Emergency Call 112 The Fire Fighting Simulation 2 - dopravní nehoda

Emergency Call 112: The Fire Fighting Simulation 2 – hasičský poloprůšvih

29. 5. 2021
 

Po krátkém čase jsme si pro vás připravili další recenzi simulátoru. Tentokrát naši pozornost zaměříme na hasičský simulátor Emergency Call 112: The Fire Fighting Simulation 2, na kterém se podílelo vývojářské studio Crenetic spolu s vydavatelstvím Aerosoft. Co přesně tato hra nabízí a jak se povedla, nám ukáže následující recenze.

Hoří!!!

V roli velitele se ocitnete na jedné hasičské stanici a vaším úkolem je vyjíždět k různým typům požárů či dopravním nehodám a plnit povinnosti spojené s vaším vysněným řemeslem. Emergency Call 112: The Fire Fighting Simulation 2 nicméně pojal slovo simulátor trochu jinak a vývojáři nám naservírovali na první pohled zajímavé spojení klasického simulátoru a strategie. Zásahy jsou zde kompletně ve vaší režii a když to hodně zjednoduším, NPC ve hře udělají přesně to, co jim přikážete. Způsob organizace můžeme přirovnat ke známé sérii Emergency, i když zde je její zpracování značně zjednodušeno. Svým kolegům můžete přikázat různou řadu věcí, od vybalení příslušných nástrojů až po samotné hašení požáru.

Pokud byste však nechtěli být jen v roli velitele a organizovat, můžete se samotného zásahu zúčastnit i vy. Hra vám totiž umožní ovládat libovolné NPC a po vydání rozkazu se můžete na onoho hasiče přepnout a rozkaz si splnit sami podle vašich představ. Nápad je to jistě velmi dobrý a právě tato kombinace dělá z Emergency Call 112: The Fire Fighting Simulation 2 na první pohled zajímavý titul.

Náplň misí propracovaná a zábavná

Pochválit vývojáře musíme i za samotné zpracování misí, jimž nechybí propracovanost do úplného detailu a v nichž se povedlo velmi dobře napodobit práci hasičů z reálného života. Abyste například mohli začít hasit, je nutné nejprve najít hydrant, poté vybalit hadici, zapojit vše potřebné a až po všech důležitých úkonech se teprve můžete pustit do samotného hašení. Nemalou roli zde hrají i očití svědci, ze kterých občas dokážete vytáhnout docela důležité informace a přizpůsobit díky tomu svůj zásah. Jak už bylo výše zmíněno, mise jsou kompletně ve vaší režii, což také znamená, že musíte ve hře dosti přemýšlet. Hra vám úplně neřekne, co dělat nebo kde přesně jít, a tak se budete muset mnohdy spolehnout pouze na sebe a na vaše logické uvažování. Pokud úplně nejste hasičem nebo k nim nemáte žádný vztah, budete v začátcích hry trochu tápat a chvíli potrvá, než se naučíte vše potřebné. Hratelnost je i přesto více než zajímavá a nedá se jí upřít ani špetka originality. Jak už to tak ovšem bývá, vše není tak růžové, jak se zdá, a při hraní narazíte i na nějaké chyby.

Tou nejzásadnější je chování vašich kolegů, již mnohdy nereagují na vaše pokyny a jen zůstanou bezradně stát. Největší problém nastane tehdy, když na vaše pokyny nereaguje více NPC, což se mi bohužel také jednou stalo. V tomto případě jsem musel misi ukončit, jelikož ani po několika marných pokusech nebyla umělá inteligence schopna reagovat odpovídajícím způsobem. Dobrou zprávou nicméně je, že titul můžete hrát v multiplayeru, takže stačí sehnat pár kamarádů a problémy s umělou inteligenci se vám vyhnou. Vývojáři však zřejmě nerozumí slovu singleplayer, jelikož z nějakého záhadného důvodu není možné titul ve hře pro jednoho hráče pozastavit, což může být v některých situacích docela problém. Pokud potřebujete hru pozastavit, musíte zabrouzdat až do hlavního menu, jinou možnost jsem zde bohužel nenašel.

Grafické orgie se nekonají

U výčtu nedostatků Emergency Call 112: The Fire Fighting Simulation 2 ale ještě nějakou dobu zůstaneme, spíše se bojím, že jsme s pozitivy pro dnešní den skončili a již budou převažovat pouze samá negativa. Dalším velkým problémem hry je totiž její vizuální zpracování. Zatímco modely hasičských aut a nástrojů nebo vzhled hasičské stanice působí docela dobře, a dokonce zde nalezneme i licencovanou značku Mercedes, mnohem horší je to se vším ostatním. Hra i na nejvyšší možné detaily vypadá spíše jak z roku 2012, a to možná jsem v tomto případě ještě docela mírný. Nenajdete zde žádné detaily, textury jsou ploché, bez života, a i samotné město, v němž se hra odehrává, působí pustě a prázdně. Vývojáři zde zřejmě upoutali svou pozornost na samotnou hratelnost a s vizuálním zpracováním si moc hlavu nelámali. O to více tento nedostatek bije do očí, když se podíváme na cenovku hry, za kterou si studio nebojí říci 30 eur.

Technická katastrofa

O moc lépe na tom není ani technická stránka hry. Když pomineme přehnaně vysoké hardwarové nároky, zvláště v oblasti grafické karty, jež rozhodně neodpovídají kvalitě hry, trpí Emergency Call 112: The Fire Fighting Simulation 2 i velmi tragickou optimalizací. Propady snímků jsou tu na denním pořádku a pokud máte štěstí jako já, dopracujete se i k sedmi snímkům za sekundu. Nutno dodat, že s tímto konkrétním problémem se podle diskusí na Steamu potýká vícero lidí. Dle dostupných informací o problému vývojáři zřejmě ví, tak by v dohledné době mohl pro tento problém vyjít nějaký opravný patch. I tak ale vývojářům nemůžeme tento hrubý nedostatek odpustit, zvláště po velmi povedeném prvním dílu. Uvidíme, kam se tento na první pohled dobře vypadající simulátor posune, v současné době se ale jedná jen o průměrnou záležitost plnou chyb a hrubých nedostatků.

Emergency Call 112: The Fire Fighting Simulation 2 nabízí na první pohled velmi zajímavý koncept v podobě spojení simulátoru s prvky strategie, který z titulu dělá velmi nestandardní záležitost. Originalitu hry však sráží plno různých chyb, a to především podprůměrná grafická stránka a mizerná technická optimalizace, která je jednou z nejhorších, co jsem v poslední době viděl. To všechno do sebe uzavírá i velmi vysoká cenovka 29,99 eur, jež rozhodně neodpovídá nabízenému obsahu a kvalitě.

Klady
  • zajímavý nápad spojení smulátoru s prvky strategie
  • příjemná a originální hratelnost
  • multiplayer
  • propracovanost misí
Zápory
  • vysoké hardwarové nároky
  • průměrná vizuální stránka
  • mizerná technická optimalizace
  • na současný stav vysoká cenovka
Platforma PC
  • Datum vydání 18.03.2021
  • 0.0

    Doporučujeme

    Stanislav Hřiba

    Hraní se věnuje asi 13 let. Jeho první hry byly Counter-Strike 1.6 a série Hitman. V současnosti hraje hlavně simulátory a závodní hry, ale neodolá občas taky nějaké střílečce nebo kvalitnímu RPG. Nemá rád strategie nebo kontroverzní hry s erotikou. Většinu času hraje na PC, občas zapne i nějakou exkluzivitu na Switchi. Přispíval by rád články a recenzemi právě se závodní či simulátorovou tematikou.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.