufáte, že někdo bude znát pachatele nebo vám dá aspoň podrobný popis, který vám pomůže k dopadení. Pokud máte štěstí, dostanete přesný popis se jménem a oblečením, které na sobě v době útoku či krádeže zločinec měl. Vaším úkolem je teď pachatele dopadnout. Chodíte po vyznačené části okrsku, kde se pachatel pohybuje, a hledáte jej. Pokud nějaký kolemjdoucí sedí popisu, zaměříte se na něj kliknutím pravého tlačítka na myši. Pokud vám vaše postava dá připomínku, že by to mohl být ten hledaný, jdete jej vyslechnout a požádáte ho o občanský průkaz. Jestliže jméno na občance sedí se jménem hledaného, vaše práce je hotova. Zatknete viníka a necháte jej odvézt do vazby.

Získávání kladných a záporných bodů

Jelikož jste strážce zákona, musíte také dodržovat všechna pravidla. To znamená, že si nemůžete dovolit přesáhnout povolenou rychlost, jít po přechodu pro chodce na červenou nebo zapnout sirény jen tak pro zábavu. Pokud nějaké pravidlo porušíte, dostáváte záporné body, které se vám poté odčítají na konci dne od bodů kladných. Kladné body zase dostáváte za dobře odvedenou práci, například za dopadení pachatele, vyřešení havárie nebo za rozdané pokuty za špatné parkování.

Kladné a záporné body

Early Access

Police Simulator: Patrol Officers se nachází v předběžném přístupu, můžeme tedy ve hře zaznamenat občasné bugy. Já se lehce zasekla na ulici v požárním hydrantu a nezbylo mi nic jiného než se vrátit do hlavního menu a poté znovu načíst hru. Naštěstí hra se neustále automaticky ukládá, a tak jsem nepřišla o těžce vypracované body. Vývojáři ale chtějí na hře pracovat, a tak se třeba časem ve hře již žádné bugy neobjeví. Slíbeny jsou také nové herní prvky a obsah. I přesto, že hra je v předběžném přístupu, působí její vizuální stránka hezky. Je to takové to typické grafické zpracování, které je u většiny simulátorů. Nic, co by vám vyrazilo dech, ale také vás to od hry neodradí. Grafické zpracování tudíž nemohu zařadit ani do kladů, ani do záporů.

Police Simulator: Patrol Officers je zcela jistě jeden z těch lepších simulátorů, které jsem měla tu možnost vyzkoušet. Těším se na nové herní možnosti a prvky, které do hry snad časem přibudou. Bohužel, stejně jako každý simulátor, i tento se mi po nějakém čase hraní zdál stereotypní. Nicméně pár hodin herní zábavy vám to jistě zabere. Přeci jen dávat pokuty a poslouchat naštvané poznámky lidí je humorné.

• vývojáři slibují nový herní obsah
  • za každou získanou hvězdu nové herní možnosti
  • široká škála možností, jak se ve hře zabavit
  • hra má velký potenciál, pokud na ní tvůrci budou pracovat
  • časem stereotypní
  • občasné bugy
  • nudný začátek
  • Datum vydání 10.11.2022
  • 0.0

Adéla Pfefrová

Od útlého dětství sledovala staršího bratra, jak hraje hry. A nakonec se to i pro ni stalo její vášní. V současné době téměř každý den ztrácí své nervy u hry Counter-Strike: Global Offensive, kterou hraje dlouhých 5 let. Její slabostí jsou rozhodně survival hry, jako například The Long Dark nebo The Forest. Svojí povahou je extrovert, když zrovna nesedí u her nebo seriálů, ráda poznává nové lidi a věnuje všechen svůj volný čas svým přátelům a rodině.