Ach ty vzpomínky

Harmony’s Odyssey – kouzelné puzzle

12. 3. 2023

Typické čarodějky vlastní létající koště, kouzelný hrnec, špičatý klobouk, hůlku a samozřejmě i černou kočku. S tou nám pěkně zavařilo studio MythicOwl, které vás uvede se svou hrou do děje tím, že váš domácí mazlíček ukradne jednu z hůlek a nadělá s ní pěknou paseku. Kromě chaosu si kočka také znepřátelí řadu místních, kteří se společně s vámi vydají po stopách neposedného chlupáče. Vy jako čarodějka chcete hůlku nazpět a mazlíčkovo bezpečí, avšak ostatní chtějí pomstu za chaos, který byl způsoben.

Otáčivý 3D svět

Způsobený chaos se ve hře projeví rozházením jednotlivých částí světa. Proto ho musíte složit zpět do původního stavu. Hra je rozdělena do malých segmentů, které vždy obsahují minihry, a kromě skládání puzzlů budete hledat ztracené předměty, rozdíly nebo se popasujete s několika agresivními býky. Skládačky jsou zpočátku jednoduché, po delší době se puzzle ztěžují a přidávají i několik úrovní. Kromě této jednotvárné činnosti budete na 3D ploše hledat ztracené předměty nebo rozdíly. Kouzlo je právě v tom, že obraz si můžete libovolně natáčet do všemožných úhlů a díky tomu odhalíte i to, co mělo být skryto. Hře však dominuje skládačka, která vás po čase může omrzet. Proto máte v nabídce kromě klasické kampaně příběhu také minihry a další puzzle. I když hra působí tak, že je nejspíš určená pro mladší hráče, některé úkoly jsou skutečně těžké. Pokud však máte rádi výzvy, můžete si je okořenit těžší úrovní.

Grafika i příběh dobrý… a co hudba?

Pestrobarevné a 3D prostředí působí opravdu kouzelným dojmem. Hraní je příjemné a vzbudí ve vás veselý dojem. Kromě toho tu najdete také až umělecky ztvárněné ilustrace z vašeho dobrodružství za hůlkou ukradenou černým kocourem. Projdete několika biomy včetně pouště nebo polární oblasti a v každém z nich narazíte na specifické postavy, jako jsou tučňáci nebo mumie.

Příběh je jednoduchý a hra se dá dohrát za pár hodin. Dějová linka vás přiměje se smát, ale i plakat. I přes velice krátký příběh Harmony’s Odyssey dokáže udeřit na tu správnou notu a zabavit vás. Dejte si však pozor na příliš dlouhý čas strávený ve hře, jelikož opakování stejných úkolů vás může od hraní na čas odradit. Když už jsme načali noty, hudba je v tomto případě jednotvárná a postupem času začne být otravná. Proto jsme po několika minutách hraní museli sáhnout po tlačítku mute a musíme říct, že to byla opravdu úleva pro uši i naši kůru mozkovou.

Jednotvárnost není nikdy zábavná

Kromě kampaně máte tedy na výběr ještě z dalších miniher, kterých je ale opravdu jen několik. Dále si také za našetřené hvězdičky můžete odemknout další herní obsah ve formě skládání obrázků, které ale nejsou ani 3D. Z tohoto pohledu nás nabízený obsah trochu zklamal a čekali jsme jeho větší rozmanitost. Miniher je zde vcelku dost, takže si můžete vybrat alespoň z této nabídky. Kromě toho nabízí hra i módy s kooperací nebo hraní proti sobě s přáteli. To bylo pro nás velkým plusem.

Harmony’s Odyssey je hra pro ty nejmenší

Jak jsme už psali, Harmony’s Odyssey je zaměřená spíše pro mladší publikum. To by vás ale od jejího hraní nemuselo odradit a hra má rozhodně co nabídnout ve formě jistého oddechu. Vyřešené puzzle navíc vytváří dobrý dojem a odmění vás místy i vtipnou animací. Kromě toho jsou zde také jiné hry a rébusy, které je potřeba vyřešit. Jedná se tedy o krátkou oddechovku, která časem může působit i repetitivně. Mladší hráče však rozhodně neurazí.

• Datum vydání 19.10.2022
  • Anežka Ebrová

Anežka je hráčka již od dětských let. Její vášeň propukla již na základní škole díky školním počítačům, kde ztrácela pojem o časoprostoru. Mezi její první herní lásky patří série Half-Life. No a jak se říká, stará láska nerezaví. Hry od Valve prostě zbožňuje stejně jako střílečky a skákačky. Mezi její další koníčky patří hlavně sport, cestování, knihy a deskovky. Avšak její láskou zůstávají vždy hry, stejně jako pivo - tanková Plzeň 12° středně vychlazená.